Onrustige kindjes=snelle kindjes???

Ik vraag me af of hier een kern van waarheid in zit. Oudste was een huilbaby, deels door kma maar ook door onrust in zichzelf, teveel willen enz. Ze huilde overdag heel veel, de nachten trok ze door. Met een maand of 4 nam het langzaam af, ze kon steeds meer en met 6,5 maanden was de onrust een heel eind over… tja, ze ging toen in een week tijd, staan in de box, kruipen en zelfstandig zitten dus doel bereikt?

Ons 2e meiske is heel rustig en tevreden, nou ja overdag dan… :mrgreen: regelmatig spookt ze de nacht omdat ze actie wil. Ze is dan WAKKER en wil spelen(vaak nog niet eens huilen, maar gewoon kletsen, gillen, lostrappelen, spelen met de slaapzak enz, tot dat ze dat beu is en meer actie wil als ze nog niet moe is :wall: , blijft dan ook ruim 1,5 uur wakker tot ze weer moe wordt en dan is het goed, of wordt gewoon 10 keer in een nacht wakker, of dan om 5 uur 's ochtends om de dag te beginnen. Dit is begonnen toen ze een maand of 3 was, terwijl ze daarvoor “voorbeeldig” was en snel doorsliep enz. De 1e 3 maanden heeft ze eerst veel gespuugd, toen rs virus en dus echt moeten bijtanken. Toen dat gebeurt was bleek ze toch ook wel pit te hebben. Drinken het liefst ondersteboven, alles willen hebben, huilen in de kinderwagenbak omdat ze niets kan zien en niet wil liggen en ook vlot met van alles bezig, loopt ongeveer een maand achter oudste aan met ontwikkeling. Ik zie het ook echt in periodes, als ze veel bezig is, sprongetjesgedrag vertoont merken we dat 's nachts. Is ze rustiger dan is ze dat dus de nacht ook.

Ik weet dus inmiddels wel wat de oorzaak hier is, heb gewoon kinderen die actie willen haha! :wink: Maar ik ben dus wel benieuwd, herkennen mama’s van snelle of onrustige kindjes dit? Waren de onrustige kindjes ook snelle kindjes? Teveel willen? Of zijn er ook rustige snelle kindjes? Of langzamere onrustige kindjes?

Zou wel een leuk onderzoek zijn toch?? :think:

Ben benieuwd… ik zal t in de gaten houden.

Op dit moment is ze qua fijne motoriek wat sneller en qua grove motoriek wat minder snel.

Mijn oudste was als baby al heel erg beweeglijk, kon nooit stil liggen en had/ heeft erg veel pit!

Maar toch was zij in haar motorische ontwikkeling erg traag. Ze snapte het gewoon niet of zo :think:

Kon pas met 13 mnd kruipen en zelf gaan zitten (na fysiotherapie) en liep pas met 18mnd.

Zij was juist snel met praten etc.

Luna was erg onrustig en liep ook al met 7-8 maanden

Odin is rustig en sinds dat hij 8 maanden is rolt hij met 10 maanden ging hij “kruipen” en nu staat hij sinds kort

Zou hier al ooit 1 of ander onderzoek naar gedaan zijn?

Ik heb er nog nooit van gehoord (en zou bij mijn studie wel passen als ik van dat onderzoek gehoord had - nou ja, zegt niet dat t er niet is he). Overigens ken ik vanuit mijn studie wel weer dat snelle/slimme kinderen minder behoefte aan slaap hebben, maar voor zover ik weet niet van een onderzoek dus.

Hmmm volgens mij zeg ik drie keer t zelfde :mrgreen:

Oh ja, ik was zelf ook een onrustig beebje, maar niet erg vroeg verder (los lopen met anderhalf), wel universitaire studie gedaan, dus vet slim :stuck_out_tongue:

Haha, vet slim!! Wat heb je eigenlijk voor opleiding gedaan dan?

Ik kan trouwens een beetje de stelling ontkrachten, had niet aan mezelf gedacht… ik was een voorbeeldige baby die je overal zo neer kon leggen, geen kik gaf, maar wel ging zitten in de reiswieg en met 10 maanden goed liep… en oh ja ik ben best ook vet slim denk ik hoor! Het komt er alleen niet altijd uit haha! :wink: :stuck_out_tongue:

@wieniex wrote:

Haha, vet slim!! Wat heb je eigenlijk voor opleiding gedaan dan?

