ontdooien

hoe ontdooien jullie warm eten uit de vriezer als je snel wilt?

Ik krijg het niet voor elkaar met de magnetron maar ik denk ook dat we nieuwe moeten (draait niet meer rond enzo :wink: ).

Dus lukt het met een fatsoenlijk apparaat wel of doen jullie eten over in een pan ofzo? (daar heb je die magnetronbestendige bakjes niet voor toch?).

magnetron, afhankelijk van de hoeveelheid wisslt de stand. Daarna soms ook nog wel in de pan, zoals rijst, eerst in de magnetron en dannog lekker knapperig aanbakken in de koekenpan… :drool:

Hier ook inde magnetron, gaat prima :thumbup:

In een zakje en dat in een pannetje warm water! Zo gedaan en natuurlijk wel het zakje goed dicht doen!

En ik doe dat zo omdat ik in de magnetron dus niet vind werken! Op brood na.

@Joepie! wrote:

In een zakje en dat in een pannetje warm water! Zo gedaan en natuurlijk wel het zakje goed dicht doen!

Doe je het dan ook in zakje in de vriezer?

Ik vind het ‘uit het bakje krijgen’ al een hele opgave :eh: .

Ik heb nu plattere bakjes gekocht; dus ik hoop dat dat beter ontdooit.

En nu ook maar zo’n goedkope nieuwe magnetron denk ik…

Hangt een beetje af van wat ik in de vriezer stop. Maar als ik weet dat ik problemen krijg met het uit de verpakking halen, dan stop ik het inderdaad in een zakje in de vriezer zodat ik het zo in warm water kan leggen!

Op de verwarming laten staan…

En anders op een laag pitje rustig iedere keer om draaien in de pan.

of…

ff bij de buren vragen of het in hun magnetron mag…

Aangezien wij geen magnetron hebben :mrgreen:

Ik probeer het in de magnetron een beetje zacht te maken

(wat al een hele klus is)

en als het dan eindelijk uit het bakje komt dan verwarm ik verder in de pan.

En bijv kipfilet of ander vlees doe ik idd in vrieszakjes en dat gaat gewoon in het warme water (zelfs met kipfilet nog oppassen dat het niet te heet water is, want dan kan het garen! Heb ik weleens gehad, met warm water uit de kraan!) :shock:

Wij hebben een Sharp combi-magnetron met verschillende ontdooi-programma’s. Hierop staat dus wat je ontdooit en dan kan je het gewicht er nog bij instellen.

Werkt super :thumbup:

magnetron…

maar is het een bakkie wat niet tegen magnetron kan… dan in de pan…

ik giet dan eerst een beetje heet water in het bakkie om zo mijn eten los te krijgen… daarna hup in de pan ( met een beetje melk, olie, boter of water ligt eraan…zodat het niet aan mijn pan vast bakt :mrgreen: )

wij doen alles standaard in zakjes neemt namelijk minder ruimte in zelfs soep kan je in zakjes doen

maar in tegenstelling tot de dames die het in heet/warm water ontdooien doen wij dat in water wat net niet koud meer is

mischien 1 keer even verversen omdat het water te koud is geworden maar dat werkt hier sneller dan heet en bv kip gaart dan echt pas in de pan

heeeeel soms als het snel moet dan doen we het onder de hete kraan en dan in lauw/koud water