Onrustig meisje... tips gezocht

De laatste twee weken wordt het 's nachts steeds rommeliger: we moesten vaak speentjes brengen, soms eens verschonen etc, maar de laatste nacht gaat het zover dat ze nog maar heel weinig slaapt en vooral heel veel gilt. Ik denk dat ze twee keer twee uur wel heeft geslapen in haar bedje, en voor de rest alleen maar gillen. Ze is heel moeilijk te troosten (is mij wel een keer gelukt, maar manlief niet) en ook heel moeilijk bereikbaar. We hebben allebei een poos beneden gezeten met haar, eerst heeft ze wat gespeeld en uiteindelijk een poosje geslapen.

Afgelopen nacht heeft ze preventief een zetpil gehad…

Ons meiske krijgt volledig flesvoeding, de max die ze op een dag mag hebben (overigens sliep ze met twee maanden standaard de nacht door, maar met drie maanden is dat weer afgeschaft). Ze krijgt nog geen bijvoeding.

Ze krijgt bijna de max dosis nutriton, hierdoor heeft ze eerst wel meer rust gekregen, kon daarmee overdag eindelijk langer dan drie kwartier slapen (ze spuugt zonder nutriton niet, maar er komt dan wel voeding omhoog).

Ik denk dat ze binnenkort een tandje krijgt, zit een bobbel linksonder (hoektand), zure luiers, kwijlen en knauwen… Zou dat zo’n extreem effect kunnen hebben s nachts?

Ik vermoed ook dat ze misschien spruw heeft, maar ze drinkt verder prima en naar wat ik heb gelezen zou ze er waarschijnlijk geen last van hebben.

De dame heeft ook exceem, maar vannacht was ze eigenlijk niet aan het jeuken.

Dit speelt dus eigenlijk vooral s nachts, s avonds na de fles van 7 uur gaat ze braaf slapen tot we haar voor de laatste fles wakker maken en daarna is het bingo.

Ik zoek nu dus alle ideeën waar het eventueel nog aan zou kunnen liggen. Eigenlijk zou ik de huisarts bellen, maar vind die man niet zo leuk, dus helemaal geen zin in. Alle logische, onlogische, handige en onwaarschijnlijke adviezen zijn welkom…

waarom maak je haar nog wakker voor een laaste fles , als ze aan de voeding zit die ze max mag hebben , zou ik proberen om haar door te laten slapen.miss is ze dan rustiger in de nacht.

en met spruw zal ik wel ff naar de HA gaan , kan enorm branden in de mondjes van kleintjes.

tandjes zouden heel goed mogelijk zijn , al is een hoektandje wel vreemd :think: meestal zijn het eerst de ondervoortandjes maargoed , het komt wel voor .

We hebben een paar weken geleden geprobeerd de laatste fles eraf te halen… Dat was geen succes :roll: . Ik ben er een beetje huiverig voor om het nu weer te proberen nu het zo onrustig is, maar het kwam dus ook al in mij op…

Jouw ervaring is dus dat spruw wel zo pijnlijk kan zijn, ik vond het ook wel een apart advies dat ik las dat je er niets mee hoefde als ze goed dronken.

Ja, hoektandje is wel een raar begin he.

Tnx!

rijstebloem?

Peter was een huilbaby die lactoseintolerant was. Ook hij zat al snel aan de max van wat hij hebben mocht, maar van nutriton gingen zijn darmen overhoop. Dan had hij gewoon buikpijn.

Met rijstebloem ging het wel goed.

bedje iets omhoog, in een slaapzak, goed instoppen.

een lekker warme kruik bij d’r in bed. (ik heb een dochter van 5 die nog immer gaat slapen met een kruik, ze kan gewoon niet zo heel goed warm worden en slaapt dan onrustig)

een flesje rooibosthee met een kleinere hoeveelheid melk als laatste fles?

(dat hielp bij Peter wel heel goed)

moeilijk hoor… maar ik noem idd wat dingen op die we hier ook wel hebben gedaan.

Ik zou ook de laatste fles weglaten, onrustig is je dochter toch al. Dan kan je hem altijd nog geven als ze wakker wordt omdat ze honger heeft. Proberen zoveel mogelijk op haar kamertje te blijven omdat het anders te gezellig wordt 's nachts! Mijn dochter heeft het ook gehad maar zij was ouder, waarschijnijk droomde ze toen. Eerst even laten huilen, maar na 5 minuten troosten, eerst proberen in haar bedje, maar dat lukte ook niet, dus toen rustig op mn arm, beetje zingen, praten (geen licht aan gedaan) en weer terug gelegd toen ze rustig was. Een paar nachten later liet ze zich al troosten als ze nog in bed lag, weer later huilde ze een paar tellen en hoefden we niet eens meer naar haar toe!

