ontdooide melk

Ik heb voor Lynn 2 fles gekolfde melk meegegeven naar de creche uit de vriezer, ze heeft 1 flesje gedronken en de andere is mijn man vergeten (die zou hij tijdens mijn sporten geven maar dat red ik niet meer vanavond)

kunnen ze die morgen nog op de creche geven? Het is om 8.30 uit de vriezer gehaald.

Vind het zo zonde om het weg te gooien :oops: :oops: Mijn man moest al opnieuw uit de vriezer 150 geven dus totaal ik er halve liter uit de vriezer waar van 150 cc eigenlijk onnodig

Ontdooide melk 24 uur toch?

Ik denk dat ze het niet mogen geven wegens ons protocol. :think:

Ik mocht ook nooit melk in de koelkast laten voor de volgende dag.

moet zeggen dat ik het wel zonde vind hoor het om iets meer dan 24 uur nadat het uit de vriezer is gehaald zou het zoveel kwaad kunnen

mirretje Lynn gaat niet naar de sksg :oops: :mrgreen:

ik zou het zelf denk ik niet meer geven… vind dan dat het veel te lang ontdooid is… hoe zonde het helaas ook is :frowning: :hug:

ik zou het ook niet doen

heb net het beleid er eens bij gepakt van ons kdv. ze mogen het dan niet meer geven.

er staat overigens bij dat ze de voeding op mogen warmen in de magnetron — hoe doen ze dat bij jullie?

ik wil dat eigenlijk liever niet, maar ja hoe moet het anders

@Karin1981 wrote:

moet zeggen dat ik het wel zonde vind hoor het om iets meer dan 24 uur nadat het uit de vriezer is gehaald zou het zoveel kwaad kunnen

Ah kijk, dan is het ws al een minder probleem :mrgreen:

Ik bewaarde het zelf max 3 dagen in de koelkast.

Maar nu ik er over nadenk was dat wel vers gekolfde melk :think:

Tja… ik denk zelf dat het geen kwaad kan eigenlijk…

Je haalde het half 9 uit de vriezer, dus dan is het nog lang niet ontdooit.

Ik zou het gewoon doen.

Heb het zelf pas ook gedaan.

Bv bederft niet snel. 24 uur kan echt!

Alleen protocollen kunnen begeleidsters niet omheen helaas. Zou hem zelf thuis geven, en verse afkolven. Zooooonde om weg te gooien anders!

@knollie; in warm waterop laten warmen. Kost wel meer tijd. maar niet in de magentron toch? zonde van de antistofjes die dan kapot gaan

@Karin1981 wrote:

Ik heb voor Lynn 2 fles gekolfde melk meegegeven naar de creche uit de vriezer, ze heeft 1 flesje gedronken en de andere is mijn man vergeten (die zou hij tijdens mijn sporten geven maar dat red ik niet meer vanavond)

kunnen ze die morgen nog op de creche geven? Het is om 8.30 uit de vriezer gehaald.

Heeft het vergeten flesje de hele tijd in de koelkast gestaan?

@Karin1981 wrote:
Vind het zo zonde om het weg te gooien :oops: :oops: Mijn man moest al opnieuw uit de vriezer 150 geven dus totaal ik er halve liter uit de vriezer waar van 150 cc eigenlijk onnodig

Ik kan me voorstellen dat dit je aan het hart gaat… Kun je iets met deze informatie op bv.com? bewaren van mm

@Mirretje2 wrote:

@Karin1981 wrote:

Ah kijk, dan is het ws al een minder probleem :mrgreen:

Ik bewaarde het zelf max 3 dagen in de koelkast.Maar nu ik er over nadenk was dat wel vers gekolfde melk :think:

Tja… ik denk zelf dat het geen kwaad kan eigenlijk…

ik bewaar het 8 dagen, en dat gaat goed hoor…

@ts: als het al helemaal ontdooit is ga ik pas tellen hoor met die 24 uur… Het is bij mij na 24 uur nog niet ondooit…

Maar doordat ik het lang in mijn koelkast bewaar hoef ik nauwelijk in te vriezen en dat is toch ook wel makkelijk hoor…

grts patricia

@Yvonne Z. wrote:

@Karin1981 wrote:

Heeft het vergeten flesje de hele tijd in de koelkast gestaan?

@Karin1981 wrote:

Ik kan me voorstellen dat dit je aan het hart gaat… Kun je iets met deze informatie op bv.com? bewaren van mm

Het heeft de hele tijd in de koelkast gestaan behalve het brengen naar de crèche maar dat is 2 min lopen

Bedankt voor de link

je mag het toch ook tot 72 uur in de koelkast bewaren