Onveilige situatie op KDV

Ik heb nog geen reactie op de klacht. Weet alleen dat ze het in de vergadering zouden bespreken, maar wanneer? Het is inmiddels toch weer 3 weken geleden. Of zelfs 4? (zo eens even terugkijken.

Hoi Hoi



Heb zelf ook op een kdv gewerkt hier in de omgeving en weet dat er daar ook dit soort problemen waren en er gewoon niks aan gedaan werd ook niet na klachten van een ouder!



Omdat ik nu zelf een dochter heb en als ik had willen blijven werken daar haar mee had moeten nemen ik maar gestopt ben met werken, er gebeurden daar zoveel dingen waar ik niet achter stond en als ik dan al me eigen kind door die dingen daar niet wil brengen dan stop ik!

Onder die omstandigheiden kan ik daar niet werken en doen tegenover ouders alsof er niks aan de hand is!



Ik hoop dat je nog wat hoort hier over, ben heel benieuwd!



En hopelijk bevalt het nieuwe KDV veel beter

@Dreamer wrote:

Jee, ik vind het ook zorgwekkend hoor.



Maar wat mij nog meer opvalt…

Waarom was de wcdeur open?? die hoort dicht te zitten!






Is toch een klein wctje in de klas, vermoed ik? :think:

Malieke, heb je pb al gelezen en ga er zeker op antwoorden als ik er de tijd voor heb, want wil het zorgvuldig doen :wink: , komt er zeker nog aan!

Het zijn inderdaad kleine wc’tjes, maar in de verschoonruimte, die afgesloten hoort te zijn (met een hekje).

waarom afgesloten? :think:

MIsschien omdat er anders dingen gebeuren zoals ik ze zag? :lol:

Maar dan kunnen de peutertjes toch niet zelfstandig naar t toiletje gaan?

Bij ons staat er een klein toiletje in de badkamer die aan de speelruimte grenst :slight_smile:

En die zitten echt niet altijd vol kinderhandjes :wink:

Ja, maar dan heb je vanuit de speelruimte zicht op de toiletjes? Hier zitten ze in een soort gang die vastzit aan de speelruimte. Hun eigen beleid is dat de hekjes dicht moeten.

Ja, bij ons hangt het een beetje vast aan de leefruimte… Zou het niet anders willen :wink:

Bij ons is er ook steeds een personeelstekort. Het is een klein KDV met verticale groepen (0-4 jaar). Ze ontslaan echter steeds die jonge, maar goede meiden die een aantal keren een contractverlenging hebben gehad en dan worden ze door stagiaires vervangen. Bij ons is het probleem dat er geen vastigheid is in de leidsters die voor de groep staan. Het is iedere keer maar afwachten welke leidsters er komen en dat vind ik ook heel onrustig…



Groetjes,



Viratine

Er is inmiddels het een en ander aan gedaan:

  1. er hangen cameraatjes zodat de leidsters zicht hebben op de wc-ruimte
  2. er is een afspraak met een ander KDV dat alleen 's middags open is dat ze daar in geval van nood beroep kunnen doen op leidsters voor de ochtenden.
  3. ze zijn actief aan het werven voor een vaste invalpool. Daar zijn nu diverse sollicitatiegesprekken uit ontstaan.
  4. ze gaan ouders van nu af aan informeren als ze aan het begin van de dag onvoldoende bezetting hebben.

    De leidinggevende bedankte me voor de klacht (“daar hebben we weer wat van geleerd”)en een van de leidsters gaf ook aan blij te zijn met de klacht omdat er veel te weinig geklaagd wordt door ouders.

    De klacht gaat ook automatisch door naar de oudercommissie en het managementteam.



    Myrthe is inmiddels op haar nieuwe KDV begonnen en dat gaat :thumbup:.