Ik kan trouwens een beetje de stelling ontkrachten, had niet aan mezelf gedacht… ik was een voorbeeldige baby die je overal zo neer kon leggen, geen kik gaf, maar wel ging zitten in de reiswieg en met 10 maanden goed liep… en oh ja ik ben best ook vet slim denk ik hoor! Het komt er alleen niet altijd uit haha! :wink: :stuck_out_tongue:

Wahaha, ik kom ook neit altijd even slim over hoor :slight_smile:

Ik heb orthopedagogiek gestudeerd (=ouders en leerkrachten enzo advies geven over kinderen en zelf ondertussen ook met de handen in t haar zitten :mrgreen: :wink: )

Enne, als een of twee mensen niet voldoen aan onrustig=slim, dan is het nog niet meteen ontkracht he… Wanneer er duidelijk meer daaraan wel voldoen, dan geldt het nog steeds…

Haha, ja dat klopt!

Orthopedagogiek, lijkt me ook mega interessant! Als ik komend schooljaar weer gewoon ga werken wil ik een jaar gewoon klas en daarna wil ik met lerarenbeurs misschien weer een studie gaan doen, zoiets lijkt me wel wat!

Ikke snap het even niet meer: gaat het nou om onrustig = snel of om onrustig = slim :think: dat’s toch andere koek he :eh:

@eisblume wrote:

Ikke snap het even niet meer: gaat het nou om onrustig = snel of om onrustig = slim :think: dat’s toch andere koek he :eh:

Ik dacht onrustig en snel :slight_smile:

Is wel verschillend inderdaad, of in elk geval niet per definitie hetzelfde.

Offtopic: ik zag toen ik op mn sollicitatiegesprek zat te wachten een poster over de lerarenbeurs, niet gelezen en ook niet bij stil gestaan dat het dus voor studerende leraren is, logisch natuurlijk :doh: . Maar idd, hele leuke studie. Met jouw achtergrond kom je wellicht ook ietsje makkelijker aan de bak dan ikke

Uhm… zullen we dan beide doen? Onrustig = snel en slim??? Ofzo??? :think:

Misschien moeten we er dan toch zelf een onderzoek naar starten?? Lijkt me wel wat, als ik dan iets ga studeren kan ik dit er vast wel inpassen! :wink:

Alvast een mooi afstudeeronderwerp voor als je tzt aan de studiebent :thumbup:

Of als onderzoeksidee deponeren bij een uni/hogeschool voor hun studenten.

Of gewoon nu lekker zelf doen, ik zou t best grappig vinden eigenlijk om zoiets te doen… moet niet zo heel lastig zijn lijkt me…

Ha ik wil wel mee doen… :smiley:

Ik heb hier een die is, snel, onrustig en slim, dus ik pas volledig bij de stelling.

Hij heeft veel gehuild, pure frustratie omdat hij alles wilde maar niet kon.

Volledig staan in de box met 5 maand, lopen met 10 maand.

Dus ik denk dat het wel zo is.

Mijn oudste was precies gelijk, alleen minder huilen maar ook zo snel en nu ook zo leergierig. Herken het zo van mezelf van vroeger. Ik was precies hetzelfde.

Ik moet haar nu elke dag uitleggen waarom dat ze nog niet naar de basisschool mag :lol: , die heeft nog een lang jaar te gaan.

Liv was juist een heel rustige baby, maar liep met 7 maanden al langs tafels en banken enzo, en stapte ook over! met 10 maanden zette ze haar eerste stapjes.

Met 4 maanden kon ze al helemaal rond haar as draaien, en zo heel de kamer doorkomen.

Ik vond t allemaal vrij snel. Maar onrustig was ze nooit. Juist heel geduldig met alles. (op wachten op haar voedingen na dan :lol: )

@mereltje85 wrote:

@eisblume wrote:

Ik dacht onrustig en snel :slight_smile:

Is wel verschillend inderdaad, of in elk geval niet per definitie hetzelfde.

