ja lastig is het. je hebt gewoon geen uitsluitsel tot je óf ongesteld bent geworden óf een testje hebt gedaan (die zijn dus betrouwbaar vanaf de dag dat je normaal gezien ongesteld zou moeten worden), tot dan is het gewoon mogelijk dat de symptomen die je voelt echt van een zwangerschap zijn, maar het kan ook loos alarm zijn.
En wat je moet doen als je idd zwanger blijkt te zijn? Tja, dat is een heel lastige. Met je moeder praten, of met een vertrouwenspersoon op school, met je huisarts. En uit zien te vogelen wat voor jou de beste oplossing is. Je hebt natuurlijk niet eeuwig de tijd om een beslissing te nemen, dus het kan geen kwaad om er al eens over na te denken, maar maak je zelf niet helemaal gek… :hug:
Ja, Ik zou het zowiezo niet weg laten halen. Maar weet niet of ik het zelf zou houden. Ik zie het dan wel:)
Ik ben zelf degene geweest die het veroorzaak heeft dan dus moet ik ook zelf mijn problemen oplossen:)
Ik heb ook een keer in de stress gezeten toen ik sex had gehad en een beetje slordig was geweest met de pil.
Ik had toen wel een vaste relatie, waar ik toen mee zou gaan samenwonen.
We hadden net de sleutel van ons huis, en waren erg druk met verbouwen.
Ik durfde het hem niet te zeggen dat ik al 2/3 dagen over tijd was, en later zelfs een week over tijd, terwijl ik altijd volgens het boekje ongesteld werd.
Ik heb toen stiekem een test gehaald, en gedaan, ik was toen 19 jaar volgens mij.
Ik was niet zwanger zo bleek uit de test.
Ik was dol gelukkig, en heb het hem toen verteld dat ik een test had gedaan, hij stond stom verbaasd, dat ik hem niks gezegd had.
Uiteindelijk is mijn menstruatie alsnog wel op gang gekomen, alleen wat later, waarschijnlijk door mijn spanning van het over tijd zijn en de hele verbouwing.
Dus als je straks niet ongesteld wordt, kan dat ook psygisch wezen hoor, dat was bij mij ook zo.
Het is natuurlijk niet slim geweest van jullie beide om op deze manier te vrijen, maar dat weet je nu ook wel. Ook ik heb in mijn tiener jaren onveilige sex gehad en gelukkig geen soa’s er aan overgehouden.
Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent en ook geen soa hebt opgelopen.
Laat je straks testen op zwangerschap en soa, en vrij de volgende keer met een condoom.
Ook al ben je zelf soavrij en zegt je sexpartner dat ook te zijn, gewoon een condoom gebruiken. Mensen zeggen wel vaker iets om zonder condoom te kunnen vrijen, ook dat ze allergisch zijn voor condooms, oid… dan maar geen sex hoor!!
Ik zelf (na mijn roekeloze sexgedoe in mijn tienerjaren na dan) vree altijd met condoom en pil, nadat vriendlief en ik ons hadden getest gingen de condooms er pas uit…
succes en sterkte…
ow door stress kan je menstruatie ook uitblijven, heb dat zelf al meerdere keren gehad, waardoor je denkt zwanger te zijn, nog meer stress, en dan komt je menstruatie maar niet op gang.
Ik denk niet dat Diana hier nog op het forum gaat komen.
Een topic dumpen, mensen met je mee laten leven en denken en dan wegblijven. Netjes… :think:
nou ja, uh, wat een negatieve reactie. Een forum als dit is voor iedere bezoeker anders. De een gebruikt het om op een moment dat haar iets hoog zit even hier iets te delen in de hoop dat ze een luisterend oor bieden. een ander blijft hangen en deelt vervolgens zo ongeveer alles hier. Beide zijn toegestaan, toch? En het is nog steeds maar een forum op internet, dan ben je toch niet echt verplicht om vervolgens te blijven reageren? Daar is het inet voor. En dat maakt niet opeens dat je een topic ‘dumpt’ ipv dat je een topic opent omdat je even in de rats zit.
(ik hoop dat ze hier niet meer komt omdat ze inmiddels gewoon ongesteld is geworden en dat hele idee dat ze eventueel zwanger zou kunnen zijn nu alweer mijlenver van haar af staat…)
Het hoeft inderdaad helemaal niet te betekenen dat je zwanger bent. Dus maak je er niet te druk om nu, dat kost alleen heel erg veel energie. En ook al zit je niet te wachten op een zwangerschap, het betekent absoluut niet het einde van de wereld he? Als je eenmaal leven in je buik voelt en uiteindelijk zo’n klein hummeltje in je handen mag houden ben je heel rijk. Zo moet je ook maar denken!! Voor nu een hele dikke knuffel :hug: !