Ontharen, Veet ? Hellup ! (Pag.2)

…maar ik kan de andere topics niet meer vinden :frowning:



Hoe onthaar jij ? Ik heb een epilady gekregen van schoonmama, dat leek me ideaal maar ik vind het pure sadomasochisme ! Oooh wat doet dat pijn ! :wall: Ik onthaar liever snel en vlot, dus ik zit te denken aan waxen/harsen.

Wie heeft er een goed recept van suikerhars of heeft goede ervaringen met andere methoden ?



Is er iemand die ervaring heeft met laseren ? Wat kost het en wat is je ervaring ? Ik hoor graag meer want ik word gek van die haren op mijn benen !!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=54425







stond onderaan deze pagina! :-*

@Karin2 wrote:

[color=indigo, dat leek me ideaal maar ik vind het pure sadomasochisme ! Oooh wat doet dat pijn ! :wall: Ik onthaar liever snel en vlot, dus ik zit te denken aan waxen/harsen.

[/color]




en harsen doen geen pijn!!! :think:

hahaha nee ik scheer doet helemaal geen pijn ahhaha

Ik heb al jaren een epilady, maar ik heb dat ding hooguit 10 keer gebruikt. Als je even doorbijt dan went je been wel aan de pijn… :lol: En je haren blijven ook echt wel langer weg… :smiley:

Je benen even voorbewerken met een ruwe washand helpt ook wel wat tegen de pijn… :lol:

Dankje meissie, ik heb het helemaal over het hoofd gezien!



Harsen doet ook pijn maar dat is maar heel even.

Kaar, ik vind je een bikkel. Ik heb een kwartier bij 1 onderbeen gezeten en de helft gedaan. Het apparaat wilde ook niet sneller. Hele langzame hevige pijn dus :evil:



Iemand ervaringen met laseren ?

Epileren! En ik ben een watje hoor, echt waar! Ik heb een SatinIce (met ijselement) en dat scheelt wel. Ook als je het vaker doet gaat het echt steeds makkelijker. Tegenwoordig ben ik zelfs vaak te lui om het ijselement uit de vriezer te halen 8).



Zou ook graag m’n oksels epileren, maar durf niet…

Daar een cremetje of scheren dus :wink:.



Laseren lijkt me ook wel wat, ben ook wel benieuwd naar de ervaringen!

Laseren is zooo duur maar zou het meteen doen als ik het geld had…

Ik epileer de benen ook… voel er niks van… maar is gewoon pokke werk… en het duurt bij mij echt geen weken tot ze weer lang zijn… hooguit paar dagen staat de volgende rij alweer te wachten… :frowning:

Oksels, scheren…

Ik heb hele dikke stugge haren. Not very ladylike :wall: Dus het epileren doet ook waanzinnig pijn !!!



Ik heb even rondgekeken en ik ga sparen voor ontharen middels lichtflitsen. Laseren is me te gevaarlijk, de kans op blijvende littekens is behoorlijk groot.






In het kort:

Intense Pulsed Light

IPL (Intense Pulsed Light), ook wel foto-epilatie genoemd, is een ontharingstechniek waarbij flitslampen een reeks van golflengten uitstralen. Je kunt deze golflengten vergelijken met het licht van een normale lamp, maar dan veel sterker. Het licht dringt door in de haarwortel. De energie die hieruit voorkomt, wordt door het pigment van de haar in de wortel geabsorbeerd en daarna omgezet in warmte. Deze hitte leidt uiteindelijk tot vernietiging van de haarwortel. Het is nagenoeg pijnloos.




@Karin2 wrote:

Ik heb hele dikke stugge haren. Not very ladylike :wall: Dus het epileren doet ook waanzinnig pijn !!!



Ik heb even rondgekeken en ik ga sparen voor ontharen middels lichtflitsen. Laseren is me te gevaarlijk, de kans op blijvende littekens is behoorlijk groot.






In het kort:

Intense Pulsed Light

IPL (Intense Pulsed Light), ook wel foto-epilatie genoemd, is een ontharingstechniek waarbij flitslampen een reeks van golflengten uitstralen. Je kunt deze golflengten vergelijken met het licht van een normale lamp, maar dan veel sterker. Het licht dringt door in de haarwortel. De energie die hieruit voorkomt, wordt door het pigment van de haar in de wortel geabsorbeerd en daarna omgezet in warmte. Deze hitte leidt uiteindelijk tot vernietiging van de haarwortel. Het is nagenoeg pijnloos.