Offtopic: ik zag toen ik op mn sollicitatiegesprek zat te wachten een poster over de lerarenbeurs, niet gelezen en ook niet bij stil gestaan dat het dus voor studerende leraren is, logisch natuurlijk :doh: . Maar idd, hele leuke studie. Met jouw achtergrond kom je wellicht ook ietsje makkelijker aan de bak dan ikke

Ik wist ook niet van het bestaan. Misschien heb je gehoord van (aankomende) veranderingen in het onderwijs, de zogenoemde functiemix. Waar nu bepaalde mensen voor de klas staan en er taken bij doen, zoals bijv bouwcoördinatie, basisschoolcoach, ict enz tegen hetzelfde salaris moeten er meer leerkrachten gaan komen in een lb schaal, daarvan wordt simpelweg meer verwacht. Dit geeft ook jonge mensen de ruimte en kans om verder te gaan studeren en andere functies of uitgebreidere functies te gaan krijgen. Heel interessant, juist omdat het vaak de vaste mensen zijn die zulke functies hebben, als vanzelf ontstaan. Komend schooljaar wil ik zeker rustig aan doen, gewoon werken en weer wennen aan een werktime na zoveel jaren halve bak door zwangerschappen enzo, maar ik heb zeker de ambitie om verder te scholen. Mijn interesse ligt wel in het gedrags en leerprobleemgebied, dus bijv orthopedagogiek, of master special educational neads of iets dergelijks. Mijn hart ligt zeker in het onderwijs, maar dit zijn dingen die me juist voor de klas extra bagage geven en waar ik zeker veel aan zou hebben, terwijl het me ook de mogelijkheid zou geven om ooit iets anders te gaan doen als ik dat zou willen.

Noa is vanaf het begin erg onrustig; ze heeft erg veel gehuild en sliep erg weinig. We hebben haar lang ingebakerd. Nog steeds slaapt ze vrij weinig. Met 3,5 maand draaide ze van rug naar buik en een paar dagen later ook terug. Toen ze 4 maanden was ging ze op schoot staan. Stilzitten op schoot doet ze ook bijna niet. Vandaag is ze precies 9 maanden. Ze loopt aan de hand, in de box en langs de tafel. Ze gaat zelf staan als ze zit, kruipen vindt ze nog wel moeilijk, dat lukt een klein stukje als ze niet op een gladde vloer is. Als ze staat gaat ze weer zitten en dan liggen. Zelf gaan staan kan ze wel (ze stond van de week in haar bedje), maar meestal lukt het niet zo goed en dan wordt ze woedend! Ze trekt de laden van het dressoir en de box open en haalt dan alles eruit. Ze snapt ook al goed als je nee zegt (als ze ergens niet aan mag komen), dan kijkt ze je met een glimlach aan en probeert het dan nog een keer en gaat dan wat anders doen of huilen omdat het niet mag. Ik weet niet of het echt snel is, maar ik vind het wel snel gaan allemaal! Het echte baby-achtige is er al helemaal af!

Noa komt mij wel snel over.

Heb hier een kereltje wat met ruim 8,5 maand nog niet rolt(kan het mss wel, maar heeft er geen interesse in). Op de buik wil hij wel om zijn as draaien, maar veel meer nog niet.

Hij WAS een voorbeeldige baby, kon zich tijden vermaken in box, maar de laatste weken niet meer. Hij piept constant en ik hoop stiekem dat het is: ik wil meer, maar weet niet hoe.

Als je met hem bezig gaat is het weer goed.(maar ja, mama blijft hem niet vermaken :eh: )

Hij heeft een oudere broer(van nu 9) en die was heeeeel onrustig, huilde heel veel en was zeker niet supersnel.

Zijn zus(7,5) was wel wat vlotter, maar of die veel huilde weet ik eigenlijk niet meer. Was toen heel veel bezig met de oudste die later pdd nos en ad(h)d bleek te hebben.(was het huilen wss daarom??)

Onrustig = snel was hier helemaal de waarheid. Ingebakerd omdat ie anders maar bleef bewegen. Omrollen door het hele huis met 3 maand, kruipen met 6 maand en lopen met 9 maand. En nóg… het kan hem niet snel genoeg gaan dat groot worden.