onrustig en onregelmatig drinken..

Hallo…

Joyce is na een maandje bv overgegaan op flesvoeding…

Nu is het vanaf het begin eigenlijk al rommelig, maar het blijft…

Nu merkte ik dat ze aan de 135 cc voeding niet meer genoeg had eigenlij, mar de flessen leegdrinken ho maar…

Er zit ook absoluut weinig regelmaat in de tijden… dan weer 3 uur dan weer meer dan 4 of zelfs 5 uur…

soms zelfs na 2 uur…maar nog steeds leegdrinken ho maar…

Ze laat ook niet elke fles een deel staan en de ene keer meer dan de andere keer, maar regelmatig gewoon halve flessen…

Bijvoorbeeld vandaag…

Gisterenavond 21.45 165 gemaakt ruim 80 laten staan…

vannacht 4.55 165 gemaakt ruim 50 laten staan…

vanmorgen 9.00 165 gemaakt ruim 50 laten staan…

vanmiddag 12.15 ( ne rekken van half 12) 165 gemaakt leeg…

vanmiddag 16.45 wakker gemaakt 165 gemaakt… ruim 90 laten staan…

daarna huilen 1750 100 gemaakt met 10 minuten leeg…

wordt er echt een beetje gek van…

Doe nu al niet meer vooraf luier wisselen maar als ze in slaap valt of erna…

boeren doen we al extra want dat zit haar ook erg dwars… soms wel 4 keer tijdens een fles…

Ideen???

Liefs TIna

tina

ik heb geen bv gegeven maar gelijk fv en eline drinkt ook niet haar flesje leeg het was zo weinig dat we 90 aanboden en dat ze blij waren als ze er 60 dronk.

ons is verteld dat als ze tevrede is en er goed uit ziet dat het niet veel kwaad kan onze kindjes bepalen aan hoeveel ze genoeg hebben. soms is het meer dan de andere keer maar dan houd het dus wel in dat ze ook een keer extra komen.

ik weet niet of je het kunt vergelijken maar veel succes er mee.

Herkenbaar. Ik geef zowel fv als bv (ben de fv weer aan het afbouwen om zoveel mogelijk bv te gaan geven) maar hier exact hetzelfde probleem, er is geen peil op te trekken. Ik kreeg als advies van het cb om, als Joas al na 1,5 urur weer komt, dit te rekken en minimaal 3 uur tussen de voedingen te laten. Hoe hongeriger hij is, hoe groter de kans dat de fles wordt leeg gedronken.

Ik ga zo naar het cb en zal dit wederom gaan bespreken want echt veel beter wordt het niet…

Ja dat rekken probeer ik ook wel, maar ben er niet zo voor eigenlijk… laten huilen om eten.

Maar ja wat doe je dan als ze overdag lekker doortukt na de 4 uur. wakker maken heeft hier niet veel zin want dan drinkt ze nog niet goed…

en wil toch wel dat ze snachts eens lekker door gaat halen…

heb nu 2 nachtjes een beetje lange nacht gehad ( 7 uur) en niet eens na elkaar… snachts komt ze dus wel gewoon na 3.5/4 uur…maar dan drinkt ze de flessen ook niet leeg…

Met de bv was ze ook al zo onduidelijk, merkte zelfs de Lactatiekundige op…

Ze ligt trouwens soms echt te vechten tegen de fles hoor…

Liefs TIna

heb trouwens net even zitten rekenen met die lijst van hierboven en de laatste fles die ze wel leeg had en dan zit ze toch op de 720ml over 24 uur…

Dus dan krijgt ze toch wel genoeg binnen…

Vind het alleen zo vervelend dat het bijna een gevecht moet worden om het binnen te krijgen…

Mij oudste dronk ook niet altijd de flessen leeg, maar met haar hoefden we echt niet zo veel moeite te doen…

Liefs tina

Zou ze baat hebben bij een andere fles/speen?

heb al een avent geprobeerd en andere speen…

Bij de avent dronk ze net zo… en de andere speen gaf ze gewoon halverwege een deel van de voeding terug… dus geen succes…

en de difrax s-flessen hebben we bij Tessa al afgeschaft… kunnen wij (vooral papa) niet mee overweg…

Liefs Tina

hoi tina,

mijn dochter dronk nooit een fles leeg,

ik werd daar ook best onzeker van.

op het cb zeiden ze, als ze tevreden lijkt en genoeg natte luiers heeft, krijg tze genoeg binnen.

het ene kindje drinkt meer dan de andere…

mijn zoontje van 5 en half week drinkt juist weer heel veel, bijna te veel :think:

maar daar heb ik ook al een topic over.

liefs van Rose :-*

heb daarstraks een groter maatje speen gepakt ( zaten bij de grote flessen) en die ging prima… dat is het dus geweest warscheinlijk… even meerdere flessen afwachten natuurlijk maar goed…

Ze had nu maar 20 over… dat is te doen…halve flessen is gewoon teveel…

Liefs TIna

Als ze zoveel boert zou ik ook denken aan een andere fles. De b-free fles bijvoorbeeld, daarbij krijgt ze praktisch geen lucht meer binnen en kan ze lekker rustig doordrinken. Zo ziet hij er uit:

Die B-free heb ik vaker gehoord maar nog nooit gezien…

Nu met een grotere speen gaat het even goed…

even afwachten maar… en anders idd een andere fles eens proberen…

Liefs Tina

Hahah weet je wat nu eigenlijk het euvel was…

Ondanks dat ik 2 dezelfde flessen tegelijk gekocht had zijn de doppen toch anders… en de verkeerde dop op de verkeerde fles werkt dus niet…

Heb nu door hoe het zit haha… ze laat nog wel wat staan hoor… maar drinkt nu wel vaker binnen 20 minuten haar fles leeg of zoveel ze wilt… en we hebben belletjes hihihi…en dus minder boertjes…

In combi met de grotere speentjes is het perfect…

Liefs TIna