onrustig drinken

Ik ga zo even bij een vriendinnetje langs die het even niet zit zitten met de bv. Het kindje, 4 weken nu, drinkt onrustig en komt 's nachts drie keer.

Waar kan dat aan liggen?

Spruw?? Ik hoop het niet voor haar. Amélie heeft inmiddels al 3 weken aan de medicijnen voor haar spruw, en eindelijk zie ik geen puntjes meer.

En 3 keer per nacht komen met een 4 weken oude baby? Ehm…dat lijkt me normaal toch :wink: 8)

ja mij ook maar ze heeft niet zoveel geduld vermoed ik :wink:

Lev komt ook nog steeds eens per nacht dus ik kijk er niet zo van op, maar ja, in combinatie met onrustig drinken is het wel vervelend natuurlijk.

Hoe herken je spruw?

Oh ja, en doordat ze zo onrustig drinkt kan het natuurlijk zo zijn dat ze wel voormelk binnen krijgt, maar niet zoveel van de vettere achtermelk? Hoelang drinkt ze ongeveer?

@lydia wrote:

Ik ga zo even bij een vriendinnetje langs die het even niet zit zitten met de bv. Het kindje, 4 weken nu, drinkt onrustig en komt 's nachts drie keer.

Waar kan dat aan liggen?

Zonder achtergrondinformatie is daar eigenlijk helemaal niets zinnigs over te zeggen helaas :frowning:

Ze kan in ieder geval altijd bellen met de VBN (0343-576626) of met Borstvoedingorganisatie LLL (0111-413189). Of wellicht vindt ze het prettig om haar vraag op een forum te stellen (bijvoorbeeld hier of op http://www.borstvoedingsforum.nl )?

En? Hoe was het? Heb je haar een beetje gerust kunnen stellen dat het best normaal is dat haar kindje nog 3x komt per nacht?

Spruw herken je aan verschillende dingen eigenlijk.

Witte stipjes in mond (wangen tong) ‘klakken’ met de tong tijdens drinken en onrustig drinken natuurlijk.

Zij hoeft er als moeder geen last van te hebben. Had ik eerst ook niet. Maar als ze het heeft moet je zo snel mogelijk beginnen met behandelen!

ze heeft geen spruw. Kindje was al 7 weken, gaat snel :wink:

Heb haar niet overtuigd hoor. Ze wil ook niet langvoeden, heel weloverwogen hoor, ik denk dat ze sneller stopt ook.

Maar ze was wel wat relaxter gelukkig.