ontdooid vlees hoe lang goed?

ik heb dinsdagavond gehakt in de koelkast gelegd voor woensdag (lag 2 weken in de vriezer). Maar toen kregen we visite en werd het chinees :mrgreen: .

Nou twijfel ik of ik het vandaag nog wel kan gebruiken voor macaroni?

(ligt dan duszeg 48 uur in de koelkast).

En aan dit soort dingen twijfel ik heel vaak dus ik dacht toch maar eens vragen :wink: .

Ik dacht altijd 24 uur.

Maar mijn moeder denkt daar heeeel anders over :mrgreen: .

Gewoon gebruiken hoor!

2 dagen in de koelkast kan prima!

Je bakt het ook nog eens goed oor dus dat komt helemaal goed!

Eet smakelijk vanavond :mrgreen:

N.B. Ontdooi vlees in de koelkast!

Laat vlees niet ontdooien op het aanrecht, op de verwarming of in warm water, maar leg het afgedekt op een bord of schaal in de koelkast. Bacteriën krijgen dan geen kans en het vlees blijft lekker sappig. Spoel na het ontdooien het resterende vleessap weg. Ontdooien in de magnetron kan ook als het gaat om kleinere stukken vlees. Bereid het vlees dan wel direct na het ontdooien. Grote stukken vlees zijn minder geschikt voor ontdooien in de magnetron omdat de buitenkant dan gaart terwijl de binnenkant nog bevroren is.

bovenstaadnd heb ik van het voedingscentrum geplukt. ik zou het dus maar niet doen :shifty: zonde, maar liever weggooien dan de dunne

wat ik in zo’n geval doe: afbakken en dan hebben de katten een klein feestje

ik zou ff ruiken, ruikt het niet lekker of twijfel je… prullebak!!

En anders gewoon eten.

Het gaat erom dat je vlees direct bereiden moet na het te ontdooien in de magnetron, dit hoeft níet als je het in de koelkast hebt laten ontdooien. Dit moet omdat tijdens het ontdooien in de magnetron warmte vrijkomt en bacterïen dan alsnog de kans krijgen zich razendsnel te otwikkelen. In de koelkast ontdooid kun je vandaag nog gewoon gebruiken (mits je het niet een week geleden erin hebt gelegd :mrgreen: ).

Ik gebruik het dan ook nog, gisteren heb ik Bami gemaakt maar het Nasi-bami vlees had ik ook al maandag avond uitgehaald voor dinsdag maar toen werd het hier pizza :mrgreen:

Gisteren hebben we het gegeten en niemand van ons 4-en heeft last van zijn darmen :wink:

-> Alleen met kip ben ik wel voorzichtiger dat gooi ik wel weg.

Even kijken hoe het eruit ziet en ruikt. Als je het in de koeling hebt ontdooid zal het meevallen, maar met supermarktvlees (neem ik aan) weet je nooit wat voor kwaliteit je koopt.

@mama van anne wrote:

Even kijken hoe het eruit ziet en ruikt. Als je het in de koeling hebt ontdooid zal het meevallen, maar met supermarktvlees (neem ik aan) weet je nooit wat voor kwaliteit je koopt.

Nee dat klopt:

Heb zelfs bij de AH een paar weken gehad dat het volgens de datum nog goed moest zijn maar echt niet meer goed was! (en dan dus zolang in de koelkast bewaard).

Daarom doe ik dus nu alles altijd in de vriezer tenzij we het dezelfde of volgende dag eten.

Ik ga er maar even aan ruiken inderdaad.

hoi

ik laat vlees max. 3 dagen in de koelkast voor ik het evt. weg gooi.

Dus 2 dagen lijkt me dus prima te eten hoor :thumbup:

Ook na ontdooien nog 3 dagen in de koelkast? :sick:

Ik ben echt een tut.

Maar je hebt dinsdagAVOND het uit de vriezer gehaald (direct de koelkast in), dus woensdagochtend was het waarschijnlijk nog niet eens helemaal ontdooid.

Dan zou ik het vandaag nog wel eten, mits het goed ruikt (Ik ruik ALTIJD aan vlees)

Kip en vis eet ik alleen dezelfde dag nog.

Maar dinsdagochtend, dan eet ik het woensdag nog wel, maar donderdag niet meer.

Ja dinsdagAVOND :mrgreen: .