Ontvoerd meisje na 18 jaar terecht

Ontvoerd meisje na 18 jaar terecht

Uitgegeven: 27 augustus 2009 19:44

Laatst gewijzigd: 27 augustus 2009 23:25



CALIFORNIË - Een Amerikaans meisje dat in 1991 is ontvoerd, blijkt tegen alle verwachtingen in nog te leven. Jaycee Lee Dugard liep woensdag een politiebureau binnen in Californië, berichtten Amerikaanse media donderdag op gezag van de politie. De vrouw zou het goed maken.



© ANPDugard verdween op 11-jarige leeftijd. Het blonde meisje was voor het laatst gezien toen ze naar de bushalte liep bij haar woning in de stad South Lake Tahoe (Californië).



Haar stiefvader Carl Probyn zou destijds hebben gezien hoe een auto met twee personen naast haar stopte en hoe de inzittenden haar ontvoerden.











Zekerheid



Een agent van de Amerikaanse inlichtingendienst FBI belde woensdag Dugards moeder om te vertellen dat haar dochter is gevonden. ‘‘Jaycee weet alles nog’’, zei haar stiefvader.



‘‘Ze spraken elkaar kort via de telefoon en Jaycee beantwoordde alle vragen van mijn vrouw goed. Ik ben er 99 procent zeker van dat zij het is. Ik voel me geweldig, het is net als het winnen van de loterij.’’ Probyn hoopt dat zijn stiefdochter de afgelopen achttien jaar goed is behandeld.





Verkrachting



Maar de door de politie gemelde arrestaties in de zaak doen het ergste vermoeden. De politie zei een echtpaar van 55 en 58 jaar te hebben opgepakt. Het stel liep samen met de vrouw een politiebureau binnen om iets te vragen, maar een agent vond de zaak verdacht.



De 58-jarige arrestant, Phillip Garrido, zat eerder in de gevangenis voor verkrachting. Hij wordt momenteel vastgehouden op verdenking van kidnapping, verkrachting en obscene handelingen met een minderjarige. Zijn echtgenote Nancy zit vast op basis van betrokkenheid en ontvoering.



© ANP



jeetje zeg…

Ontvoerd meisje heeft kinderen van kidnapper

Uitgegeven: 28 augustus 2009 05:44

Laatst gewijzigd: 28 augustus 2009 05:44



WASHINGTON - Een Amerikaanse die als 11-jarig meisje in juni 1991 werd ontvoerd en deze week opdook, blijkt twee kinderen te hebben van haar kidnapper. Dat maakte de Californische politie donderdag bekend.



© ANPDe meisjes zijn elf en vijftien jaar oud. De moeder en haar kinderen zouden het relatief goed maken.



Het slachtoffer Jaycee Lee Dugard, inmiddels een vrouw van 29, bracht de meeste tijd van haar ontvoering door op een verborgen plek in de tuin bij het huis van de dader, aldus de politie.









Zij en de kinderen leefden totaal geïsoleerd in tenten en schuurtjes.





Voorwaardelijk vrijgelaten



In verband met de zaak is een echtpaar gearresteerd. De echtgenoot is een zedendelinquent die voorwaardelijk was vrijgelaten. Hij moest woensdag weer verschijnen op het politiebureau. Hij had ook Dugard bij zich.



Een agent rook onraad toen hij de onbekende 29-jarige zag. Dugard maakte zichzelf toen bekend als de inmiddels achttien jaar vermiste vrouw.





Bushalte



Het blonde meisje was voor het laatst gezien toen ze naar de bushalte liep bij haar woning in de stad South Lake Tahoe. Haar stiefvader Carl Probyn zou destijds hebben gezien hoe een auto met twee personen naast haar stopte en hoe de inzittenden haar ontvoerden. Hij ging nog op een fiets achter de auto aan, maar kon het voertuig niet bijhouden.



‘‘Jaycee weet alles nog’’, aldus de stiefvader nadat zijn vrouw met de dochter had gesproken. ‘‘Ze spraken elkaar kort via de telefoon en Jaycee beantwoordde alle vragen van mijn vrouw goed. Ik voel me geweldig. Het is net als het winnen van de loterij.’’



De moeder, stiefvader en een andere dochter vlogen naar San Francisco voor een weerzien met Jaycee.





Kidnapping



De arrestant Phillip Garrido (58) zat eerder in de gevangenis voor verkrachting en kidnapping. Hij wordt momenteel vastgehouden op verdenking van dezelfde misdrijven. Zijn echtgenote Nancy zit vast op basis van betrokkenheid bij de ontvoering.



Zij kunnen tegen betaling van 1 miljoen dollar op borgtocht vrijkomen.



© ANP

Wat verschrikkelijk dat dat meisje dat allemaal heeft mee moeten maken.

Daar haar jeugd haar ontnomen is, dat haar ouders de jeugd van hun kind ontnomen is.

Al die jaren in angst en verdriet om hun dochter.





2 kinderen van 11 en 15, dat arme meisje was nog zo jong toen ze moeder werd.

de vuile viespeuk!



Ik hoop voor deze vrouw dat nu een veilig en rusig bestaan kan opbouwen met haar kinderen, dat ze haar ouders weer leert kennen en haar ouders haar en haar kinderen.

Jeetje he, dat is heftig om te moeten meemaken! Maar toch nog een ‘happy end’ wat je niet vaak hoort bij ontvoeringen! Wat moeten die ouders ook 18 jaar in onzekerheid hebben geleefd, dat lijkt mij bijna het ergste wat er is: niet weten wat er met je kind is gebeurd…



Hoop dat ze een mooi leven kunnen opbouwen, met de ‘nieuwe’ echte familie1

Je hoort steeds meer van die enge verhalen, zoals het fritz verhaal en dat andere meisje Nathalee… :shock:



Zulke mensen moet je niet eens meer vrij laten, laten lijden zou ik zeggen. :wall: