Hallo,
Anne zei vanmorgen dat haar oogjes het niet zo goed deden en na het zwemmen van vanmorgen merkte ik meteen op dat er gele pus uit 1 oogje komt. Ik heb de huisartsassistente opgebeld hoe ik het het beste schoon kon houden, zodoende ben ik al heel de dag bezig om met afgekookt water Anne s oog schoon te houden. Telkens als er wat geel in de hoek zit haal ik het weg. Nu is ze verder niet ziek.
Weet iemand van jullie of dit een probleem is voor een psz? Morgenvroeg zou ze 2 uurtjes naar de psz gaan en tenzij haar oog morgen echt dichtgeplakt zit wilde ik haar wel laten gaan ivm haar vrolijkheid. Maar ja, niks is zo rottig om daar aan te komen en ze wordt naar huis gestuurd.
Ik hoop dat iemand een idee heeft, vast bedankt.
ik ken hun beleid niet natuurlijk maar mischa is ook wel met een ontstoken oogje naar het kdv geweest… was geen probleem.
Vaak gaat het wel rond dan, maar is het besmettelijk voor het echt pussig wordt…
Ik kan op hun site niks vinden over ontstoken ogen. Wel mag een kindje met waterpokken niet komen totdat de kortsjes zijn ingedroogd.
Misschien maak ik me wat te druk en moet ik morgenvroeg even zien hoe het met haar gaat en hoor ik het op de psz :think: .
Oh, sterkte ermee.
Yannick had heel vaak ontstoken ogen. Hij is zelfs een keer geweest toen de fotograaf kwam voor de groepsfoto’s.
Bij ons op het kdv mag je alleen komen als het door de huisarts is gezien en wordt behandeld met zalf. Oogontstekingen zijn enorm besmettelijk en op een gegeven moment had bijna de hele groep het.
Mijn jongste heeft ook heel vaak een 'prut’oogje, maar dat komt puur door een vernauwd traanbuisje en is dus geen ontsteking. Oog is ook niet rood. Hij mg dan dus ook gewoon komen, zonder behandeling. Is het oogwit rood en de oogelden opgezet en pussig, dan alleen na behandeling met een AB zalfje. (gelukkig heeft hij dat nog niet gehad)
Nu vind ik zelf een KDV besmettings gevaarlijker dan een peuterspeelzaal, maar als ik jou was zou ik morgenochtend heven bellen met de leidsters, weet je meteen waar je aan toe bent, en als Anne niet mag komen is ze niet dubbel teleurgesteld.
Beterschap. :-*
Bedankt, ik ga over een half uurtje bellen, dan zijn de leidsters aanwezig. 1 oog is nu dik en 1 oog prut wat. Beide ogen vanmorgen schoon moeten maken, maar de wimpers zaten niet aan elkaar geplakt zeg maar. Haar dikke oog is wel wat rood, maar niet heftig. Van de huisartsassistente moet ik tot vrijdag aanzien en wat gekoookt afgekoeld water schoonhouden. Ik hoop voor haar dat ze naar school mag.
Jullie horen het straks.
Update: Anne mag naar de psz, ze is helemaal blij. Ik moet het voor ze gaat wel goed schoonmaken, maar ja dat lijkt me logisch, ga meteen beginnen want om 8:45uur moet ze daar zijn. Gelukkig ligt het om de hoek
Gek dat het zo verschilt he…
Bij ons op het KDV mag een kindje met ontstoken oog alleen komen als het behandeld wordt met speciale zalf, dus na een doktersbezoek.
het is zelfs zo erg dat ik een paar weken terug opgebeld werd op mijn werk dat Xander even gezien moest worden want ze dachten dat het ontstoken was. Ik zei toen al dat hij snipverkouden was en dat er dan snot uit zijn oog komt/ Maar ik moest naar de dokter van ze anders moest hij naar huis…
Zo gezegd zo gedaan, dus ik dokter gebeld, uitgelegd wat het geval was. Ik mocht even snel tussendoor komen, dokter zit om de hoek bij KDV gelukkig… geen ontstoken oog zei de dokter, dus kon ik Xander weer terug brengen… Toch weer 45 minuten van kantoor weg geweest :roll:
Tja, misschien ook omdat ze maar kort op een psz zijn, ik weet het niet. Ze heeft het in elk geval naar haar zin gehad en de juffen hadden niks aan haar gemerkt. Nu ze thuis is is ze wat vlugger op haar tenen getrapt, maar ach, het is ook niet heel fijn natuurlijk. Morgen mag ze weer komen als het nog zo is als vandaag, of minder natuurlijk.
het heeft met besmetting te maken, het is heel besmettelijk en kinderen zitten toch eraan en dan brengen ze het over op ander kindje of op de leidsters en zo gaat het door van kind tot kind etc.
Ik snap het wel, het is niet fijn als het van kind tot kind gaat. Maar heb bij ons het idee dat ze er wat panisch op zijn
Ik ga straks om 14:40uur even met Anne naar de huisarts. Ze begon net dat haar oor dichtzat en pijn deed. Aangezien ze ongeveer 1 maand geleden een oorontsteking had vertrouw ik het niet zo, dus de assistente gebeld. Gelukkig had ze er begrip voor en mag ik langskomen met haar. Ze heeft geen koorts, maar reageerd wel wat anders als anders. Dus even voor de zekerheid laten nakijken.
beterschap :hug:
Dank je :-*
Anne heeft naast een ontstoken oog een dubbele oorontsteking. De huisarts vind (terecht) dat we het even aanzien. Wel moet ze 3 keer per dag haar neus sprayen. Als het zaterdag niet beter gaat heeft hij vast in het pc systeem een recept gezet voor antibiotica die we dan bij de dienstdoende apotheek kunnen ophalen. Hij heeft mij ook in Anne s oor laten kijken en het was wel duidelijk. Er zat nog een kindje die wat ouder was als Anne in de wachtkamer, echt ziek, hij had ook oorpijn. Zijn moeder kon niet geloven dat Anne een dubbele oorontsteking had met al dat geklets van haar. Tja, dat is onze Anne, keihard en gewoon doorgaan…niet altijd even fijn, want zo weten we nooit wanneer het echt serieus is met haar.
Maar goed, haar oog is al aan het beteren en we wachten even af wat haar oren gaan doen.