Al eerder heb ik gepost over dat de zindelijkheid niet echt loopt zoals ik had gehoopt en zoals ik van anderen hoor in mijn directe omgeving.
Dus ik ben weer maar eens benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken.
N. was nog net geen 2 toen hij zelf aangaf naar de wc te willen. Vol goede moed ben ik om wc-verkleiners, onderbroeken, leuke zeepjes in de wc etc. gegaan. Rond zijn 2,5 ging hij poepen op de wc maar plassen nooit. Net na 3 wilde hij geen luier meer om maar tot 3,5 waren er nog dagelijks ongelukken. Rond 3,5 (iets eerder) ging het ineens super en sindsdien, nu 4+1mnd, gaat het altijd op en af. Ongeveer 1 x per 6 a 8 weken is er een periode van een week of 3 dat hij heel veel in zijn broek plast.
Nu wilde hij ook ineens 's nachts geen luier meer aan, terwijl die luier nog iedere ochtend helemaal vol zit. Ik heb het toegestaan omdat ik vind dat hij zelf ook iets te zeggen mag hebben en ik mag proberen naar hem te luisteren. 1 nacht ging goed, 2e nacht nat, 3e nacht 2 x nat en gisteren maar weer een luier omgedaan.
En wat is nu het gekke aan dit verhaal, overdag is hij ineens weer terug droog, gaat hij gewoon uit zichzelf naar de wc.
zou dat verband kunnen hebben, dat zijn hersenen groeien zeg maar om iets nieuws te kunnen, dus b.v. 's nachts zindelijk zijn en dat hij daardoor terugvalt in oud gedrag (broek plassen overdag). Of is het toeval en zou het gewoon komen door start school, nieuwe indrukken, moe tegen de vakantie??
Ik ben zo benieuwd of iemand dit herkent in zijn/haar eigen kind.
natas
natas, hier ook nog steeds ellende, ik kom later even uitgebreid posten. :-*