ontwikkeling

@Karin1981 wrote:

nou het ging mij niet om het loslopen hoor alleen het los staan :oops: en de 1e woordjes zeggen

dan kunnen we elkaar de hand geven! ze stond met 18 maanden los, en meteen liep ze! ze durfde dus niet eerder, ze stond wle an de tafle, maar hield zich angstvallig vast!

het komt echt allemaal goed! :hug:

Kes was geen vlotte. Zat met 1 jaar los, ging kruipen met 13 maanden, aan tafel staan met 14 maanden, los staan met 17 maanden en los lopen met bijna 18 maanden. En praten deed 'ie al helemaal niet. Met 2 jaar praatte hij nog helemaal niet, met 2 jaar en 9 maanden zei hij een enkel 2 woordzinnetje. Toen hij 3 was en buisjes kreeg begon hij met praten en meteen goed ook (en is er nooit meer mee gestopt, haha!)

Kortom, maak je geen zorgen, Ivan is nog maar een ukkie eigenlijk :wink: Hij hoeft dat allemaal nog lang niet te kunnen.

Daniël zei met een jaar alleen bal, papa en opa (wat klonka als boppa :inlove: )

Lopen deed hij ook nog niet aan, ook een beetje langs de tafel idd maar dat was het wel.

Zoals je weet is dat helemaal goed gekomen!

Ieder kind ontwikkelt zich anders, en volgens mij is Ivan aardig op schema!

Ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor.

Ik vond wel nog wat links over vroege taalontwikkeling, misschien leuk!

http://www.babyinfo.nl/perioden/baby1jaar/art_eerste_woordjes_stimuleren.asp

http://www.kiind.nl/articles/37/Brabbelen.html

Dankje lune heb ze gelijk bij de favorieten opgeslagen :thumbup:

Hier loopt hij sinds 13,5 maand.

Praten ook nog niet echt hoor.

Wel wat woorden"aap" = zijn lievelingsknuffel, daa (=dag) en nog een paar woordjes. Maar echt nog niet zoveel hoor.

Komt vanzelf :wink:

Grt. CLaudia

Eigelijk heeft iedereen het al gezegd. Niet zoveel zorgen maken. Ivan doet het hartstikke goed. Volgens mij gaan jongens niet zo snel als meiden.

@Cin. wrote:

@Zeemeermin wrote:
Eigelijk heeft iedereen het al gezegd. Niet zoveel zorgen maken. Ivan doet het hartstikke goed. Volgens mij gaan jongens niet zo snel als meiden.

Zeggen ze wel he! Terwijl Levi bijvoorbeeld al met de 11 maanden liep.

Als ik dat aangaf bij een collega of zo (toen werkte ik daar nog maar net) vroegen ze al of ie een meissie was :roll: :mrgreen:

Hihi, arme Levi! Hij was we lekker vlot zeg. Hier een dreumes van net 1 jaar en nog geen loopbewegingen. Trekt lekker zijn knietjes op. Tja… voordat Lars een meisje wordt :wink: kan hij het vast wel.