onrustig en wisselend drinken en verandering schema?? update

Ik zit met een paar vragen en hoop dat er meiden zijn die dit herkennen en mogelijk tips hebben of ervaringen willen delen:


  1. Sanne is nu 7 maanden en drinkt erg onrustig. 3 minuten stevig drinken en dan steeds af en aan happen, met vaak een dikke glimlach erbij. Is dit een fase, want ze drinkt vaak ook de borst niet goed leeg, waardoor ik soms teveel stuwing heb.


  2. Ze heeft nu een schema thuis die ongeveer zo is:



    6.30-7.30 uur bv

    11.00 uur fruithap

    12.30-13.00 uur bv

    15.00-16.00 uur bv

    17.00-17.30 uur groentenhap

    19.30 uur bv

    22.30 uur bv



    Nu zou ik graag een bv overdag willen laten vallen, maar hoe zou ik dat aan kunnen pakken?


  3. Als ze leuk aan spelen is en ze ziet mij dan is het meteen brullen als ik haar niet ga oppakken. Dat is vooral niet leuk als ze leuk aan het spelen is met Bas of met mijn man. Ik durf soms mijn gezicht niet te laten zien, want dan is het 19 van de 20 keer huilen geblazen dus. Is dit een fase?? Heeft het met het geven van bv te maken of met terug naar mama??



    Nou ja dit zijn mijn vraagjes waar ik nu het meest mee zit.

Niemand ervaring of tips met een van bovenstaande?? :think:

Ik zal proberen om je vragen te beantwoorden:


  1. Ze zeggen dat het een fase is, maar hier is het nooit opgehouden vanaf een maand of 5. Nu nog drinkt ze mega onrustig, vind alles mooier en leuker om te zien/doen dan drinken bij mij en soms duwt ze zelfs de borst weg tijdens een tsr (met alle gevolgen van dien :roll: :mrgreen: )

    Maaarrrrr…natuuuuuuurlijk is het bij jou meisje wel een fase (ik hoop het voor je :angel: )


  2. Als ik je schema zo zie zou ik de 12.30uur voeding er het eerst af halen. Op die tijd een broodje/pap aanbieden en daarna de borst geven. Ze gaat dan vanzelf meer eten en dus minder drinken waardoor de bv dan vanzelf minder wordt op dat tijdstip. Maar helemaal zeker weet ik het niet hoor, want ik zit nu met hetzelfde probleem…sorry :shifty:


  3. Dat is zeker een fase. Rond die tijd komt toch de eenkennigheidsfase? Gaat dus vanzelf weer over, maar lijkt me inderdaad ontzettend moeilijk!



    Heel veel succes, en ik hoop dat je nog een ‘professioneler’ antwoord krijgt :wink:

Hier totaal niet profi qua BV maar vang wel eens wat op hier en daar blijft zelfs wel eens wat van hangen :wink:


  1. was het drinken in een schemerige ruimte (verduisterde kinderkamer bv) om de prikkels te verminderen niet ooit een tip van 1 van de dames hier?

    Mss iets wat je zou kunnen proberen?


  2. geen idee…borstvoeding.com mss tips op de site staan?


  3. Ipv je te verstoppen, zou je kunnen proberen om het juist over een andere boeg te gooien. Ze ziet je, wil eig dat je haar oppakt maar mss heeft ze ook ‘genoeg’ aan jouw aandacht erbij? Dus met zijn 3-en op de grond samen spelen bv. Het kan een fase zijn, maar ja ook tijdens de fase zit je er maar mee zolang die niet voorbij is. :wink:

    Dus wel aandacht in positieve zin maar zonder het oppakken.



    Heel veel succes! :thumbup:

Herkenbaar, Sanne vindt echt alles interesant en drinkt alleen om 23.00 uur en 's ochtends in bed rustig, mits het in de kamer schemer of donker is, dus dat schemeren kan wel kloppen. Helaas overdag met onze Bas erbij niet haalbaar, dus nemen we mar voor lief. Wel leuk om te lezen dat er meer kindjes zijn die alles veel interesanter vinden.



Zal eens gaan proberen een beetje boterham te gaan geven of dat al verschil geeft.



Zal inderdaad eens naar bv site gaan.

Je hoeft niet de hele kamer duister te maken, soms is een doek over haar hoofdje al genoeg hoor! :thumbup: Proberen waard nietwaar?

Ik vroeg me af waarom je kindje nog zoveel te eten krijgt :think:

Tussen de voedingen zit maar 2 a 3 uur en ze krijgt ook nog eens een late voeding om 22.30 is daar een reden voor.

Mijn eerste indruk was namelijk,…jeetje wat een boel eten op een dag volgens mij zit ze gewoon vol.

Raf is 5 maand en krijgt maar 4 voedingen en de laatste om 20 uur.

