ontbijten en school

Hier eet ze de ene ochtend niks en de andere ochtend muesli of een rijstwafel. Beide kinderen eten het liefst pas wat om half 10 maar dan zitten ze al op school. Het 10-uurtje is dan hier ook een boterham en geen fruit.

J. gaat nog niet naar school, maar ze ontbijt ´s ochtends wel en daarna moet ze ook naar het KDV. Hier is het eerst eten, dan drinken, want dat laatste is eigenlijk nooit een probleem, en daarna eventueel tv kijken als er nog tijd over is. Hoeveel ze wil eten verschilt per dag, het verschilt ook per dag hoeveel ze van mij moet eten voor ze drinken krijgt. Zo gaat er iedere ochtend in ieder geval een halve (of hele) boterham of een cracker of beschuitje naar binnen.

Ik ben zelf ook geen goede eten in de ochtend. Op een of andere manier kan ik niet goed onder druk eten. Dus neem ik vaak een beker brinta. misschien is dat een idee voor jouw kids?

Als je bang bent dat ze er niet genoeg aan hebben, kan je altijd als tussendoortje een boterhammetje meegeven of 2 crackers met kaas ertussen.