Mijn baby is nu 12 weken oud en naarmate hij ouder wordt poept hij steeds minder. Nu is dat om de 6 dagen. En hij heeft erg last van scheten die enorm tinken. Ik geef wel borstvoeding. Ik heb gehoord dat dit wel vaker voor komt. Maar hij is daarbij erg onrustig en huilt veel.
herkent iemand dit? en wordt het beter?
Heb geen borstvoeding gegeven, maar Jelle had er wel last van.
Als je kleine poept, is het dan gewoon normaal of is het hard ?
Ik heb dit gevonden op BV.com… Weet niet hoe oud jouw baby is maar hoop dat het je wat gerust steld…
Bij sommige baby’s die borstvoeding krijgen kan het ontlastingspatroon na de leeftijd van drie tot vier weken plotseling veranderen van meerdere keren per dag tot één keer in drie dagen of nog minder. Er zijn baby’s die tot 15 dagen of langer gaan zónder ontlasting. Zolang de baby het verder goed maakt en de ontlasting de gebruikelijke pasta-achtige of zachte, gele poep is, is dit geen constipatie en vormt het geen reden tot zorg. Omdat medicatie voor dingen die normaal zijn niet nodig en niet wenselijk is, is een behandeling hiervan niet nodig of wenselijk.
Elke baby die op de leeftijd van vijf tot 21 dagen niet minstens één flinke poepluier in 24 uur maakt, moet dezelfde dag nog door een borstvoedingsdeskundige bekeken worden. In het algemeen betekent weinig, infrequente ontlasting op die leeftijd te weinig melk. Er zijn zeker enkele uitzonderingen en er hoeft niets aan de hand te zijn, maar het is beter om het te controleren.
ow ik lees het net, 12 wkn…
dat onrustige, en veel huilen… kunnen regeldagen zijn… die zijn zo rond de 12 weken namelijk…
vraag anders eens op het CB over inbakeren… dat heeft hier erg geholpen… op het CB controleren ze je kindje even en kunnen ze je de goede info geven daarover…