Wij willen voor Jaydens’ 1e verjaardag een leuke taart laten maken, en nu dachten we dat 1 met een plaatje van Winnie de Poeh wel leuk zou zijn… Maar als ik op de site van de hema aan het ontwerpen sla, dan zegt ie bij de plaatjes die van Google komen dat de afdrukkwaliteit dan matig zou worden. Iemand hier ervaring mee? Valt die resolutie aan te passen bijvoorbeeld (ben echt een klojo met een pc hoor :oops: )? Of valt die afdrukkwaliteit best mee?
Alvast bedankt!
groetjes Caren
de plaatjes van google zijn over het algemeen vrij klein(aantal pixels) dus als je die vergroot op een taart print wordt de kwaliteit minder(blokkerig)…
je zou dus een grotere afbeelding moeten zoeken, dan zal het meevallen
Je kunt bij google ook op formaat zoeken, pakt ie dan het grootste formaat ook niet?
al sje bij google op plaatjes zoekt, kun je invoeren welke resolutie je wilt (eerst op afbeeldign zokeken, daarna kirjg je tussen de zoekbalk en resultaten de optie ’ weergeven: elk formaat’, dat kun je veranderen in ‘groot’ of ‘extra groot’, dan weet je zeker dat de plaatjes die je kiest groot genoeg zijn voor bv een hema-taart.
Een te klein plaatje opblazen heeft geen effect: de kwaliteit wordt er alleen maar slechter op.
(http://images.google.nl/images?q=pooh&gbv=2&hl=nl&sa=G&imgsz=xxlarge deze plaatjes zijn allemaal groot genoeg)
Ik had al een paar van die grotere geprobeerd, maar ook dan zegt ie dat de kwaliteit matig is… Aantal pixels is idd laag zag ik, had ook geprobeerd met een foto, gewoon om 't verschil te zien, en dan zegt ie ‘goed’. maar ja ik wil geen foto, ik wil een poeh plaatje! :mrgreen:
Mss weet m’n sv een manier om 't voor mekaar te krijgen :think:
Dat gaf ie bij mij ook iedere keer aan en ik heb het gewoon zo gelaten en vond m mooi hoor. Ik zal wel even een fotootje zoeken!
:inlove:
Ooooh…niks mis mee ja! Nou dan durf ik het ook wel aan, ga 't vanavond nog maar 's aan Peter laten zien, maar dit ziet er hartstikke mooi uit ja :thumbup:
Misschien een winnie wallpaper zoeken…Die zijn van betere grote