Hoihoi,
Hmmm mijn borsten en dus ook tepels zijn zich aan het voorbereiden op een, als het goed is, leuke borstvoedingsperiode…
Alleen nu is er een kliertje verstopt en lijkt ontstoken (warm, pijnlijk en een harde plek wat in mijn ogen pus is) en dat is erg pijnlijk… Ik weet niet goed wat ik eraan kan doen… Als ik google kan ik alleen vinden dat ik er warme compressen op moet doen en dan de baby moet laten drinken maar als het goed is duurt dat nog wel een week of 17 :mrgreen: …
Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Zelf uitknijpen lukt nog niet echt en veel vertrouwen in mijn huisartsen heb ik ook niet (al zal ik daar wel naartoe moeten als dit zo blijft)
grts patricia
Nu is het al 2 dagen later, gaat het al beter? Een ontsteking met pus (abcesje) kun je toch beter aan huisarts laten zien, mogelijk kunnen ze het open maken en dan kun je gaan spoelen…
Ook een baby kan een ontstoken klier niet leegdrinken (wel een melkklier maar niet een montgomery klier) dus ook met beeb had je daar ff langs moeten gaan…
Beterschap!
Gelukkig is het al over…
Heb goed warm gedoucht vrijdagochtend en toen kon ik hem zelf uitknijpen… De pijn, warmte enzo is nu helemaal weg… Ik hou het zelf goed in de gaten…
Bedankt voor je antwoord…
En ik vond het eigenlijk ook al vreemd van de baby aanleggen… Bij Veron heb ik inderdaad wel eens een melkblaar gehad, nadat deze doorgeprikt was kon hij goed mijn borst weer leegdrinken… Maar met dit had dat niet gekunnen volgens mij inderdaad…
grts patricia