Eind oktober willen we voor nummer 2 gaan. Ik kom er niet helemaal uit of het nou wel of niet nodig/goed/handig is om eerste te ontpillen.
Vorige keer ben ik wel 3 mnd van te voren gestopt ( na 9 jaar de pil), de 1e maand een cyclus van 32 dagen gehad en daarna zoals voor ik aan de pil was 26 dagen.
Nu ben ik eigenlijk nog maar kort weer aan de pil, 3 strips gehad sinds het stoppen met de bv. Ik twijfel een beetje of ik zal ontpillen of niet. Wat hebben jullie gedaan en waarom?
Voor zo een korte pilperiode zou ik gewoon maar 1 maand aanhouden, dus 1x je natuurlijke menstruatie aanhouden. Zoveel kan er niet echt veranderen in die drie maanden lijkt me. Succes :thumbup:
Toevallig sprak ik gisteren met iemand die van haar huisarts gehoord had dat ontpillen medisch gezien niet bestaat. hij beweerde zelfs dat als je als vrouw vruchtbaarheidsproblemen hebt, je juist in de eerste drie maanden na het stoppen met de pil de grootste kans hebt op bevruchting, in verband met hoe je hormoonhuishouding dan in elkaar zit.
De meeste van mijn vriendinnen zijn overigens na het stoppen met de pil meteen begonnen met kindje maken. Ze hebben zelfs niet eens de eerste menstruatie afgewacht maar zijn gewoon begonnen. Ik heb zelf wel een maand gewacht, maar achteraf vraag ik me echt af of dat nodig was geweest.
Hm dat klinkt ook wel weer goed…ik zal nog een goed speuren op internet over ontpillen en of het nou zin heeft of niet.
Ik zou wat je zelf prettig vind.
Wil je niet ontpillen doe je het niet!!
Ik heb gehoord van de HA dat het niet bestaat, en dat ik inpriciepe gewoon anti conceptie kan gaan slikken en daarna weer kan stoppen als ik een 2e wil en dan meteen zwanger raak…(kan raken…)
Ik heb het beide keren niet gedaan.
De eerste keer werd ik pas ongesteld na 52 dagen
de tweede keer wel gewoon meteen 28 dagen.
Beide keren was het ronde 4 raak.
ik was na 13jaar de pil geslikt te hebben in januari gestopt en ik was in maart dus al zwanger
maar ik denk dat je wel een periode nodig hebt om je lichaam te laten wennen aan dat er geen pil meer komt en dus al die stoffen je lichaam uit te laten maar dat is voor ieder verschillend denk ik.
het kan nooit kwaad om al te stoppen maar dan heb je dus wel een kansje dat je al eerder zwanger bent dan je zelf aan geeft (oktober dus)
dus hou daar wel een beetje rekening mee dan!
Ik heb ook gelezen dat ontpillen onzin is, maar de een heeft er wel last van en de ander niet.
Ik ben gelijk begonnen en was binnen 3 maanden zwanger.
Succes!
Ik ben ook allerlei boeken en websites aan het lezen daarover. Slik nu bijna tien jaar de pil en ga over een klein maandje stoppen.
Medisch gezien is ontpillen niet nodig, je hebt zelfs in de eerste cyclus na het stoppen met de pil grotere kans op een 2-eiige tweeling. Om die reden gaan wij er dus wel meteen voor.
Voordeel van “ontpillen” is dat je je cyclus wat beter leert kennen. Als je meteen in ronde 1 zwanger wordt is het moeilijker te bepalen hoe ver je dan bent, omdat je niet weet wanneer je eisprong was. Dan kun je pas op een echo zien hoe ver je bent. Maar ach, dat zie ik zelf niet als een nadeel eigenlijk.
Boven alles geldt denk ik dat je moet doen wat voor jou het beste voelt. Belangrijk is dat jij & je partner er allebei blij mee zijn.
Ik heb morgen een afspraak bij de HA en ga daar even vragen of het noddig is om te “ontpillen”.
Heb donderdag 9 juli laatste pil gehad dus morgen ongi en dan even wachten wat de HA zegt.
Ik ga ook deze week naar de huisarts, wij willen gaan beginnen maar ik slik nu zware pijnstillers. Ik wilde hem dezelfde vraag gaan stellen. Ik zal wel laten weten wat mijn huisarts heeft gezegd. Altijd leuk om te vergelijken.
Ontpillen is onzin voor zover ik weet…Ik ben middenin een strip gestopt en wij zijn meteen begonnen en we zien wel hoe of wat
Toch had ik wel een heftige reactie op het stoppen na de pil. Ik kreeg ineens acne terwijl ik dit eerder nooit had. Ook niet voordat ik de pil slikte. Mijn hele gezicht en hals zat eronder en het ging gepaard met heftige ontstekingen. Echt vreselijk. Pas toen de acne langzaam begon te verdwijnen werd ik zwanger. Helaas was ik toen twee jaar verder. Uit de onderzoeken die ik heb gehad kwam geen reden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. Ik denk dat de hormonen van de pil op mij wel invloed hadden. Ik ben na mijn bevalling niet meer aan de pil gegaan en de acne is nooit meer terug gekomen.
Liefs Moirah
ik had ook wel last van pukkeltjes en puistjes en me huid was verschrikkelijk vet en me haar ook
maar dat belemmerde niet dak binnen 2 maanden zwanger was
Moirah, jee zeg dat is wel een heftige reactie na het stoppen met de pil!
Nou ik heb inmiddels besloten niet te gaan ontpillen, we gaan er gewoon voor
waarom wachten? je krijgt toch gewoon een eisprong… je wordt toch gewoon ongi… dus alles werkt!
Ik heb ook niet ontpilt na mijn laatste zwangerschap. Nota bene voor de eerste 2 jaa rbezig geweest incl. miskramen… en bij de 2e 1x gestopt met pil, niets geworden, 2e cyclus… hup… raak…
Misschien was het juist regelmatig vanwege het regelen van je cyclus, ik heb geen idee… ik ben niet een goede om in de statistieken op te nemen, haha
Nu ik zelf een kinderwens heb is me duidelijk geworden dat de deskundige meningen over ontpillen nogal uiteenlopen…
Ik ben in januari begonnen met ontpillen omdat ik gewoon wilde weten wat mijn lijf deed a 14 jaar hormonen slikken. Ik had meteen al mijn gewone cyclus terug. Op 11 juli ben ik getrouwd en daarna zouden we aan de slag gaan voor een eerste kindje. Ik was dus van plan om maar meteen van de pil af te blijven…
helaas was de planning dat ik op mijn trouwdag ongsteld zou zijn. Ik heb mijn huisarts toen gevraagd om een pilletje wat de boel zou kunnen opschuiven. Zijn advies was toen om gewoon twee weken de pil te slikken, omdat je met dat ongesteldheid-opschuif-pilletje veel meer kans hebt op doorbreken en de dosis hormonen daarin is veel hoger. Ik gaf toen aan at ik juist al een half jaar bewst pilvrij was. Volgens hem maakte het echt niet uit of je ontpilt of dat je gewoon meteen na het stoppen probeert zwanger te raken.
Daaretegen is mijn vriendin al een half jaar met de pil gestopt en wordt zij maar een enkele keer ongesteld.
Ik denk dat het geen kwaad kan om in ieder geval 2 maaden je lichaam de tijd te geven om weer zijn normale cyclus te draaien. Maar het is net als de meningen van de deskundigen, niemand weet volgens mij echt wat het beste is.
@Vlinder83 wrote:
Moirah, jee zeg dat is wel een heftige reactie na het stoppen met de pil!
Nou ik heb inmiddels besloten niet te gaan ontpillen, we gaan er gewoon voor
leuk joh
ik ben midden in de pil gestopt dat was 15 juli