Onrustig drinken en bijten, graag tips.

Elin is nu bijna 5 maanden en sinds kort drinkt ze erg onrustig. Ze is snel afgeleid door vanalles om haar heen. Ze neemt dan 2 slokjes, laat los en kijkt rond en vervolgens weer een paar slokjes te nemen en weer rond te gaan kijken. Soms pakt ze ook mijn tepel klem tussen haar kaken voordat ze haar hoofdje wegdraait (auwie). Ik zeg dan tegen haar dat dat zeer doet en niet mag en haal haar van de borst om vervolgens weer opnieuw aan te leggen, maar het onrustige blijft en het klemmen vaak ook.

Nu heb ik wel eens gelezen met dat tussen de kaken klemmen dat je dus idd moet zeggen, auw en mag niet en eraf halen, maar werkt dit echt? En kan je daarna weer gewoon aanleggen of is het dan einde voeding? (dat laatste zou hier nml niet werken omdat ze dan amper wat gedronken heeft) Soms denk ik wel dat de borst dan leeg is, ik leg haar aan de andere kant aan en dan gaat het weer ff goed. Als ik kijk is de borst niet leeg, want er blijft gewoon uitlopen.

En wat dat onrustige betreft, wat kan ik daarmee? Prikkelarme omgeving is hier helaas niet altijd mogelijk aangezien dana hier ook rondrent en die kan en ga ik niet zomaar alleen laten tijdens het voeden. Zit te denken eens te proberen met een doek over haar hoofdje ofzo, maar misschien dat jullie nog andere geslaagde tips hebben die het proberen waard zijn.

Ow ja en vriend zei over dat klemmen met de kaken, dan is ze toe aan een fruithapje, dat scheen ik bij dana zo gezegt te hebben? Ik kan me er niets meer van herinneren hoe het bij dana ging, enige wat ik uit het dagboek weet is dat ik tot 6 mnd wilde wachten, maar met 5 en half toch aan de fruithap gegaan ben. Ik wilde deze ronde eigenlijk ook tot 6 mnd wachten, maar zijn dit toch signalen van haar?

Als ik in een drukke omgeving zit, gebruik ik vaak een voedingsschort (lijkt op een apron). Sean wordt zo minder afgeleid van de omgeving. Mss dat het bijten dan ook vermindert, omdat er minder valt te zien??

Ik zou toch de borst opbergen hoor. Ze moet leren dat het drinkmoment alleen om te drinken is, anders is het klaar. Il heb zelf eens de tip gekregen om bij bijten je kind even met het neusje in de borst te duwen. omdat het dan even geen lucht krijgt laat het zelf los. En omdat het niet leuk is leren ze het af…

apron ken ik helemaal niet. ga ik eens op googlen. Ben benieuwd, ik heb een hydrofielluier geprobeerd maar dat schiet niet op, want als ik wil zorgen dat elin niks ziet dan zie ik haar ook niet en dat vind ik niet fijn.

een baby van 5 maanden gaat niet leren om niet te bijten doordat je hem/haar weglegt, daar is een zo jong kindje gewoon nog niet toe in staat.

het enige dat je kunt doen is een prikkelarme omgevng opzoeken om te voeden.

ik heb twee kids met de borst gevoed tot rond de twee jaar. met name onze zoon deed dat, vastklemmen en wegdraaien erg vaak.

ik denk dat het redelijk normaal gedrag is, al is t vervelend

maar echt…je kunt een zo jong kindje nog niet leren iets wel of niet te doen door het te straffen door t weg te leggen

Ik denk persoonlijk dat je gelijk hebt kristal. Ik heb ook het idee dat je zon jong kindje zoiets niet kan leren. Dana deed het ook wel eens maar daarbij heb ik ook nooit “gestraft” (heb alleen geen idee meer hoe ik het toen heb aangepakt)

Maar toch vraag ik me af waarom het wel overal gezegt wordt dat dit de methode is? Ik denk wel dat het niet zal werken, ik voel me er ook niet goed bij, maar het wordt toch niet voor niets geadviseerd?

