Wie kijkt er ook naar het programma ontvoerd op rtl4 van John van de Heuvel?
Ontzettend heftig. Dat je als kind wordt ontvoerd naar het buitenland. En vanwege het systeem daar niet als moeder vervolgd kan worden en je dus gewoon je kind bij je kunt houden.
Ik kijk ook, heftig programma
Ik ook, maar vind het wel sneu dat dat arme mannetje met niet meer dan zijn rugzakje bij zijn moeder vandaan gehaald wordt. Moet toch ook niet niks zijn. Ouderlijk gezag en rechters zegt zo’n kind zo weinig tov zijn gevoel lijkt me. Je vader terug, maar je moeder verloren…
Het kereltje gaf ook aan dat hij en zijn papa en zijn mama wilde!
Hoop dat er een goede omgangsregeling getroffen wordt met de moeder. Want natuurlijk, voor de moeder moet het ook niet niks zijn…Je kind verliezen. Al had ze vooraf beter moeten weten…Tja, ze zijn niet de enige helaas
Ik heb ook gekeken. Aan het eind werd ook vermeld dat er achter de schermen gewerkt wordt aan een omgangsregeling.
Trouwens, ik vind het wel heel erg dat dit mannetje zo in beeld wordt gebracht. Ik vind dat echt niet kunnen. Ze hadden hem onherkenbaar moeten maken met wazig beeld. De papa kiest er zelf voor, maar het mannetje niet. En ook als ze het hem achteraf vragen (of hij het goed vind) dan nog vind ik dat een kind van deze leeftijd deze beslissing nog niet kan nemen.
Heb het ook gekeken.
Vond het ook wel heftig om te zien.
En vond het ook erg dubbel, want hij kon dan wel terug naar zijn vader, maar werd wel weer bij zijn moeder weggehaald.
Vooral voor zo’n kind lijkt me zoiets niet te begrijpen.
Die is natuurlijk loyaal aan beide ouders, en begrijpt er niet veel van…
Hij werd wel ‘onderschept’ onderweg naar school en op het vliegtuig gezet.
Die moeder zat m.i. fout door het kind in eerste instantie mee te nemen. Het kind is in Nederland geboren en zat daar op school, dus logisch dat hij nu weer terug is.
Hoop vooral dat moeder nu ook terug is in Nederland en de ouders er toch uit kunnen komen samen, in het belang van hun kind.
Vraag me trouwens af of de actie van moeder ook consequenties met zich meedraagt met betrekking tot haar ouderlijke gezag.
Al met al blijft zoiets natuurlijk vreselijk.
Vooral voor de kinderen, want die worden daar de dupe van.
Kon me de onmacht van de vader ook heel goed voorstellen, je zult maar in zo’n situatie zitten.
Deze jongen zat er geloof ik 6 maanden (wat natuurlijk veel te lang is om je kind te missen), maar heb laatst een verhaal gelezen van een moeder die haar kinderen echt al jaren kwijt was. Wat een hel.
Kon de moeder eigenlijk wel terug naar nederland? Ze is bekend bij interpol en mag niet reizen. En wanneer ze in nl zou komen, zou ze dan niet alsnog vervolgd worden vanwege ontvoering?
Zal best ladtigzijn om eengoede omgangsregelijk te maken.
Heb het ook gezien, erg heftig idd.
Moeder heeft geen gezag meer, dat lieten ze zien.
Heb net met brok in me keel teruggekeken… Wat heftig! En oh wat een mooi programma! :thumbup:
Mijn hart brak net, dat ze haar zoontje niet langer kon zien dan die enkele minuten,.