Onrustig na ziekenhuisopname

Mijn zoontje van 17 mnd is net thuis van een ziekenhuisopname van 3 nachtjes ivm een respiratoire infectie. Ze hebben hem vaak geprikt voor meerdere infusen en bloedafname. En natuurlijk slapen in een vreemde omgeving met een zuurstofkApje etc… Nu zijn we dus vanaf vandaag thuis en slaapt hij heel slecht. Hij kan niet , zoals normaal, alleen in slaap vallen mar gaat direct huilen als we hem in bed leggen. Hij wordt alleen stil als ik of mijn man met hem gaan zitten. Gevolg- man slaapt nu op zijn kamer met kind in bed. Kan me helemaal voorstellen dat hij onrustig is het is ook niet niks en ook nog eens de tweede zkh opname in de afgelopen 2 mnd.

Klinkt dit verhaal bij iemand bekend in de oren? Heeft iemand tips? Hoe lang duurde de onrustige fase bij jullie? Zit er nl een beetje doorheen na deze geweldige dagen …

Pfff… Wel fijn dat hij weer thuis is, mijn eerste gedachte is hem helemaal op laten knappen, dan maar met papa in bed, als je beide.weer de energie.hebt om dan maar eens weer bezig te gaan met alleen slapen. dus ook zelf maar.flijnk bijtanken, dat kan je ook wel gebruiken…

Hug voor jullie allen.

Thanks, en zo zaten we ook te denken ja hij is nog verre van opgeknapt. Heeft nog 2 ontstoken oogjes en is nog goed verkouden. We gaan t wel gewoon proberen natuurlijk de komende dagen alleen slapen , maar als t niet gaat dan maar ven niet en hopen dat het niet te lang duurt…

Ga nu ook maar slapen , het is stil in huis dus daar moet ik van profiteren! Ben moe en m’n heb wat steken in m’n buik… Even aan mezelf en nieuwe uk denken !!

Achoss, voor je mannetje :hug: En dikke knuf voor jezelf…

Heeft hij RS virus of iets?

Hier hebben we Mies in het ziekenhuis gehad met RS, heel jong al met 7 weken, maar toen hij weer naar huis mocht, heeft het wel 4 weken geduurd voor hij weer een beetje zijn eigen ritme had.

Met Niek hebben we een keer een nachtopname gehad ivm hevige dubbele middenoorontsteking en niet zakkende koorts (bleef hangen op 41) Zij was toen 18 maanden en bij haar heeft het nadien 2 weken geduurt plus een nacht of 3 bikkelhard zijn van ons :oops: Wij trokken het na 2 weken ook niet meer dat ze bij het nachtslapen de hele boel bij elkaar brulde. Niets hielp, alleen idd bij haar gaan liggen. Maar als ik of papa dan alleen maar naar de wc ging of zoiets, en ze merkte dat, dan was het weeer brullen.

Uiteindelijk besloten om dan maar gelijktijdig met haar naar bed te gaan, zij in het ledikant, wij in ons bed, deuren open en niet reageren op haar gebrul door eruit te gaan en naar haar toe, maar vanuit ons bed tegen haar praten… de eerste nacht duurde het zo wel 3 uur voor ze sliep… de 2e nacht nog een uur, de 3e nacht was het 10 minuten mopperen en klaar.

Ik vond en vind dat nog steeds een heel discutabele oplossing, wil er graag zijn voor mijn kinderen en ze zal zich niet veilig hebben gevoeld, maar wij konden dat niet doorbreken op de 1 of andere manier.

Toen ze groter was en een groot bed kreeg, kroop ze bijna dagelijks zelf bij ons in bed. Dat heeft bij haar wel tot bijna 5 jaar geduurt… dus ik vraag me nog steeds af of we er goed aan hebben gedaan.

Heel moeilijk dit, als je Derek Ogilvie moet geloven is het toch geduld en praten. Uitleggen waarom hij naar het ziekenhuis moest, dat jullie het ook heel naar vonden, maar dat hij nu weer veilig thuis is en dat jullie samen met hem je best gaan doen om hem beter te krijgen… zoiets?

Ik hoop in elk geval dat het lukt om hem rustiger te krijgen, maar het zal best wat tijd kosten.

Dikke knuf nogmaals, kan me zooo indenken hoe geradbraakt jullie je moeten voelen :hug: :-* En beterschap!

Cell, thanks. En ja het was het RS virus inderdaad. Vannacht heeft hij goed geslapen samen met zn vader in bed. Dus dat is mooi. Heb hem net om 13 uur op bed gelegd maar hij slaapt nog steeds niet. Gaan af en toe even kijken weer recht leggen aai over zn bol en dan weer weg, tja dan is het weer brullen… Ik weet dat als ik hem eruit haal en met hem ga zitten hij binnen 2 minuten slaapt, maar als ik m dan weer in bed leg wordt hij wakker… Dus waar doe je dan goed aan. Hij moet toch weer wennen om in zn eigen bedje te slapen.

Heb hem al een paar uitgelegd dat hij is opgenomen omdat hij ziek was en dat hij nu weer veilig thuis is en dat er thuis niks gebeurt met hem. En dat papa en mama veilig beneden zitten etc. Zal het nog veel tegen hem zeggen hopelijk helpt het iets. Vind het zo zielig. Kind is moe en kan gewoon niet slapen omdat hij zich onveilig? Of alleen? Geen idee voelt… Vind het echt moeilijk hoe ik hier nu het beste mee om kan gaan…

Net voor 2 uur weer gaan kijken en toen had hij een vieze broek. Broek verschoond, even gekroeld en weer weg. Weer huilen, maar na 10 minuten was t stil! Hij slaapt… Hopelijk gaat het vanavond wat sneller het inslapen…

Ik denk dat je het echt wel goed aanpakt op deze manier hoor.

uitleggen wat gebeurde, zeggen dat hij veilig is, kroel geven en weer weg gaan, regelmatig gaan kijken en geruststellen…

volhouden lijkt me de boodschap; maar ik snap dat het moeilijk is hoor !!!

:hug:

liefs

Gerda

even een :hug: voor je!! hoop dat het lukt om het zo te doen… en zelf ook de rust te vinden die je moet hebben voor jezelf en je kleintje binnen in je!!

Is je man/vriend thuis van de week?? kan je samen nog beeetje elkaar ontlasten!

Hopelijk gaat de nacht super!!

Je pakt het goed aan hoor :-

Cas was (veel) kleiner tijdens zijn ziekenhuis opnames, maar ook altijd onrustig na thuiskomst. Ik hield ´m overdag altijd dicht bij me (draagdoek) en de eerste nachten sliep hij in het campingbedje bij ons (maar dat was ook vooral voor onze gemoedsrust) totdat de grootste onrust weg was.

RS virus is weer hevig aanwezig merk ik :shifty: . Ik sta weer op scherp, ook al weet ik dat er niks tegen te beginnen is…

:-