ontpillen?

Ik heb echt gezocht maar kon deze vraag niet vinden op het forum.

Maar is het nodig om Eerst te ontpillen voordat je echt voor een zwangerschap gaat?

D.w.z. Moet ik eerst een maandje andere anti-conceptie (bijv. condooms) gebruiken zodat de pil helemaal uit m’n systeem verdwijnt?

Groetjes!

het is wel iets wat artsen vaak aanraden. Toch bij veel pilsoorten is het niet meer zo door dat de sterkte niet zo hoog meer is als vroeger wel.

Wij hebben destijds 3 maand ontpilt. Dit omdat ik een zware pil had.

groetjes bianca Ow ja wat raadzaam is zodra je er echt voor gaat om met foliumzuur o.3 mg te beginnen. Een extraatje die er voor zorgt dat in het begin van de zw.sch kans op open ruggetje verkleind enz…

De meesten huisartsen zeggen tegenwoordig dat het niet nodig is om eerst een maand of twee te wachten. De meeste pillen hebben zowiezo maar weinig hormonen in zich, en als je de pil een dag vergeet kun je ook al zwanger worden. Dus volgens onze huisarts hoeft het niet…

Volgens mij kan je als je gestopt bent meteen beginnen met zwanger worden. Begin dan wel ook meteen met het slikken van foliumzuur. Het nadeel daarvan is dat je dan niet weet wanneer je kunt testen en wat je uitgerekende datum is. Medisch gezien zijn er geloof ik geen bezwaren. Ik weet echter alleen niet of dat ook geldt als je een zware pil slikt.

Bedankt voor de antwoorden. Ik slik een hele lichte pil, dus waarschijnlijk kan het geen kwaad als m’n Lief de eerste keer raak schiet (Zou wel een Ongelofelijk Wonder zijn, maar het gebeurt!)

Met foliumzuur was ik al begonnen…

ik heb gelezen op internet dat het idd geen kwaad kan, maar dat het wel verstandig kan zijn om 2 maanden te wachten om zo de lengte van je cyclus etc… te bepalen. zodat je exacter de uitgerekende datum vast kan stellen.

ik ben in mei gestopt met de pil, 23mei was ik het laatst ongesteld, 1x geklust deze maand en zwanger :mrgreen: dus idd de wondere zijn de wereld nog niet uit.

Mijn verloskundige vertelde me dat het niet zo kwalijk is voor het ongeboren kindje, maar dat het voor hun veel makkerlijker is met het vaststellen van je zwangerschap. (zoals sommige inderdaad al gezegt hebben :wink: )

Tenzij je de diana pil slikt, want die is heel erg schadelijk voor je ongeboren kindje, die kan er allemaal afwijkingen van krijgen.

In ieder geval, klus ze :mrgreen:

@enidan23 wrote:

ik ben in mei gestopt met de pil, 23mei was ik het laatst ongesteld, 1x geklust deze maand en zwanger :mrgreen: dus idd de wondere zijn de wereld nog niet uit.

Kijk jij bent dus een van die Wonderen! Gefeliciteerd hoor.

Zou fantastisch zijn als ik ook zo’n wonder mee mag maken, maar stiekem vind ik de klustijd ook wel leuk. Alleen zou ik dan graag van te voren willen weten hoe lang die klustijd dan duurt en wanneer het wel raak is anders loop ik me elke maand weer op te vreten van de zenuwen.

Groetjes