Mijn dochtertje heeft ontstoken oogjes. We maken het nu schoon met afgekoeld gekookt water. Volgens de kraam kon het ook gewoon met kraanwater.
Nu heeft ze er sinds gister last van, hoe vaak maak je het schoon? Kan het nu wel elk kwartier schoonmaken, maar weet niet of dit goed is.
Hoe lang duurt het voor het weer weg is?
Ik zou even naar de ha gaan voor een oogcreme. Ontstoken oogjes zijn erg besmettelijk en kan lang duren voordat het over is. Met een cremepje is het zo over.
oogcreme helpt alleen als het veroorzaakt is door een bacterie. Als het veroorzaakt wordt door een virus helpt een gel niet. De huisartsassistente gaf mij het advies om 4 dagen te wachten, als het door een virus wordt veroorzaakt wordt het vanzelf minder. Wordt het niet minder of juist erger, dan is het waarschijnlijk veroorzaakt door een bacterie en kan je ooggel krijgen.
wij hebben er 9 maanden mee gezeten…huisarts wilde er niks voor geven en het was vaak best wel erg…moest het wel tig keer op een dag schoonmaken…had gewoon een hydrofiel bij de hand en dan elke keer een schoon stukje pakken met gekookt water…
uiteindelijk is het helemaal weg gegaan na een antibioticakuur voor dr oren… :roll:
Wat heel goed werkt, is het traanbuisje masseren. Voel eerst even bij jezelf waar het traanbuisje precies zit en hoe stevig je het kan doen. Ik deed het bij M misschien 10 of 20 seconden, een paar keer per dag. Stevig drukken en kleine rondjes maken. Zorgen voor een schone pink. Niet dezelfde pink voor het 2e oogje gebruiken dus! Je kunt je hummel ook op schoot leggen met zijn / haar hoofdje op je knieën en dan twee oogjes tegelijk doen.
Bij ons was het meestal binnen minder dan 24 uur weg.
@sopje wrote:
oogcreme helpt alleen als het veroorzaakt is door een bacterie. Als het veroorzaakt wordt door een virus helpt een gel niet. De huisartsassistente gaf mij het advies om 4 dagen te wachten, als het door een virus wordt veroorzaakt wordt het vanzelf minder. Wordt het niet minder of juist erger, dan is het waarschijnlijk veroorzaakt door een bacterie en kan je ooggel krijgen.
Hier hetzelfde advies gekregen, ben toen ik boodschappen ging doen even bij de assistent langs geweest en die zou het overleggen met de ha. 'vanmiddag moest ik terugbellen, en idd wat jij zei over virus en bacterie.
Las ergens ook iets over druppeltje borstvoeding, dus ook maar geprobeerd.
Verder slaapt ze al de hele dag, en dat gebeurt niet vaak. Normaal vecht ze om haar ogen open te houden, en nu vallen ze gewoon dicht.
Bij mijn dochter heeft het erg lang geduurd, ben zelfs bij de oogarts geweest, daar heb ik druppeltjes gekregen en het advies om te masseren. Ik moest langs de neus wrijven, naar beneden. Volgens de arts moest je het gevoel hebben dat je te hard duwde! Je zag dan vaak ook vuil in haar oogje komen, dat je dus uit het buisje duwde. Na 2 keer een week druppelen en masseren was het eindelijk over (toen was ze 7 maanden). Zou het met een jaar nog niet over zijn dan moet het traanbuisje worden doorgeprikt. Gelukkig is het zover niet gekomen!
Ik zou het trouwens niet te vaak schoonmaken, want dan wordt haar huidje schraal. Bij de DA drogist verkopen ze supranettes, dat zijn speciale oogreinigingsdoekjes. Is wel erg duur…
bij de drogist of apotheek kun je doekjes halen , supranettes dat zijn gewoon vochtige doekjes waar mee je het schoon kan maken
misschien helpt dat ??
onze jongste had op dag 2 al een prutoogje… en af en aan heeft hij het nog en dan is het een paar dagen schoon maken en is het weer over.
Vaak is het dag 1 niet zoveel, dan 2 dagen best heftig dat hij in de ochtend van die korsten heeft die je er bijna af moet peuteren :oops: en dan wordt het alweer beter/minder.
Hij heeft sowieso heel snel als hij verkouden is van die ‘snotjes’ in zijn ogen… zit dan waarschijnlijk toch overal beetje verstopt denk ik.