Een slaapzakje is ook handig, als je dat nog niet gebruikt. Of misschien een nachtlampje of een zacht knuffeltje in bed. Weet niet wat je al geprobeerd hebt.

Succes!

Even een knuffel voor mede nov mama… :hug:

Het 1e wat ik bedenk is idd toch weer eens proberen zonder die fles, misschien dat je haar juist uit haar slaap haalt daardoor?

En als 2e zou ik toch osteopaat zeggen, maar dat wist je al :mrgreen:

En even denken… bedje eens draaien, anders plek met ander zicht (je weet nooit, je hoort wel eens van aardstralen enzo (alles tips mochten toch? :wink: )

Kan het zijn dat ze aan t dromen is? Dat doet ons dametje ook. en mag ik vragen hoe je haar troost? En hoe snel je er heen gaat? Wij leggen een hand op haar buik, knuffeltje bij haar en aaien haar hoofdje, dat maakt haar rustig in een droom zonder wakker te worden (en dan gilt ze ook echt zonder contact) We gaan meestal niet meteen, soms is ze dan na 3 keer gillen alweer stil bij wijze van spreken. Soms haal ik haar juist uit haar slaap door te gaan, had oudste ook.

Een mobiel met lichtjes? (ben ik zelf dan weer niet voor, maar wie weet)

En kan het geen buikpijn zijn? Van nutriton kan dat ook. Of oorpijn?

Lampje aan?

Als ik nog meer weet… dan hoor je het! Slopend he… nachtelijk spoken is niet goed voor je nachtrust… daar een tip voor… om de nacht hebben wij “dienst” Eerst deden we de nacht om en om maar dat werkte voor beide slopend, en toen deed ik het omdat hub tenslotte werkt, maar ik trek dat dus niet en heb zelf nog genoeg te herstellen. Nu hebben we om de beurt een nacht dienst en degene die dienst heeft gaat evt vroeg slapen. Dat scheelt voor je eigen toestand al een hoop en is het beter te handelen.

We gaan het inderdaad eerst maar eens proberen met een flesje minder (papfles zonder nutriton)… Presteert ze het nu dus om voor de vierde fles een heerlijk slaapje te maken :roll: .

Super al die tips… hopelijk zit dé tip erbij…

Wienie, ik ga er momenteel vrij snel heen (hoor aan de manier van huilen wel er kans is dat ze direct weer gaat slapen of niet - ik wacht bij een enkel gilletje wel ff af, maar bij echt huilen dus niet), geef een speentje en laat 'r dan vaak ff huilen. Als ze dan echt zo hysterisch ligt te gillen, laat ik haar liever niet zo liggen, dat vind ik niets. Dus als dit niet helpt, even wat meer troosten in bed, anders even op de arm en dan weer terug leggen.

Eh, osteopaat? Nog nooit van gehoord :mrgreen:

De gedachte dat t aan exceem kan liggen is er ook nog… Lastig, want daar kun je op dat moment niet zoveel mee.

Ik speel in dat verband nog wel met de gedacht om toch nog naar KMA te gaan kijken.

Het afwisselend dienst hebben werkt hier redelijk (geeft ook wel frustraties eerlijk gezegd… als hij de beurt heeft, moet ik hem nog al eens wakker maken als ze huilt).

Sofie is dus ook nog vaak wakker 's nachts?

Voor de liefhebbers: ik kreeg van mn oma nog een tip tegen exceem… klinkt niet zo lekker zei ze: ochtendurine (ik weet nou niet of ze bedoelt op laten drinken of op t huidje smeren)… Uhhh, tja, niets voor mij :angel:

Wat een hele preek zeg. Merk dat ik het prettig vind even ‘hardop’ te denken zo, en ben erg blij dat jullie mn verhaal lezen en ideeën geven :-*

Doe je 's avonds iets anders dan overdag?

Zit je bijvoorbeeld overdag na de fles nog een tijdje met je dochter op schoot? Als je haar dan 's avonds sneller neerlegt kan het misschien zijn dat er wat voeding dwars zit en ze misselijk is. Dan is liggen niet zo heel erg fijn volgens mij.

Als een fles minder niet goed gaat zou je misschien kunnen proberen om je schema iets te veranderen en de fles van 19.00 iets later te geven?

Waarom doe je trouwens de papfles zonder nutriton?