Ik ga gewoon kijken, ik heb wel het idee, als ze echt honger heeft dat ze beter drinkt (logisch), dus op die manier kan het misschien wel werken. Niet in de zin van straffen, maar gewoon eraf halen en wachten tot ze echt honger heeft om vervolgens dan te voeden.

Hoi Femmie, het wordt wel geadviseerd maar je moet daarbij ook de leeftijd van je kindje meenemen. Wat ik heb begrepen, doe je het ‘straffen’ pas als het daadwerkelijk een bewuste actie is. Volgens mij is Elin gewoon nog een beetje te jong hiervoor.

Marijne doet het overigens ook, maar dan raakt mijn borst inderdaad aardig leeg. En madame wil geen druppels melk, madame wil straaltjes melk :inlove: Verder is het hier altijd heeeeel rustig met voeden dus daar ligt het niet aan.

Ik koppel af en leg dan meteen opnieuw aan. Geen straffen dus of tien minuten wachten maar gewoon nieuwe hap, nieuwe ronde nieuwe kansen. Doe ik 2-3 keer en dan is de volgende borst aan de beurt.

Bij kolven doe ik het ook zo, ik zie dan weer hernieuwde straaltjes en heb toch het idee dat ik er dan meer uitkrijg. Dus zal het bij drinken ook wel zo werken.

Als je je er niet goed bij voelt, dan gewoon niet doen!

hoi marlous,

Dat van die leeftijd heb ik nooit meegekregen, maar dat klinkt idd wel logisch.

Zoals jij schreef, zo deed ik het idd ook afgelopen week bij elin.

Ik heb eens goed nagedacht nav de tips hier ook en ik heb besloten dat ik het niet anders aan ga pakken. Dat past niet bij me en voelt niet goed. Elin doet het zeker niet bewust, geen idee waarom wel, er zit nog wel voeding in. En aanleggen aan de andere borst werkt prima en na die borst is ze tevreden dus dan is het ook prima eigenlijk. Ik denk dat het van haaruit een signaal is dat er niet meer genoeg komt (ook al is ie nog niet helemaal leeg)

Verder heeft ze het gister en vandaag niet gedaan :dance: en ook meer rust in het voeden.

Nu was gister vriend thuis en vandaag ben ik alleen met elin en voed ik lekker liggend in bed. Dat werkt het beste, dan liggen zij en ik het meest relaxed.

Ik weet niet goed wat ik of zij nu anders doet dan vorige week maar ik ga gewoon lekker zo door :slight_smile:

Jouw verhaal was heir precies zo.

Vooral de kaak klem, auwie. Ik heb ondanks de negatieve punten die er over gezegd worden een paar keer hard au geroepen. Gewoon omdat het ook auw deed. Ze moest dan heel hard huilen maar na 6x ofzo doet ze het nu niet meer. Die kleintjes weten het donders goed hoor!

En tja tegen het afgeleid worden. Ik ben maar gaan afzonderen met voeden en ben thuis dus op bed gaan liggen in het donker om te voeden…

Inmiddsla gaat het nus sinds een paar weken beter kwa drukte aan de borst. Die meid van mij gaat soms zelfs bijna op dr kop staan.

Ik sluit me aan bij Marjolein… Al lijkt het nog heel jong om iets af te leren, Bij Lev werkte dat wel, hoe maf het ook klinkt.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, ik heb het laten gebeuren, ik heb wel elke keer gezegd dat ze me pijn deed, en afhalen en dan weer opnieuw aanleggen (als ze zichzelf al niet met tepel klem had losgetrokken)

Maar goed ze doet het zelden meer. Gister nog weer 1 keertje maar toen weer zeggen, auw doet pijn en ik leg haar vaak ook dan aan de andere borst, ik heb toch het idee dat ze er dan niet meer voldoende uitkrijgt.

Wat afleiden betreft, met een 2e kan je je niet zo makkelijk afzonderen, maar ik voed zoveel mogelijk ook op bed dat gaat heerlijk.