Ik ga nu beginnen om wat groente te gaan aanbieden maar dit gaat dan ten kosten van 1 borstvoeding en komt er niet nog eens extra bij zoals het bij jou lijkt te gebeuren

Ja vind het zelf ook veel maar madam weigerd de voeding van 23.00 uur te laten vallen, want dan komt ze rond 1.00 uur en is dan niet stil te krijgen, ook niet met speen. Geef ik minder eten overdag dan komt ze 'snachts/ochtend rond 5.00 uur weer en dan om 8.00 uur ook weer.



We hebben het al wel verschillende keren geprobeerd, maar madam blijft vragen. Op advies van het cb een vol potje groenten en fruit op de dag, maar dat gaat hap slik weg op en daarna het liefst mopperen om meer :think: , maar goed dat krijgt ze niet.



Tot de 3 maanden kwam ze zeker 10-12 keer per dag en dan moest er vaak nog gerekt worden door haar te laten huilen, speen wilde ze toen nog niet. Speen wilde ze pas met de 6 maanden, toen ze echt ziek was en niks binnen hield, de speen hielp tegen de misselijkheid en nu heeft ze hem als troost en slaapmiddel, waardoor ze de nachten nu bijna allemaal doorslaapt.



Mijn zoontje heeft altijd flesvoeding gehad en die was nog veel erger qua eten, maar die liet wel met 5 1/2 maand de 23.00 uur voeding vallen. Dat was en is een goede slaper. Mijn dochter wordt om niks en alles wakker, al wordt dat langzaam aan ook beter.



Met die doek ook geprobeerd, maar dan gaat Sanne kiekeboe spelen :roll: :mrgreen: en dan drinkt ze helemaal rommelig.

@welkom wrote:

Ik zit met een paar vragen en hoop dat er meiden zijn die dit herkennen en mogelijk tips hebben of ervaringen willen delen:


  1. Sanne is nu 7 maanden en drinkt erg onrustig. 3 minuten stevig drinken en dan steeds af en aan happen, met vaak een dikke glimlach erbij. Is dit een fase, want ze drinkt vaak ook de borst niet goed leeg, waardoor ik soms teveel stuwing heb.


  2. Ze heeft nu een schema thuis die ongeveer zo is:



    6.30-7.30 uur bv

    11.00 uur fruithap

    12.30-13.00 uur bv

    15.00-16.00 uur bv

    17.00-17.30 uur groentenhap

    19.30 uur bv

    22.30 uur bv



    Nu zou ik graag een bv overdag willen laten vallen, maar hoe zou ik dat aan kunnen pakken?


  3. Als ze leuk aan spelen is en ze ziet mij dan is het meteen brullen als ik haar niet ga oppakken. Dat is vooral niet leuk als ze leuk aan het spelen is met Bas of met mijn man. Ik durf soms mijn gezicht niet te laten zien, want dan is het 19 van de 20 keer huilen geblazen dus. Is dit een fase?? Heeft het met het geven van bv te maken of met terug naar mama??



    Nou ja dit zijn mijn vraagjes waar ik nu het meest mee zit.



  • Kinderen worden steeds handiger in hun manier van drinken. Misschien heeft ze gewoon minder nodig en heeft ze in 3 minuten haar portie gehad? Sommige kinderen drinken een kwartier aan de borst, anderen zijn in een paar minuten klaar, kwestie van manier van drinken. Stuwing is dan natuurlijk logisch omdat ze het niet leegdrinkt maar wel de manier om de borstvoeding weer af te stemmen op har behoeftes. Ik zou gewoon een keer na drie minuten ophouden, kijken hoeveel tijd ze daarna komt.

    Op zich is de opmerking van Rhiannon ook goed alleen vaak komt deze fase al eerder, rond de 4 maand.


  • Je zou nu ook kunnen gaan beginnen met een stukje brood. Geef haar maar eens een korstje rond een uur of 12.30-13.00 (tijd dat je anders voeding geeft) en daarna laat je haar gewoon drinken. Op een gegeven moment eet ze steeds meer stukjes brood en wordt de borstvoeding daar minder belangrijk, je kunt dan bijv. ook gewoon wat water erbij geven. Z

    Zelf gaf ik rond die tijd ook wel fruit en groente maar gaf ik daarachteraan altijd nog bv, waardoor dat op een gegeven moment gewoon verviel. Jij hebt het echt als aparte dingen in het schema staan waardoor dat moeilijk is (Snap je? staat er een beetje vaag hihi)

    Dit is jouw schema:



    6.30-7.30 uur bv

    11.00 uur fruithap

    12.30-13.00 uur bv

    15.00-16.00 uur bv

    17.00-17.30 uur groentenhap

    19.30 uur bv

    22.30 uur bv



    Zou zoiets ook werken?

    6.30-7.30 uur bv

    10.00 uur fruit + bv

    12.30-13.00 uur korstje brood + bv (of water als ze zwaar genoeg is)

    15.00 uur bv

    17.30 uur groentehap + bv

    en dan een laatstje voeding inlassen om een uur of 20.00/20.30?