Toen ik je verhaal las dacht ik ook eerst aan kma, maar ik weet niet of ze dan alleen 's nachts last zou hebben. Mijn dochtertje had echt bij elke fles dat ze huilde en niet wilde drinken. Ik zou voor de exceem trouwens wel even naar de huisarts gaan of anders aan het cb vragen wat er aan te doen is.

Heeft ze trouwens nog meer kenmerken van kma?

@Kimmygirl wrote:

Doe je 's avonds iets anders dan overdag?

Zit je bijvoorbeeld overdag na de fles nog een tijdje met je dochter op schoot? Als je haar dan 's avonds sneller neerlegt kan het misschien zijn dat er wat voeding dwars zit en ze misselijk is. Dan is liggen niet zo heel erg fijn volgens mij.

Als een fles minder niet goed gaat zou je misschien kunnen proberen om je schema iets te veranderen en de fles van 19.00 iets later te geven?

Waarom doe je trouwens de papfles zonder nutriton?

Toen ik je verhaal las dacht ik ook eerst aan kma, maar ik weet niet of ze dan alleen 's nachts last zou hebben. Mijn dochtertje had echt bij elke fles dat ze huilde en niet wilde drinken. Ik zou voor de exceem trouwens wel even naar de huisarts gaan of anders aan het cb vragen wat er aan te doen is.

Heeft ze trouwens nog meer kenmerken van kma?

Met kma hoeven ze niet de hele dag last te hebben. De oudste had het en huilde de hele dag behalve de nacht en de jongste heeft het erger, maar die huilde alleen met buien van spugen en buikpijn maar was verder super tevreden. Eczeem kan ook ergens anders vandaan komen. Wij zitten namelijk aan de pepti, maar nu heeft ze toch eczeem. Nu vraag ik me dus zelf ineens af of het niet van de rijstebloem komt… maar daar zitten geen allergenen in en dat ging prima…hm, zet me aan het denken dit topic! Zou ze last hebben van eczeem? Maar dan zou ze er overdag ook last van moeten hebben en dat heeft die van ons dan weer niet.

Voor eczeem gebruik ik lanette creme, bij apotheek te verkrijgen, balneum werkt ook goed. Enne die ochtendurine… dat was de tip van mijn oma tegen wintertenen, haha! En dan eroverheen plassen… :sick:

Merel, Sofie is idd nog vaak wakker, vanmorgen was het 5 uur, maar het lijkt er echt op dat ze dan uitgeslapen is en dingen wil doen. Ze rommelt tussendoor ook meer dan de oudste ooit deed, huilen, dromen en soms moeten we er wel heen soms niet. En echt huilen wacht ik ook niet af hoor, vroeg het omdat die buik hoofd hand misschien een tip is?

Succes weer!

Kimmygirl, voor de exceem hebben we al vanalles.

Verdere kenmerken van KMA ken ik niet zo uit mijn hoofd. Overigens zit exceem in de familie (net als astma), dus ik zou ook niet verbaasd zijn als dat verder los staat van KMA.

Ik heb de papfles zonder nutriton gedaan omdat ik eerst eens moet weten hoe dik dat werd (en ik ben eigenlijk niet zo’n nutriton-fan, weet niet precies waarom hoor)

Ze ging na de 5e fles idd vaak wat sneller weer naar bed dan anders, hoewel ze anders ook vrij vlot in de box/wipstoel zat. Echt omhoogkomende voeding merkte ik verder niet meer trouwens.

Wieniex, ik smeer met cetomacrogrol (oa), smeert wat lekkerder dan lanette (heb ik ook wel gebruikt).

Maar goed, de nacht is geweest en ging best goed. Een paar keer een speen gebracht en nu net een half uur geleden gevoed. We houden het dus even zo en wachten ff af wat dat brengt.

Wienie, wat balen dat S eigenlijk nog onrustiger is dan E.

Heb geen tips voor je helaas, maar wel een :hug: voor jou Mereltje!

En voor je meissie natuurlijk, voor haar ook niet leuk die onrust :frowning:

:-*

Dankjewel :-*

Het lijkt gelukkig goed te gaan nu, nog genoeg fratsen, maar we slapen weer 's nachts :thumbup:

Hoe is het met jouw kleine laiverd?

gelukkig dat de nachten weer beter gaan mereltje :hug:

:thumbup: niks te klagen hiero :smiley: , dinsdag weer de fysio, kom in het redressietopic wel ff verslag doen dan!

Fijn dat de nachten weer wat beter gaan! En nu ervanuitgaan dat ze dat doorzet!!