Is het erg prijzig? en wat wil je laten doen dan? Eerst benen?

Ik scheer altijd een eind in de rondte,lekker snel en pijnloos. :lol:

Maar heb geregeld jaapies op mijn onderbenen,want snel is snel he :lol: :lol: :lol:

@schoen wrote:

Ik scheer altijd een eind in de rondte,lekker snel en pijnloos. :lol:

Maar heb geregeld jaapies op mijn onderbenen,want snel is snel he :lol: :lol: :lol:






oeiiii of achter op de enkels… ratssssssss… hele lap dun vel :sick:

Scheren. Heb veel haar opmijn benen en armen, wel nauwelijks zichtbaar omdat ik heel licht ben. Alleen in de zomer verwijder ik mijn onderarmhaar, omdat mijn armen dan verkleuren en ineens zichtbaar wordt dat ik daar wel een behoorlijk vachtje op heb zitten. Benen komen nooit in de zon (oooo ik heb een echt benencomplex :cry: ) en zijn zo spierwit dat ik zelf bijna een zonnebril op moet als ik onder de douche sta. Maar die scheer ik wel regelmatig, omdat de haartjes boven mijn enkel wat donkerder en sprieterig en lang zijn…net verdwaald mannenhaar…

Heb gisteren geprobeerd met ontharingscreme, maar daar ben ik niet tevreden over, duurt lang en onder de oksels kon ik alsnog scheren. Oksels ook regelmatig, anders kan ik daar vlechtjes gaan dragen :silenced: .

@Soleil wrote:

Scheren. Heb veel haar opmijn benen en armen, wel nauwelijks zichtbaar omdat ik heel licht ben. Alleen in de zomer verwijder ik mijn onderarmhaar, omdat mijn armen dan verkleuren en ineens zichtbaar wordt dat ik daar wel een behoorlijk vachtje op heb zitten. Benen komen nooit in de zon (oooo ik heb een echt benencomplex :cry: ) en zijn zo spierwit dat ik zelf bijna een zonnebril op moet als ik onder de douche sta. Maar die scheer ik wel regelmatig, omdat de haartjes boven mijn enkel wat donkerder en sprieterig en lang zijn…net verdwaald mannenhaar…

Heb gisteren geprobeerd met ontharingscreme, maar daar ben ik niet tevreden over, duurt lang en onder de oksels kon ik alsnog scheren. Oksels ook regelmatig, anders kan ik daar vlechtjes gaan dragen :silenced: .






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wat een heerlijk gedetaileerde beschrijving :inlove:

Als ik blonde haren had… ow zucht wat een genot zou dat zijn… zou iig een blonde snor hebben ipv een donkere…

@faizaa wrote:

@Soleil wrote:
Scheren. Heb veel haar opmijn benen en armen, wel nauwelijks zichtbaar omdat ik heel licht ben. Alleen in de zomer verwijder ik mijn onderarmhaar, omdat mijn armen dan verkleuren en ineens zichtbaar wordt dat ik daar wel een behoorlijk vachtje op heb zitten. Benen komen nooit in de zon (oooo ik heb een echt benencomplex :cry: ) en zijn zo spierwit dat ik zelf bijna een zonnebril op moet als ik onder de douche sta. Maar die scheer ik wel regelmatig, omdat de haartjes boven mijn enkel wat donkerder en sprieterig en lang zijn…net verdwaald mannenhaar…

Heb gisteren geprobeerd met ontharingscreme, maar daar ben ik niet tevreden over, duurt lang en onder de oksels kon ik alsnog scheren. Oksels ook regelmatig, anders kan ik daar vlechtjes gaan dragen :silenced: .






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wat een heerlijk gedetaileerde beschrijving :inlove:

Als ik blonde haren had… ow zucht wat een genot zou dat zijn… zou iig een blonde snor hebben ipv een donkere…






:lol: :lol: :lol: :lol: Welk model heb je, zo eentje als Asterix (maar uiteraard donker dan) :mrgreen: :wink:

@Soleil wrote:

@faizaa wrote:
@Soleil wrote:
Scheren. Heb veel haar opmijn benen en armen, wel nauwelijks zichtbaar omdat ik heel licht ben. Alleen in de zomer verwijder ik mijn onderarmhaar, omdat mijn armen dan verkleuren en ineens zichtbaar wordt dat ik daar wel een behoorlijk vachtje op heb zitten. Benen komen nooit in de zon (oooo ik heb een echt benencomplex :cry: ) en zijn zo spierwit dat ik zelf bijna een zonnebril op moet als ik onder de douche sta. Maar die scheer ik wel regelmatig, omdat de haartjes boven mijn enkel wat donkerder en sprieterig en lang zijn…net verdwaald mannenhaar…

Heb gisteren geprobeerd met ontharingscreme, maar daar ben ik niet tevreden over, duurt lang en onder de oksels kon ik alsnog scheren. Oksels ook regelmatig, anders kan ik daar vlechtjes gaan dragen :silenced: .






