ontpillen en temperatuur

Ik slikte (zeer onregelmatig) de pil toen we een paar weken geleden besloten er dan maar mee te stoppen met dat pil slikken :smiley:



Nu heb ik gelezen over ontpillen en dat het best een paar maanden kan duren voordat je weer vruchtbaar bent.



Vanwege mijn leeftijd heb ik besloten meer aandacht te besteden aan mijn cylcus en de klusmomenten :slight_smile:



Dus ik ben nu elke ochtend voor het opstaan flink aan het tempen. Door de weeks altijd op dezelfde tijd. Ik weet dat het een tijdje duurt voordat je een patroon gaat zien, maar heb er toch nog een vraagje over ivm het ontpillen.



Ik tempte vanaf mijn ongesteldheid telkens 36.6/36.7, en ineens tempte ik 37.0 en 37.1 - Dit heeft 2 dagen geduurt en toen was het weer 36.5.36.6 Betekent dit dat ik nog geen echte ovulatie heb gehad?



Hoe zit dat eigenlijk als je dus aan het ontpillen ben met die temperatuur. Krijg je wel een piek rond het eigenlijk eisprong moment? Of zou dat helemaal er niet zijn dan en valt die temp verhoging in een andere schommeling?

Aan de hand van deze temperaturen zou ik zeggen dat je nog geen ovulatie hebt gehad, je temperatuur is immers weer gedaald.



Hoe dat zit tijdens ontpillen weet ik eerlijk gezegd niet.



Ik denk dat je het beste gewoon 2-3 cycli je temperatuur moet bijhouden en dan kijken welk patroon er uitkomt. Uit een individuele meting kon ik zelf nooit zoveel afleiden. Je kunt een keer een beetje ziek zijn, of veel wakker 's nachts of juist minder en dat heeft allemaal invloed op je temperatuur.

Volgens mij beïnvloeden de pilhormonen je temp. in het begin toch nog?

Ik zal even wachten, een maandje of zo. Even kijken of je lijf dan wat meer rust heeft. Ontpillen hoeft niet lang te duren namelijk.