Ontzettende maagpijn

Nou, wat ik vannacht weer had…

Ik heb dus anderhalf uur wakker gelegen met onzettende pijn in mijn maag. Het waren niet echt krampen, maar meer, een aanhoudende pijn, zoals een buikpijn, maar dan heftiger. :frowning:

Ik kon echt niet lang blijven liggen in 1 houding, ik moest wisselen , anders werd ik gek. Het was wel echt bovenaan (gelukkig), maar ik vroeg me af of 1 van jullie hier ervaring mee heeft?

Geen idee of het door de zwangerschap komt, maar ik heb zoiets nog niet eerder gehad. :?

ik weet niet hoever je zwanger bent? maar bij aanhoudende pijn in je bovenbuik moet je wel naar de verloskundig of gyn gaan hoor, het kan een symptoom van het HELLP syndroom zijn.

in mn laatste zwangerschap kreeg ik elke keer zo n folder mee over die symptomen en ze hebben liever dat je tien keer te vaak komt en voor niks dan 1 keer te laat!

het kan maagzuur zijn

je kan rennies gebruiken, of via de HA antagel.



als het daarmee overgaat (bij mij het geval) is het gewoon een kwestie van maagzuur (wat echt heeeeel vervelend kan zijn)

Ben vandaag 18weken. En wat bedoel je met aanhoudende pijn? Het is nu namelijk weg…Nouja goed, ik ga woensdag toch naar de verlos dus dan kan ik het meteen even navragen … Omdat het zo hoog zat, had ik niet het gevoel dat het gevaarlijk was in die zin, alleen maar heel erg pijnlijk. :frowning: maargoed, ik zal het vragen …

@Fietje wrote:

het kan maagzuur zijn

je kan rennies gebruiken, of via de HA antagel.



als het daarmee overgaat (bij mij het geval) is het gewoon een kwestie van maagzuur (wat echt heeeeel vervelend kan zijn)




Maar geeft maagzuur dan ook gewoon zo’n vervelende pijn? Ik dacht dat maagzuur zo omhoog kwam door je slokdarm enzo :oops:

@Ginny89 wrote:

@Fietje wrote:
het kan maagzuur zijn

je kan rennies gebruiken, of via de HA antagel.



als het daarmee overgaat (bij mij het geval) is het gewoon een kwestie van maagzuur (wat echt heeeeel vervelend kan zijn)




Maar geeft maagzuur dan ook gewoon zo’n vervelende pijn? Ik dacht dat maagzuur zo omhoog kwam door je slokdarm enzo :oops:




nee hoor, dat kan echt heel veel pijn geven

oh dankjewel :wink: dat wist ik niet

mee eens hoor fietje, alleen vind ik dat je met hoge buikklachten echt wel voorzichtig moet zijn in de zwangerschap, als je het niet vertrouwd moet je echt gewoon effe de HAP bellen ofzo…

noem me maar over"bezorgd" maar ik zou gewoon even een deskundige raadplegen over zoiets als je je zorgn maakt.



wat ik bedoel met aanhoudende pijn is dat je buikpijn blijft houden, maagzuur dat omhoog komt geeft een naar gevoel , vaak achter het borstbeen, maar je kunt er ook wel echt pijn van hebben in de maag denk ik

alleen zoals jij zegt, echt buikpijn ( hoog) dan denk ik, gewoon geen risico nemen daarmee en even bellen. vaak kunnen ze telefonisch ook al aardig goed inschatten of jij je zorgen moet maken of niet

en anders kun je misschien even wat halen voor je maag

Ik zal het zeker even bespreken met de verloskundige. Hopelijk was het eenmalig en komt het niet terug! :slight_smile:

Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap ook heel veel maagpijn gehad in het begin. Het bleek toen een verstopte dunne darm te zijn. Daar heb ik toen tabletten voor gekregen van de huisarts.

dat is maagzuur (in amerika noemen ze het niet voor niets heartburn :wink: )heel pijnlijk als ik ging bewegen of water drinken ging het weg meestal snachts of als je ligt.

hier ook die ervaring met maagzuur, verschrikkelijk!

Lang leve rennie!



Maar toch even goed navragen bij je VK :hug:

Ik had met die termijn ook maagpijn. Later kreeg ik maagzuur. En ik ervaarde dat toch als 2 totaal verschillende dingen.



Ik had als verklaring dat mijn maag in de verdrukking kwam en hoe meer ik had gegeten, hoe meer last ik had. Ik ben toen kleinere hoeveelheden gaan eten toen. En beter verdeeld over de dag.



Maar belangrijk detail bij mij was: dat de pijn wegging als ik ging liggen.

Zo te lezen heb jij ook in een liggende houding last. Inderdaad even met je vk bespreken.