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wat een heerlijk gedetaileerde beschrijving :inlove:

Als ik blonde haren had… ow zucht wat een genot zou dat zijn… zou iig een blonde snor hebben ipv een donkere…






:lol: :lol: :lol: :lol: Welk model heb je, zo eentje als Asterix (maar uiteraard donker dan) :mrgreen: :wink:






ik ben helaas gezegend met de haargroei van mijn Portugese familie… :roll: mijn zus heeft 3 haren onder haar oksel… echt waar he… ik dus een snor… ben daar es een keer op aangesproken… heb me zo aangetrokken… :frowning: dus nu blondeer ik em weleens… maarja, als ik dan mijn marokkaanse schoonzus zie… :o :o :o :o zij heeft bakkebaarden en haar over haar wang lopen… maarja, die heeft erg ‘schijt’ aan… :thumbup: :mrgreen:

me benen en bikinlijn scheer ik, oksel zijn niet nodig, daat zitten maar 2 haartjes :wink:

@faizaa wrote:

@schoen wrote:
Ik scheer altijd een eind in de rondte,lekker snel en pijnloos. :lol:

Maar heb geregeld jaapies op mijn onderbenen,want snel is snel he :lol: :lol: :lol:






oeiiii of achter op de enkels… ratssssssss… hele lap dun vel :sick:




whahaha dat heb ik ook nogal eens. Kom ik bv op het werk dan zeggen ze tjeeeeeeeeeee ben jij ook weer aan het scheren geweest?? )denk dan nog, nou dan was het ook wel nodig zeg als ze dat al zeggen :lol: )

Blijk ik achterop mijn enkel een hele spoor bloed te hebben. :mrgreen:

ow ja en mijn snor heb ik ook eens geharst. Ik spul er op gespatelt en nog even de was gedaan. Dacht laat ik eens die gebruiksaanwijzing lezen hoe lang dat moet intrekken :shock: :shock: :shock: :shock:

Was ik TE laat en trok werkelijk een schaafwondje over mijn lip!

Ook erg elegant :thumbdown:

@schoen wrote:

@faizaa wrote:
@schoen wrote:
Ik scheer altijd een eind in de rondte,lekker snel en pijnloos. :lol:

Maar heb geregeld jaapies op mijn onderbenen,want snel is snel he :lol: :lol: :lol:






oeiiii of achter op de enkels… ratssssssss… hele lap dun vel :sick:




whahaha dat heb ik ook nogal eens. Kom ik bv op het werk dan zeggen ze tjeeeeeeeeeee ben jij ook weer aan het scheren geweest?? )denk dan nog, nou dan was het ook wel nodig zeg als ze dat al zeggen :lol: )

Blijk ik achterop mijn enkel een hele spoor bloed te hebben. :mrgreen:






en pijnlijk joh… tijdens het scheren merk je het niet… maar als je daarna gaat douchen denk je: wat voellll ik toch… en ja, blijft bloeden… :mrgreen:

@schoen wrote:

ow ja en mijn snor heb ik ook eens geharst. Ik spul er op gespatelt en nog even de was gedaan. Dacht laat ik eens die gebruiksaanwijzing lezen hoe lang dat moet intrekken :shock: :shock: :shock: :shock:

Was ik TE laat en trok werkelijk een schaafwondje over mijn lip!

Ook erg elegant :thumbdown:








:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



owwwwwwwwww owwwwwwwww heerlijk dit… niet voor jou maar iklig hier echt in een deuk whoehahahahaha… :silenced: :silenced: :silenced:

Harsen doe ik niet… voelt zo raar… maar ik doe dus blonderen… heb dus ook weleens te lang laten zitten met als gevolg van die rode ‘wijnvlekken’ op je bovenlip… :roll: :roll: :roll: