Ontstoken oogje

Gisteren merkten we al dat Mats steeds een vies oogje had. Steeds met een hoop (groenig) prut erin. Steeds hebben we het schoongemaakt met gekookt water (afgekoeld uiteraard) maar vanmorgen zat zijn oog bijna diggeplakt door al die viezigheid! Ook is het ooglid een beetje dikker en onder zijn oog is het ook een beetje gezwollen.

Moet ik hiermee naar de huisarts of gaat het vanzelf weer over? Is er misschien een middeltje (druppeltjes ofzo) dat ik kan halen om het sneller te genezen?

Bedankt!

Ik zou het nog even aan kijken. Het komt zo vaak voor bij kleine kindjes. Niet te veel aan komen, ik maakte het schoon als ze wakker werden. Daarna liet ik het zo.

Maar je kunt altijd even de dokter bellen…

Hier staan al meer tips meis:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=68895&sid=bbfd1b4f041b729f9a12236d90cd2ad2

O, had ik niet eens gezien :oops:

:wink: :-*

Succes!

thnx! :-*

Esmée heeft het ook zo vaak. Als ik iedere keer naar de huisarts ga word ik gek. Het gaat meestal vanzelf over na een paar dagen. Goed schoonhouden met water.

Met schoon water en watje schoonmaken en het bedje iedere keer

verschonen want het is erg besmettelijk !

Meestal is het weg na een paar dagen hoor, zo niet kun je altijd

nog naar de ha gaan. Waarschijnlijk krijg je dan een oogzalfje.

Ik gebruik daarvoor altijd fysiologisch water, pas ook op voor jezelf want het is heel besmettelijk.

:-* voor Mats!

Hier heeft Jade het ook heel vaak (meestal als ze verkouden si of word).

Ik kuis he tuit met lauw fysiologisch water.

Het gebeurt soms dat het niet weggaat en dan ga ik naar de huisarts, die schrijft me dan een oogzalfje voor die ik twee maal daags in haar oogjes moet doen. daarmee geneest het mooi. :wink:

Hoe is het nu met zijn ogen?

Vanmorgen waren ze nog behoorlijk vies maar wel al minder dan gisteren. Als het morgen nog niet veel beter is ga ik maar even een zalfje vragen bij de HA.

Noa heeft er al maanden last van.Moet vrijdag toch naar de oogarts met haar dus kan hij meteen kijken want niks helpt

als je nog borstvoeding geeft --> druppeltje bv in het oogje! :thumbup:

Hoe gaat het nu met Mats zijn oogje? :-*

Bortsvoedingsdruppeltjes lijken idd goed te zijn (heb het zelf wel nooit gedaan) maar anders mag je er van mij wel een paar lenen voor Mats! :mrgreen: :wink:

O ja dat is lief! Ik heb zelf al lang geen bv meer maar wou dat ik het nog had. Vanmorgen weer heel vieze oogjes. Nu lijkt het al een hele tijd schoner te blijven dus wie weet is het wat beter nu…

@preggie wrote:

als je nog borstvoeding geeft --> druppeltje bv in het oogje! :thumbup:

wilde ik ook zeggen, ik doe het echt altijd bij marilouise, en de volgende dag is het al weg…bij elke voeding even de BV erop :thumbup:

Hoe gaat het nu met de oogjes van Mats?

Rick heeft ook al ruim 3 weken last van ontstoken oogjes, en schoonmaken met afgekoeld gekookt water lijkt weinig effect te hebben.

Vanmorgen dus toch maar even met hem naar de huisarts geweest en heb oogdruppeltjes gekregen. Hopelijk is het nu snel over.

Groetjes Renate

Mats is er (bijna) helemaal vanaf. Alleen 's ochtends als hij wakker wordt zijn ze nog weleens vies. De rest van de dag gelukkig niet meer!

:hug: voor Rick… het is best vervelend. Hopelijk werken de druppels!

Fijn zeg dat Mats er al bijna vanaf is :dance: .

Het is zo vervelend voor een kindje als ze steeds zulke vieze oogjes hebben en dat de wimpers steeds zo aan elkaar plakken.

Groetjes Renate