hallo
mijn dochtertje heeft van af haar geboorte al moeite gehad met haar ontlasting maar nu is het dus zo
hij is al een week ongeveer erg groen van kleur en nu hoorde ik
dat als t groen is dat ze te weinig voeding binnen krijgen
en nu heb i kdus meteen meer voeding gegeven en dat pakt ze ook
ze krijgt nu 180 water en 6 scheppen en meestal drinkt ze dit helemaal op
maar nu is haar ontlasting dus bijna blauw is ja hoe zeg ik dat donker groen tot blauw hele rare kleur in ieder geval
weet iemand of dit normaal is of moet ik me zorgen gaan maken ???
groetjes marlous
Ik heb dat nog nooit gehoord… :think: wel even in de gaten houden!
Is ze verder wel okee? Lijkt ze zich gewoon goed te voelen?
180 en 6 schepjes? En dat 6x? Lijkt me eerlijk gezegd wel iets veel hoor. Bram is nu de 4 maanden voorbij, en hij krijgt dat ook…maar dan 5 x per dag.
6x180 is veel te veel, hoop niet dat je dat geeft…? 6x180 is meer dan 1 liter en de beebs mogen maar max 1 liter krijgen per dag ivm hun niertjes. 1 dag meer een keer maakt niet uit, maar zeker een week en op 1,5 maand lijkt dat me ook niet goed… Maar misschien geef je maar 5x? of 4x? Elise dronk met 1,5 maand 5x120 cc, soms ook nog 1x150 erbij. maar ze was dan ook al meer dan 5 kilo
je kan het beste ongeveer aanhouden 150 ml. per kilo
groetjes,
louise
@mlk1982 wrote:
6x180 is veel te veel, hoop niet dat je dat geeft…? 6x180 is meer dan 1 liter en de beebs mogen maar max 1 liter krijgen per dag ivm hun niertjes. 1 dag meer een keer maakt niet uit, maar zeker een week en op 1,5 maand lijkt dat me ook niet goed… Maar misschien geef je maar 5x? of 4x? Elise dronk met 1,5 maand 5x120 cc, soms ook nog 1x150 erbij. maar ze was dan ook al meer dan 5 kilo
je kan het beste ongeveer aanhouden 150 ml. per kilo
groetjes,
louise
Ik wilde het net zeggen, kinderen mogen maar 1 liter kunstvoeding per dag, BV onbeperkt.
Of je moet 5 flessen gaan geven, maar gezien haar leeftijd gaat dit denk ik nog niet.
Zou echt gaan voor 6 x 150cc + 5 schepjes, er van uitgaand dat je 6 flessen geeft.
Als ik jouw was geweest had ik morgen voor mijn eigen gevoel even de ha gebeld.
ze drinkt het 9 van de 10 keerook niet op hoor meestal laat ze ongeveer 40cc staan.
ik zal er iig is goed op gaan letten want vond t zelf ook wel al veel wat ze weg dronk!
maar weet niemand wat over die rare kleur ontlasting want daar maak i kme eigenlijk wel zorgen om!
gr loessie
@Loessie wrote:
hij is al een week ongeveer erg groen van kleur en nu hoorde ik
dat als t groen is dat ze te weinig voeding binnen krijgen
Dit geldt toch voor BV en niet voor KV :think:
zou even de huisarts gewoon bellen of het consultatiebureau, voor hetzelfde geldt is de verandering van kleur wel te wijten aan teveel voeding, weet het eigenlijk niet…
Wat voor voeding geef je?
Ik was gisteren bij het CB en Nynke heeft ook groene ontlasting. Wij geven nutrilon hypo-allergeen en daar schijnt de ontlasting groen van te worden. Dus niets aan het handje. Veel van die dingen omtrent de kleur van ontlasting geldt voor de borstvoeding. Anders gewoon ff CB bellen om te vragen. Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Hier ook altyd hele donker groene ontalsting hoor … moet zeggen dat ik me er nooit druk om heb gemaakt maar ben benieuwd .
En idd kwa voeding denk ik dat ze wel heel erg veel krijgt , Veron drinkt ook 150+ 5 maar dan ook 5 keer
dus zoud at ook even navragen op het CB wat voopr haar gewicht nu goed is …
Succes
Quillan had de eerste 2 maanden ook groene ontlasting. Was normaal volgens onze huisarts maar je kan altijd je huisarts bellen of het cb en nog eens vragen. Maar die voeding ik zou zeker niet meer 180 geven hoor, dat is nog veels te veel voor je meisje.