Heb een beetje een probleempje met het ontbijt van ons ventje, hij is nu 1,5 jaar. Tot voor kort dronk hij zonder problemen een fles met pap, maar nu niets meer. Boterham wil hij niet, pap met de lepel hoeft hij ook niet. Die “eerste muesli” ook niet.
Yoghurt en vla, ja dat vindt meneer wel lekker, maar daar vind ik dan weer te weinig voedingsstoffen in zitten.
Wie heeft er nog tips?! Bv zou ik nog iets door de yoghurt kunnen doen wat meer voedingswaarde heeft?!
Groetjes, Esther
Een fles geven zonder pap ?
Of anders toch gewoon even doorzetten met een bordje pap of een boterham.
Misschien is het wel gewoon een fase…
Michel wil hier ook geen pap uit een bord of uit een fles.
Hij wil gewoon een broodje uit het vuistje, net als zijn grote broer en zus.
We hebben dat geprobeert en warempel, hij kauwt het op zijn dooie akkertje weg, korstjes en al.
nadeel is dat er dan niets opkan wat er tussenuit valt, dus fruithagels en zo vallen af. Maar een broodje smeerkaas of pindakaas of appelstroop gaat er zo in.
Michel wil heel graag zelf de controle hebben over zijn maaltijd en dit is wel de ultieme controle, helemaal zelf je broodje eten, uit de vuist :inlove:
Het is te proberen natuurlijk.
Die van ons van 15 maanden lust graag brood gedoopt in de yoghurt.
Mats wil alleen brood als hij lekker zelf mag eten. Als we hem willen “voeren” dan weigert hij.
Vanmorgen heb ik een schepje pap door de yoghurt met roosvice gedaan, hij heeft het met smaak opgedronken.
Maar de tip van zelf zijn grote boterham (dus niet die ieniemienie stukjes) laten eten onthoud ik ook.
@Matsjo wrote:
Mats wil alleen brood als hij lekker zelf mag eten. Als we hem willen “voeren” dan weigert hij.
Zet er Eline voor in de plaats en ik had het geschreven kunnen hebben.
Yessi eet ook NIETS wat hem gevoerd wordt.
Stukje ontbijtkoek?
Oudste is hier wég van zelf eten van een hele boterham. Heeft hij afgekeken bij zijn zusje.
Ze eten allebei liever zo’n droge boterham dan een belegde.
Hoewel dat voor mij wel heel makkelijk is omdat ze dan zelf eten, voel ik me toch een betere mama als er gewoon lekker smeerkaas of wat dan ook op zit
Je kan hem ook volkorencracker (zijn er ook van cracotte) geven met bijv smeerkaas en idd zelf laten eten :thumbup: …
Grappig want Lenn ging vanaf ong een jaar over op zelf eten van een boterham oid… en nu wordt ie bijna 2 en vraagt ie sinds een paar weken ineens weer om pap :eh: liefst uit de fles bij mama op schoot en dan heel verliefd kijken :inlove: … allemaal fases dus!
Bij mij hetzelfde wil ook alleen zelf eten.
Hij is nu 15 maanden en eet al tijden zelf.
En sinds een aantal weken eet hij zijn warme maaltijd+toetje ook zelfstandig zonder hulp.
Het word echt makkelijk zo