  • Op zich heeft dit niet te maken met het geven van de borstvoeding (tenminste, als jij haar niet steeds voedt op de momenten dat je haar oppakt) maar gewoon een fase van ‘eenkenningheid’. Moeilijk om daar mee om te gaan, kan ik me voorstellen. Senne heeft dat nooit echt gehad, misschien kun je gewoon even mee gaan spelen en daarna weer weggaan of rustig op de bank gaan zitten? Ik zou er wel aan toegeven maar wel op een relaxte manier zeg maar, niet teveel aandacht aan schenken.
  • Misschien helemaal een andere uitleg naar aanleiding van je antwoord op dat ze zoveel eet en er om blijft vragen :think: .



    Huilde ze altijd veel?,…waarschijnlijk wel want je zegt dat ze veel om voeding vroeg.

    Ik heb dit ook met Raf gehad,…veel huilen, idee dat hij honger had, vaak aanleggen enz.,

    Wij zijn juist minder gaan geven ipv meer want wij zijn op den duur naar een osteopaat gegaan en die gaf aan dat hij last had van spanning in zijn buik en nek en als je een volle buik hebt voel je de pijn minder,

    Mensen met maagklachten zijn ook flinke eters omdat hij op zo;n moment minder zeer doet.



    Tis dus misschien ff een rare tip maar ik zou als ik jou was gewoon eens 1 keer naar een osteopaat gaan,

    Tijdens de eerste paar behandelingen moesten wij het dus ook rekken met zuigen op mijn pink en hem laten huilen maar het heeft uiteindelijk wel heel goed geholpen.



    Niek, goede tip, heb ik ook gedaan. Wij zijn met Sanne met 2 maanden leeftijd 2 x naar de osteopaat gegaan, maar zag weinig verbetering. Vervolgens ben ik naar een paranormaal therapuit gegaan en die deed wonderen. Ze kwam na 3 x behandelen al veel minder voor een voeding. Sanne had het kiss syndroom en iets met haar spieren die daardoor wat stijf waren. Ook sliep ze overdag en 's nachts stukken beter en werd het van een huiler een goedslachs meisje.



    Fryskefaam, inderdaad zal haar schema misschien eens wat aanpassen.



    We hebben gisteren wel weer wat bereikt :dance: :dance:



    Ze heeft geslapen van 19.30 tot 7.30 uur



    Tussendoor wel 3 x ofzo wakker geweest, maar niet gehuild of zo.

    Vanmorgen stond ik dus met twee keiharde borsten te wachten tot ze kwam :inlove: . Ze dronk een borst finaal leeg in 8 minuten tijd :think: :mrgreen: en de andere heb ik 3 minuten gekolfd (150 cc :think: :eh: ) en toen was mijn borst nog behoorlijk vol, maar de pijn was eraf.



    Sanne was al 3 avonden mopperig als ze om 23.00 uur uit haar bed werd getild, dus dacht gisteren laat maar eens liggen en ik ga niet eens kijken. Bas lekker ingestopt en even geluisterd bij de kamer van Sanne. Lag lekker te spelen met haar tut, maar verder niet mopperen. Heb me bewust niet laten zien.



    Oja, Sanne krijgt op redelijk gezette tijden voeding, zodat ik met afbouwen wat meer ruimte heb.

    hallo,



    je kindje is 7 maanden, dus volgens mij kan je best wat meer vast voedsel geven. ik denk dan vooral aan pap, dat gaf ik mijn dochtertje ook. die kreeg 's ochtends en 's avonds wat pap, aangemaakt met mijn moedermelk. gevold door een klein fruithapje. dan kan je vanzelf een BV laten vallen, want daar zal ze dan vast geen zin meer in hebben.



    verder hield ik zelf voor vast voedsel meer de tijden aan waarop wij eten (ontbijt, lunch en avondeten) en de BV kreeg ze er tussendoor en 's avonds voor het slapen gaan. uiteindelijk wil je er naartoe dat je kindje met het gezin mee gaat eten.



    succes!

    Hey wat goed zeg dat ze nu doorgeslapen heeft.

    Ja soms moet gewoon wat dingen proberen zoals laten liggen sávonds ipv late voeding geven.

    Misschien werd ze er inderdaad wel heel sjagarijnig van om steeds uit haar slaap gehaald te worden.

    Raf had dat ook en krijgt nu om 21.00 zijn laatste voeding ipv 22.30 en dat werkt ook een stuk beter.



    En over die kiss.

    Je hebt best kans dat de pijn daarvan af en toe nog wat opspeelt.

    Mijn oudste had het ook en telkens als hij fysiek meer kon begon hij weer meer te huilen.

    Kan nooit kwaad om nog eens langs de osteopaat of manueel tharapeut te gaan om te zien hoe het nu met die kiss staat.

    Niek1, zal dat eens gaan doen. Ze is momenteel erg gefrustreerd dat ze niet meekan met haar grotere broer en laat dat ook blijken :mrgreen:



    Sanne slaapt nu al 4 avonden lekker door, we houden haar nu dus wel op na de middag slaap en dat werkt ook positief. Ze begint nu met de bv voeding van 15.00-16.00 uur minder te drinken, dus misschien dat die dus ook snel gaat evrvallen en dan krijgt ze gewoon een beetje sapwater als ze zin daarin heeft.