onrustig

mijn meisje heeft al vanaf dag 3 last van krampjes, ik ben ook overgestapt op voeding tegen krampjes en de infacol vloeit rijkelijk

het leek deze week beter te gaan, ze was rustig, sliep lekker en ik kon zelfs contact met r maken :inlove: , maar nu sinds donderdag is het weer drama, ze slaapt steeds 5/10 min en dan wordt ze huilend soms krijsend wakker en ze heeft duidelijk pijn :?<br /> <br /> ik heb verschillende soorten flessen geprobeerd en ben nu blijven steken op de dr brown, die drinkt ze het rustigst leeg naar mijn idee<br /> ook inbakenen heb ik geprobeerd, dat helpt ook niet, matrasje is ook al omhoog<br /> snacht slaapt ze gelukkig wel en dan slaapt ze op haar buik

ik weet niet wat ik ermee aan moet, ze is doodmoe, maar kan niet slapen vanwege pijn naar mijn idee, ha ben ik al geweest, maar die doen niks :roll:

miss gek… maar al eens gezocht in koemelkintollerantie oid? Marijn was ook altijd maar onrustig… geen idee? maar miss…kan de huisarts je niet verder helpen?

@konijn wrote:

miss gek… maar al eens gezocht in koemelkintollerantie oid? Marijn was ook altijd maar onrustig… geen idee?

Helemaal niet gek hoor, was ook mijn eerste gedachte!

Succes, lijkt me erg zwaar en ook sneu voor je meisje :hug:

hoe kom ik daar achter?

bij een allergie staat dat ze er exceem van krijgen, maar dat is hier niet het geval :think:

@schaap wrote:

hoe kom ik daar achter?

bij een allergie staat dat ze er exceem van krijgen, maar dat is hier niet het geval :think:

maar jah, kijk marijn, altijd huilen huilen en nog eens huilen

maar wle een koemelkintollerantie

plus dat eczeem niet hoeft he! het kan… dat… maar hoeft niet!

@konijn wrote:

@schaap wrote:
hoe kom ik daar achter?

tja het is niet constant huilen, dat is gelukkig 1 x een paar uur, vooral s`avonds

ze de hele dag onrustig, wel huilerig, maar niet oorverdovend, ik kan haar meestal wel troosten (ik weet dat jij dat bijna niet kon), maar goed ik kan niet de hele dag met haar op de arm zitten

het stomme is dat ze nu dus heel rustig is en lekker ligt te slapen :roll:

maar hoe kom je erachter, moet daar een test voor gedaan worden?

Mag ik vragen waarom inbakeren ook niet is gelukt? Twee weken volhouden (net als een nieuwe voeding) en door een nog grotere hel even gaan. Dat is onze ervaring.

@schaap wrote:

@konijn wrote:
@schaap wrote:
hoe kom ik daar achter?

tja het is niet constant huilen, dat is gelukkig 1 x een paar uur, vooral s`avonds

ze de hele dag onrustig, wel huilerig, maar niet oorverdovend, ik kan haar meestal wel troosten (ik weet dat jij dat bijna niet kon), maar goed ik kan niet de hele dag met haar op de arm zitten

het stomme is dat ze nu dus heel rustig is en lekker ligt te slapen :roll:

maar hoe kom je erachter, moet daar een test voor gedaan worden?

nee idd,marijn was ontroostbaar… en andere voeding? of aanmaken met burleduc. sinds mijn buuf het deed was hun dochter nagenoeg krampvrij.

hoo snel dat het wat beter gaat!!

Heeft ze misschien het KISS syndroom? Er zijn mensen die dat behandelen. (Nu ben ik even die naam kwijt en zal het vast niet goed zeggen.schrijven, chiropters ofzo?)

@Tigru wrote:

Mag ik vragen waarom inbakeren ook niet is gelukt? Twee weken volhouden (net als een nieuwe voeding) en door een nog grotere hel even gaan. Dat is onze ervaring.

maar dan negeer je toch eigenlijk dat ze ergens last van heeft, of snap ik het nu verkeerd? :think:

Ik neig zelf te zeggen: probeer haar die uurtjes te dragen in een doek, maar goed dat is dan weer mijn stokpaardje. Kan me voorstellen dat het fijn kan zijn voor je kindje.

En anders een osteopaat, die kunnen vaak ook dingen ontdekken die niet lekker zitten bij je kindje waar je zelf amper achter komt.

Sterkte!!

inbakeren wordt ze vaak driftig van, soms helpt het, maar als ze echt pijn heeft niet :frowning:

fiep, ik draag haar al regelmatig in de draagdoek, dat helpt wel iets, maar wat ik zeg, als ze echt last/pijn heeft, helpt zelfs dat niet, het voordeel is dat ik m`n handen vrij heb :wink:

osteopaat ben ik over aan het denken en ik denk dat ik die stap ga nemen (ik vind het een beetje eng :oops:), vandaag heb ik het er over gehad bij het cb en die stond er heel positief tegenover, ze wist zelfs een goeie in de buurt!

bedankt voor jullie antwoorden :-*

@fiep klophout wrote:

@Tigru wrote:

maar dan negeer je toch eigenlijk dat ze ergens last van heeft, of snap ik het nu verkeerd? :think:

dat idee krijg ik er ook bij, ik ben niet zo iemand die m`n kind laat huilen

niet dat ik zeg dat jij dat wel doet hoor, begrijp me niet verkeerd!

Ik heb mijn kind wel laten huilen, gewoon omdat ze dat nodig heeft om in slaap te komen.

Nu ze wat ouder is, ligt ze ook eens wat te mopperen en te praten maar ik laat haar lekker liggen.

Maar als jij denkt dat ze pijn heeft, dan gaat inbakeren inderdaad niet helpen. Gezien haar leeftijd kan ze ook ‘gewoon’ krampjes hebben. Zeker 's avonds, gecombineerd met moe zijn en een huiluurtje kan dat een waar feest worden :shifty:

Bij een koemelkallergie zou ik verwachten dat ze iedere voeding last heeft, maar zo omschrijf jij het niet.

Misschien dat een osteopaat iets voor jullie kan betekenen :thumbup:

we kunne een hele discussie over wel en niet laten huilen houden

laten huilen moet ieder voor zich weten, ik kan dat niet en heb het bij m`n zoon ook nooit gedaan toen ie baby was, nu laat ik hem ook wel eens, maar als ze zo klein zijn huilen ze niet voor niks, ze kunnen zich niet op een andere manier uiten als er wat is

maar daar gaat het niet om :slight_smile:

idd bij koemelkallergie zou bij iedere voeding zo moeten zijn, dat is gelukkig niet het geval…

het is wat je zegt, krampen, gecombineerd met moe zijn en dat komt omdat ze overdag ook steeds last heeft en weinig slaapt

ik heb mijn zoon ook ingebakerd toen hij nog klein was. Hoewel ik daar nu niet meer zo snel voor zou kiezen, voelde dat toen redelijk ok, en het hielp: hij was echt vreselijk moe, maar kwam maar niet aan slapen toe. Met inbakeren lukte dat wel.

Maar als je vermoedens hebt dat je kindje pijn heeft en daarom zoveel huilt, dan vind ik inbakeren en dan even door de zure appel heen bijten een beetje een raar advies. Inbakeren kán nuttig zijn, maar het zal geen pijn wegnemen. Dus in dit geval lijtk me dat sowieso geen optie. Je laat je kind dan ten slotte huilen terwijl je niks doet om de pijn weg te nemen en er ook niet bent voor je kind.

lynn was ook zo onrustig sliep overdag bijna niet

snachts sliep ze als een roosje

en mijn huisarts dacht ook aan kma of ieder geval

dat de gewone voeding te zwaar viel op haar maagje

wij zijn toen nutrilon pepti gaan geven dit werkte erg goed

ze werd een stuk rustiger en sliep daarna beter

toen ze geen pijn meer had zijn we ook weer gaan inbakeren

toen sliep ze overdag ook ineens uren wist niet wat me overkwam!

Los van het huilen: hoe is haar eetgedrag? Drinkt ze alles leeg, is ze hongerig, hoeveel poepluiers heeft ze? Daaruit kun je ook het eea afleiden als je aan een allergie denkt (kma kwam ook bij mij op toen ik de OP las)

Bij kma hoef je overigens helemaal niet elke voeding last te hebben, hier was de diagnose ook moeilijk te stellen (een erg hongerige baby die weinig aankwam, en voortdurend bij mama wilde zijn - zich dus echt wel liet troosten - niet perse reden tot verder onderzoek, tot hij met 4 maanden oud puur bloed ging poepen)

Stopppen met infacol…

Ik weet dat dit vaak een wondermiddel is tegen krampjes maar hier werd Ryan er erg onrustig van en de krampjes werden erger.

Dus het had een averechtse werking…

En als je vermoedt dat er iets anders is even de ha raadplegen…

sterkte

groetjes

Ellen