Melinda wil sinds kort geen fles meer
Kleine meisjes worden groot :inlove:
Nu krijgt ze brood maar wat is normaal kwa ontbijt bedoel hoeveel brood???
Ze eet nu 1 plakje nah ja 1 ze laat 2hapjes staan dus nog net geen plakje brood
Is dat nu te weinig :think:
Daarbij drinkt ze optimel yoghi
Ik weet het niet, Riley eet er ook maar 1tje, maar daarna eet hij altijd nog een cracker… terwijl hij overdag en op kdv gewoon 2/3 broodjes eet.
Het ligt er denk ik een beetje aan wat ze verder eet.
Mijn dochter is geen grote eter, die at ook altijd maar 1 boterham, maar dan wel een uurtje later fruit, weer een uurtje of twee later een knackebrodje of nog een boterhammetje.
Mijn zoontje eet de ene dag een hele boterham maar het kan ook zo zijn dat hij maar 1 muizehapje neemt.
Nienke eet sinds een maandje als ontbijt 2 boterhammen met een bekertje gewone melk…
Smiddags als lucnh ook 2 boterhammetjes…en sochtends tussen door nog een stuk fruit :shifty:
Ze vind brood ontzettend lekker en smult er echt van!
Hier ook maar 1 's ochtends. Als ik hem 2 geef dan eet hij s middags nauwelijks iets . Hij krijgt er een beker melk bij
Hier dus dagschema
ontbijt
1 broodje met beker optimel yoghi
tussendoor rond 10 uur
1 stuk fruit met roosvicee
lunch
1 broodje met daarna nog 2 plakjes kaas
tussendoor rond 16 uur
koekje met water
avondeten
1,5 a 2 aardappel met schep groente en beetje vlees
Voordat ze gaat slapen nog beetje yoghi aangelengd met water
Tussen de middag krijg ik er neit meer in …
Ontbijt duurt gewoonweg een half uur wil ze dat broodje zo goed als op hebben
Ik denk dat één boterham wel genoeg is, hoor. Je kunt wel aan haar merken of ze er genoeg aan heeft of niet. En anders kan ze de laatste hapjes altijd later in de ochtend nog opeten, toch?
Ik zou echter wel oppassen met Optimel. Kindjes tot 4 jaar moeten eigenlijk zo weinig mogelijk zoetstoffen binnenkrijgen. Aspartaam is sowieso niet gezond, voor kindjes wordt het echt afgeraden. Optimel zit vol zoetstoffen. Onze meid lust ook graag Optimel, maar ik heb ervoor gekozen om haar dan maar yoki te geven. Suiker is altijd nog gezonder dan zoetstoffen. Of anders misschien karnemelk met een scheutje roosvicee/diksap?
@Jippie wrote:
Ik denk dat één boterham wel genoeg is, hoor. Je kunt wel aan haar merken of ze er genoeg aan heeft of niet. En anders kan ze de laatste hapjes altijd later in de ochtend nog opeten, toch?
Ik zou echter wel oppassen met Optimel. Kindjes tot 4 jaar moeten eigenlijk zo weinig mogelijk zoetstoffen binnenkrijgen. Aspartaam is sowieso niet gezond, voor kindjes wordt het echt afgeraden. Optimel zit vol zoetstoffen. Onze meid lust ook graag Optimel, maar ik heb ervoor gekozen om haar dan maar yoki te geven. Suiker is altijd nog gezonder dan zoetstoffen. Of anders misschien karnemelk met een scheutje roosvicee/diksap?
thx voor de tip dat wist ik niet van die optimel :oops:
Jade wilt haar brinta drinkontbijt ( banaansmaak) door de weeks… in het weekend wilt ze er een broodje bij… ( dan eten we later)
daar doet ze het prima op :mrgreen:
is wel 200ml melk (opgewarmd) en dan een zakje erin, dus best een grote hoeveelheid.
soms eet ze er een banaantje naast.
San Ik wist het ook niet, hoor. Onze meid kreeg ook een poosje dagelijks Optimel. Ik had dat meestal in huis, omdat ik zelf bezig ben met afvallen. Maar toen las ik dat dus over zoetstoffen en ben ik overgestapt op yoghurtdrank. De meningen over aspartaam zijn verdeeld, maar het schijnt heel erg ongezond te zijn. Dus dan kun je het beter niet aan een klein kindje geven.
Jana eet (krijgt) smorgens meestal een sneetje brood, maar daarvan worden meestal ook maar een paar happen genomen, en dan mag ik t hebben :?
Smiddags exact t zelfde, maar gelukkig eet ze sinds een tijdje haar warm eten heel goed dat bijna elke keer haar bordje helemaal leeg is :dance:
Hier is mijn jongste absoluut geen broodeter, 's ochtends probeer ik het al niet eens meer en krijgt ze een tuitbeker pap en een liga, banaan oid.
's middags bied ik haar 1 boterham aan, waarvan ze 3 stukjes eet en de rest de kamer mee versierd :roll: en dan een tuitbeker pap na.
Warm eten gaat als een tierelier.
Mijn zoon at va 8 maanden brood, gemiddeld 2 sneetjes brood in de ochtend en 2 sneetjes brood in de middag.
Ons ventje eet 's morgens ook een bordje pap (ook 200 ml melk met 4/5 schepjes pap). Ik doe er af en toe wat van die soort crispies in (effe geen idee hoe die dingen heten, maar van die soort ontbijtgranen).
's Middags eet hij 2 boterhammen. Maar de laatste tijd laat hij steeds vaker de korstjes liggen :roll: en het gaat lang niet altijd helemaal op.
Ik denk, dat als je dochter nog stukjes laat liggen, dan zal 1 boterham we voldoende zijn. Anders zou ze wel om meer vragen.
Groetjes, Marieke
Lust Mel geen melk? Eventueel met een scheut diksap?
Wij ontbijten allemaal met een schaaltje brintapap, de kids ongeveer 200 ml halfvolle melk met een paar scheppen Brinta erbij.
@Karin1981 wrote:
Lust Mel geen melk? Eventueel met een scheut diksap?
Mel lust geen gewone melk koud :oops:
Gisteren hebben we yoghi met half melk gedaan dat dronk ze wel op :mrgreen:
en de gewone melk even opwarmen?
Onze oudste heeft dat heel lang lekker gevonden.
Hij dronk wel koude melk hoor… maar als je het hem vroeg, dan vond hij beetje lauw heerlijk (en nog wel trouwens, maar dan nu wel echt warm en een blokje anijs erin!).
even 10 sec. in de magnetron ofzo
Mijn moeder vindt melk direct uit de koelkast ook niet lekker, die schenkt het dus al 10/15 minuten voor het eten in :lol:
Ivan drinkt ook geen koude melk, ik warm het ook even op in het magnetron.
Volgens mij krijgt ze genoeg binnen. Momenteel zelfs meer dan mijn zoontje. Lars is altijd een grote eter geweest, maar sinds een maand (sinds de “nee-fase” is begonnen) eet hij amper een broodje 's ochtends en amper tdm een boterham. Warme maaltijd vaak maar een hap of 5 en tussendoor wel een plakje ontbijtkoek en fruit. Ik ga niet pushen, wil hij niet… dan niet!