onrustige slaper die we het inbakeren moeten ontwennen

Vanaf het begin is Xander al een onrustige slaper. De 1e 4 weken wilde hij niet alleen slapen.

We zijn een aantal keren bij een osteopaat geweest en er bleek best een en ander met hem aan de hand te zijn door de heftige bevalling, maar al vrij snel werd hij rustiger, mede door het inbakeren waar we toen mee begonnen zijn

Nu is hij 6 maanden oud, kan van rug naar buik rollen en willen we hem het inbakeren afwennen.

Alleen Xander is weer erg onrustig 's nachts. Hij komt sowieso altijd nog 1 a 2x voor een voeding, ook als hij ingebakerd is, dus dat is niet vreemd.

Maar nu we hem in een slaapzakje te slapen leggen is het weer bal. Hij valt aan mijn borst in slaap, dan leg ik hem weg. Vannacht werd hij om 2 uur wakker, aangelegd en probeerde hem daarna terug te leggen. Maar op de een of andere manier wordt hij dan wakker, maait met zijn armen en ik krijg hem niet meer in slaap.

De enige manier waarop hij dan wel verder slaapt is naast mij in bed :roll:

gevolg mama zit hier met dikke wallen omdat ik dan niet goed meer slaap

wie weet raadt? Wie heeft ervaring met kindje dat moeilijk zonder de doeken kan slapen?

p.s. Xander is ook overdag een moeilijke slaper, maar valt dan uiteindelijk wel zonder doeken in slaap… gek he

lastig he, ik lees ook even mee, onze zoon is ook zo’n maaier.

Hij ligt nu al wel snachts in een slaapzak (ik dacht ik begin op tijd met afwennen) en dan stop in zijn armpjes strak onder een laken. Dat helpt met inslapen maar hij krijgt ze er wel weer onder vandaan gedurende de nacht…

Maar misschien helpt het voor jullie met inslapen ook?

sterkte!

binnen de korste keren heeft Hulk Xander de deken/laken al weer van zich af… trapt ze weg met zijn benen (ook met slaapzak aan helaas) en met zijn armen duwt hij ze weg :roll:

lekker he zo’n eigenwijs… zucht… jij ook sterkte

Jet, heb je de combisleeper ook al geprobeerd?

Of anders een bakerzak?

mag een bakerzak dan wel bij omrollende kindjes?

Lucas was pas helemaal uitgebakerd toen hij 16 maanden oud was. met 6 maanden zijn we ook proberen om hem uit te bakeren maar dat ging helemaal niet. Hij was weer net zo hysterisch al voordat we gingen inbakeren. We hebben hem toen ingebakerd en wel in bed gelegd in een Safe T sleep zodat hij niet meer op zijn buik kon rollen en dit werkte heel erg goed. Dit is de enige manier van “vastleggen” in bed wat veilig is.

Met 11 maanden ging hij tegen spartelen tegen de doeken maar zonder sliep hij ook niet goed, dus toen hebben we hem in een bakerzak gelegd en hier heeft hij tot 16 maanden ingeslapen en daarna ging hij gewoon zonder problemen over naar een normale slaapzak.

Jet alsof ik het verhaal van mijn eigen kind lees. nu is Fenna nog maar een paar weken maar ook zij slaapt overdag in haar bedje, niets aan de hand Snachts als ik haar niet inbaker is ze hele nacht wakker ten zij ik haar bij mij in bed leg dan slaapt ze wel :? , met het gevolg dat ik niet slaap.Met die doeken gaat het dus prima, alhoewel ze nu al door heeft hoe ze die van haar af krijgt :frowning: , ]dus afwennen daar moet ik nog even niet aan denken

de bakerzak mag je gewoon gebruiken hoor bij een omrollende baby!

zie http://www.bakerzak.nl

Yvan ging vanuit de Pacco in de kleine combisleeper (wel met de mouwgaten iets verkleind) en dan kreeg hij een lakentje over dat we strak instopten met een opgerolde hydrofiel tussen het ledikantje en het matrasje gestopt. Yvan bleef dan met zijn handjes onder het laken en kon dan niet maaien… mss ook voor jouw Hulk een optie?

Succes! :hug:

@hazze wrote:

Yvan ging vanuit de Pacco in de kleine combisleeper (wel met de mouwgaten iets verkleind) en dan kreeg hij een lakentje over dat we strak instopten met een opgerolde hydrofiel tussen het ledikantje en het matrasje gestopt. Yvan bleef dan met zijn handjes onder het laken en kon dan niet maaien… mss ook voor jouw Hulk een optie?

Succes! :hug:

dat doe ik dus ook met Lev Houdini.

Die combisleeper is ook best zwaar en dat voelt wel goed voor hem denk ik.

Celiza heeft in de bakerzak eerst gelegen vanaf een maand of 5,6 en toen met een maand of 8 ruim ging het een stuk makkelijker de overgang naar een slaapzak…

Ik heb mijn gevoel gevolgt i.p.v ‘‘de regeltjes’’.

Ze sliep naast mij en in de bakerzak hebben ze ruimte zat om zich op te drukken als ze omrollen…je weet zelf hoe sterk je kindje is,dus jij voelt dat het beste aan…

Hier ging het op deze manier iets beter kwa overgang van de swaddle me naar de gewone slaapzak :thumbup:

Ik gebruik ook een bakerzak en is ideaal , ze liggen er niet strak ik dus als je gaat afwennen zijn ze wel gewent dat de armpjes kunnen bewegen.

Veron is nog klein maar gaat binnen kort naar de dagopvang en ik ben hem nu voor overdag aan t wennen om zonder te slapen en idd slaapt hij dan minder lang … maar anders moet ik nog een zak bijkopen …

Snachts doe ik het nog wel , overdag gaat opzich best goed al !

Succes