Mijn dochtertje die heeft sinds kort “poepjes” die al wat harder aan het worden zijn. Er zit dan echt een klein drolletje in haar luier. Is dat al normaal op deze leeftijd? Ik weet eigenlijk helemaal niet meer hoe dat bij Sita was. Maar ik merk dat Alysha af en toe echt aan het duwen is en het moeilijk heeft met poepen. Wat kan ik hier aan doen?
Misschien zeg ik het wel verkeerd: de drolletjes zijn niet zo hard maar vast.
Hihi, ik zou zeggen: dagelijks een pruim of abrikoos door haar fruithapje pureren en kijken of dit zijn werk doet.
Bram heeft dat ook al wel eens. Volgende dag is is het dan weer normaal.
Als je flesvoeding geeft kunt je ook wat meer water in de fles doen (zo’n 10-20 cc), dit helpt ook goed.
Zielig he als ze niet zo makkelijk poepen :hug:
Groetjes,
Willy
ja heel zielig, vandaag had ze echt buikpijn toen ze bij mijn moeder was. Ze wou ook niet drinken. Ze spuugde later ook alles uit. En ze heeft ook nog flink gepoept, hardere drolletjes weer.
Ik geef haar ook extra water in het flesje.
Kan het ook komen van de overstap van voedig van 0-6 naar 6-10 maanden voeding?
krijgt ze al bijvoeding??
Quinten krijgt bij zowat elke verandering in zijn eten last van harde ontlasting. Zo ook toen we net begonnen met bijvoeding.
Na een paar dagen was het weer over.
Ze voelt zich al wat beter vandaag. Ze krijgt nog bijna geen bijvoeding omdat ze het echt niet lekker vindt. Ik bied het elke dag wel aan maar tot nu toe maar 1 x met succes. En dat is alweer n week geleden.
Mirthe kreeg hele harde ontlasting bij overgang bv naar flesvoeding (rond 6 maanden). En ze had al moeite met poepen bij de zachte bv ontlasting, dus kun je nagaan hoe dat was met die harde ontlasting! In overleg met cb en later ook nog huisarts even over gesproken, zijn we lactulose gaan geven (vrij verkrijgbaar bij apotheek). Werkt super! Nu krijgt ze inmiddels ook bambix en fruithap, dus meer vezels, en moeten we eens gaan kijken of we de lactulose over een tijdje weer kunnen gaan weglaten (als ze ook goed brood gaat eten, tot die tijd blijf ik het lekker geven).
Redenering van mijn huisarts: ze is rustig kind, beweegt nog niet veel en eet nog nauwelijks vezels, en heeft er aanleg voor (papa poept één keer per twee dagen en had als baby ook heel veel moeite), dus heeft ze er moeite mee. Als ze gaat kruipen, dus meer bewegen, en steeds meer vezels eet, komt het vanzelf weer goed. Daar ga ik dus ook van uit.