onrustig kindje graag wat ervaringen met inbakeren

hallo

ons zoontje is nu 5 weken, en wordt steeds onrustiger, gaat na een fles vaak eerst even de box in overdag, wordt na een half uur moe, nog even op de arm, dan naar bed… maar dan is hij gelijk weer wakker, of slaapt net even een half uurtje, en begint dan, met huilen,trappelen, steeds er heen om even speen te geven maar op een gegeven moment is het echt brullen en raakt hij zo overstuur dat hij er soms van gaat spugen, op de arm wordt hij dan wel weer rustig maar gaat zodra je hem weer weglegt is het weer mis, vaak valt hij door vermoeidheid van het huilen en trappelen, een half uur voor de volgende voeding in slaap, slaapt dan even een klein uurtje en is weer wakker

s nachts gaat hij gelukkig na de fles wel gelijk weer slapen, maar is na 3 uurtjes weer wakker.

is het wat om te gaan inbakeren? en zo ja… waar moet ik op letten bij aanschaf van een inbaker doek? en waar kan ik ze kopen?

of hebben jullie andere tips tegen de onrust.

Tips?

Eerst even overleggen op het cb of je eventueel mag inbakeren.

Onze zoon werd na 6 weken op het cb zelf ingebakerd, hij was op slag kalm en keek ineens heel relaxed uit zijn oogjes.

Dat was ook vanwege onrust, slaan met armen en schoppen met benen etc.

Misschien moet je ook even naar zijn voeding kijken, misschien is het teveel, te weinig, misschien reageert hij niet helemaal fijn op de soort melk.

Wat hier hielp; kind was wakker, voeden, “spelen”, in box of op schoot, verschonen en bij de eerste de beste gaap inbakeren en direct in bed. Dat was een heel duidelijk ritme, niet iedereen is daarvoor trouwens en ik ben a-ritmisch zeg maar :mrgreen: , maar hier werkte het dus wel :thumbup:

Mijn dochter hebben we ook ingebakerd vanaf 5 weken. Ze wilde om de 2 uur drinken maar dat waren steeds kleine beetje omdat ze te moe was om goed te drinken. Ze ging daar wat langer van slapen waardoor ze wat uitgeruster was om meer te drinken. Zo hebben we het langzaam kunnen rekken naar 3 uur en later naar iedere 4 uur een voeding.

Op het CB hebben ze haar eerst onderzocht en toen hebben ze uitgelegt hoe ik in moest bakeren. Het lijkt moeilijk maar na een paar keer was het routine en ga je steeds makkelijker en strakker inbakeren. Mijn dochter was een echte houdini. Hoe strak ik hem ook deed en hoe goed ook over de schouders ze presteerde het vaak om eruit te kruipen als een rupsje.

Op een bepaalt moment was ze er helemaal klaar mee en was ze toe aan afbouwen. Ik heb toen de Puckababy gekocht en de eerste 2 nachten was hel omdat ze steeds schrok van zichzelf. Daarna was het goed en heeft ze zo nog een aantal maanden geslapen. Toen we helemaal los gingen slapen was het ook meteen in orde en was het niet meer wennen aan de nieuwe situatie.

De inbakerdoeken heb ik gekocht bij link verwijderd Daar zijn ze 17,50 voor 1 set. Super goede en fijne doeken!!!

Groetjes

Karlijn

Sanne hebben we vanaf 5 weken ook ingebakerd, want die sliep ook zo slecht. Wat bij ons ook hielp was als ze moe was in de box meteen naar bed en niet meer op de arm. Inbakeren bij ons was een redelijk succes. Ze sliep nog niet veel langer, maar was wel wat meer tevreden als ze naar bed ging en huilde hooguit nog 5 minuten. Pas na 3 maanden leeftijd werd het een veel makkelijker meisje, maar ben toen al wel 4 x naar een paranormaal therapuit geweest en dat scheelde heel veel. Inbakeren heb ik ook maar 3 weken gedaan.

Hier ook al heel snel ingebakerd… wij hebben alleen niet straks ingebakerd wij hebben hem in een bakerzak gedaan zodat hij niet met de handjes kan maaien laat maar zeggen maar nog wel wat ruimte heeft.

Succes

Wij mochten Nikkie niet inbakeren, er zijn soms wat redenen waarom dat niet mag. Overleg dus wel even met je cb hierover. (Bij Nikkie was het omdat ze verhoogde kans op heupdysplasie had, haar zus had nl. hd)

Wat was ik blij toen ik de bakerzak op het spoor kwam, dat mocht nl. wel (na overleg met cb en behandeld orthopeed van zuslief). Verder vond ik de bakerzak ook wat vriendelijker overkomen dan inbakeren. Ze hebben in de bakerzak nog wel bewegingsruimte, terwijl dat bij inbakeren nauwelijks het geval is. Zie voor meer info over de bakerzak (heet inmiddels puckababy): link verwijderd

Nikkie kon in de bakerzak wat makkelijker langer slapen. Ik zeg niet dat het meteen een wereld van verschil was, maar het ging wel een stuk beter. En ritme in de dag aanbrengen scheelde hier ook veel.

Als je interesse in de bakerzak hebt…ik heb er nog 2 liggen die je van me kunt overnemen!

Hier net terug van cb, Joris ligt nu ingebakerd. Mochten een zak lenen om te kijken of het werkt voordat we er zelf een gaan aanschaffen.

Wat zijn de voors en tegens?

vandaag bij de chriropractor geweest, die constateerde een kleine blokkade bij zn nekwerveltje en boven zn heupje het is verholpen, en ze adviseerde idd het inbakeren, nu een bakerzak van swaddle me, maat 2 maar die is hte klein ons kereltje is nogal breed gebouwd. dus morgen maar even maatje groter ophalen.

het gaat super! ik baker met de swaddle me nu in, echt een heel ander kereltje is het nu, hij ligt rustig te kijken als je hem nu in bed weg legt, en valt zonder teveel gemopper heerlijk in slaap, zelfs overdag nu zo 3-4 uurtjes achter elkaar. s nachts ook veel beter, na 5,5 uur vanmorgen pas weer een fles, terwijl het eerder om de 3-3,5 uur was… heerlijk zo! :slight_smile: