ons kindje word eerder gehaald

hoiii

na mijn controle bij de gyno hoorde ik dat ons kindje met 38 weken word gehaald .

mede omdatmijn epilepsie meer op speeld sinds korte tijd willen ze zodra het kindje er dus rijp voor is me gaan inleiden.

nu kreeg ik de vraag of ik net zoals de vorige keer een rugge prik wil of een nieuw soort pijnstilling.

dit kun je zelf toe dienen door middel van een druk op een knop als de pijn te hevig word remiventolin heet het (weet nie of de spelling goed is :stuck_out_tongue: ).

iemand ervaring met deze manier van pijn stilling?

mijn ervaring met de rugge prik is opzich goed enige nadeel is dat ik slecht op de chather reageer en moeilijk weer zelf kan plassen daarna :oops:

groetjess

Hoi ! toevallig staat er in de “kinderen” een heel stuk over geschreven. Misschien kun je dat eens lezen? Heb er zelf geen ervaring mee. Succes !

ja inderdaad, deze maand staat er in de KINDEREN een heel artikel over pijnbestrijding.

Voor zover ik het begrepen heb, zou mijn voorkeur naar de ruggenprik uitgaan, omdat het nieuwe middel mij nog net iets te nieuw is.

@miranda433 wrote:

hoiii

na mijn controle bij de gyno hoorde ik dat ons kindje met 38 weken word gehaald .

mede omdatmijn epilepsie meer op speeld sinds korte tijd willen ze zodra het kindje er dus rijp voor is me gaan inleiden.

nu kreeg ik de vraag of ik net zoals de vorige keer een rugge prik wil of een nieuw soort pijnstilling.

dit kun je zelf toe dienen door middel van een druk op een knop als de pijn te hevig word remiventolin heet het (weet nie of de spelling goed is :stuck_out_tongue: ).

iemand ervaring met deze manier van pijn stilling?

mijn ervaring met de rugge prik is opzich goed enige nadeel is dat ik slecht op de chather reageer en moeilijk weer zelf kan plassen daarna :oops:

groetjess

ja ik heb het gehad en het is heerlijk… je krijgt nooit te veel en het maakt je lekker vrolijk :roll: … heeft me goed gedaan en pas bij het laatste echte werk begin je pijn te voelen.

Super!

TWee keer ruggeprik gehad, eerste keer niks van gevoeld, tweede keer was ik zo gespannen dat het even niet lukte en wat pijn deed maar achteraf is het heerlijk !!!

Van dat niet kunnen plassen had ik ook, ben dan gesondeerd en dat was ook weer opgelost dan.

heb helemaal geen pijnstilling gehad…maar als ik de volgende keer de keus krijg dan ga ik er wel voor…goede verhalen over gehoord…

hoiii…

bij mij klonk dat pompje ook goed in de oren hoor .wanewege me epilepsie moet ik wel aan de pijnstilling omdat als ik snelle drukke veranderingen door ga weer een aanval krijg .

vorige keer bij die rugge prik voelde ik me pers wee niet meer en heb op eigen kracht geperst.

dat wil ik niet meer.

maar ben ook best wel bang omdat het pompje zo nieuw is.

heb het artikel in kinderen gelezen.

maar echt gevaren voor de baby word niet over gesproken.

voormij klinkt dit op het moment echt super :clap:

heb bijna me keuze gemaakt hahah

ik heb het stuk ook gelezen in de kinderen er over en mijn voorkeur zou dan ook uit gaan naar die nieuwe en geen ruggeprik het voordeel wat met die nieuwe is dat je kindje hier niet veel onder lijd en niet van dat spul binnen krijgt want dit spul is bij het kindje zo weg en bij een ruggeprik kan het zijn dat de kindjes moeilijk ademhalen dus als ik er ooit voor moest kiezen ging ik voor de minst schadelijke manier voor de kleine ,

ik hoop dat ik er nooit voor hoef te kiezen mijn vorige bevalling ios gelukkig ook zonder pijnstilling geweest ( ik heb het niet zo op medicijnen maar dat is mijn gevoel)

intussen heb ik mijn keuze definitief gemaakt. ga niet voor de rugge prik .

heb gemerkt de laatste keer dat het voor mijprima hielp om me epilepsie onder controlle te krijgen.

maar me meissie werd er onrustig van na debevaling.

bij deze beeb word het dus zo pompje ben wel heel benieuwd wat ditmet die mee gaat brengen enz

groetjessmir

ben er ook benieuwd naar, hou je ons op de hoogte tegen die tijd?

heb mij er ook al in verdiept en mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe pijnbestrijding…

ik ben als de dood voor naalden en zou deze dus ook nooit durven vragen…

met de nieuwe methode heb je het geheel in eigen hand en als je het ff niet aan kan kun je zelf nog wat extra toedienen…

een overdosis kan niet ivm beveiliging…

plus dat het middel snel weer uitgewerkt is zodat je tijdens de persweeen geheel helder bent en niet suf… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

klopt helemaal wat je zegt … het stelt mij erg gerust dat me gyno zich er zelfook eerstin verdiept heeft voordat die het mij aanraden.

mijn gyno is zelf namelijk strikt tegen medicijn gebruik tijdens de zwangerschap

en vond het een gerust teken dat hij hierover vertelde dat ditin mij geval en kindjes geval het beste is want een moeder die weer een aanval krijgt heeft het kindje het veel slechter… die man is ook zo een schatje hahaha

groetjesss

jullie horen idd me ervaring tegen die tijd

Hai,

Volgens mij is dat pompje in Nederland inderdaad vrij nieuw (in NL is pijnstilling bij de bevalling op een of andere manier nog een soort van taboe…), maar wordt deze manier al geruime tijd gebruikt in andere landen. Misschien als je eens op internationale sites gaat kijken of daar meer info te vinden is??? (Amerika, Australië, misschien zelfs gewoon naast de deur in België…?)