onrustig aan 1 borst...

mijn dochter van vandaag 2 weken oud drinkt erg goed, meteen na de geboorte al aan beide kanten. Helemaal top natuurlijk!

Maar de rechterkant is ze erg onrustig, laat snel los hapt weer aan enz. Links blijft ze rustig drinken.

Wie weet waardoor het komen kan?

Ze moet wel erg ertegen drinken, maar dat moet ze ook aan de linkerkant… Maakt niet uit of ze eerst rechts krijgt of eerst links…

Vastzittende nekwervel of blokkade ofzo? Dat had de kleine van een van de zwangerschapsgym van mij ook. Die is toen naar de osteopaat geweest en na 2 behandelingen ging het beter. Hij liet ook steeds los met drinken en moest daarna ook vaak spugen. Maar ook alleen aan 1 kant. Daarna dus neit meer.

spugen doet ze niet, dinsdag komt de wijkvpk, wil die er eens naar vragen anders. En kan tot 6 week na de geboorte de lactatiekundige van het zkh inschakelen, dus dat kan ik ook nog doen…

spruw?

Minder productie aan één kant? Of juist een te sterke toeschietreflex?

Last van de nek of pijn om een andere reden?

spruw, heb geen pijn, en dat is toch vaak aan 2 kanten?



Pijn in nek, geen idee, zou kunnenmaar ze draait zelf wel goed haar koppie beide kanten op.



sterk toeschietreflex heb ik aan beide kanten, beide kanten moet ze er erg tegen drinken en verslikt zich af en toe…

Spruw, daar weet ik niet zoveel van, maar ik dacht dat het wel kan dat je maar aan één kant hebt, maar goed niet zeker dus. En als zij spruw heeft, zou ze aan beide kanten lastig ‘moeten’ doen.



Als ze moeite heeft met de tsr, is het misschien handig om wat meer achterover geleund te voeden (laid back madonna), dan helpt de zwaartekracht mee om het wat makkelijker te verwerken. En het voedt relaxt :slight_smile:

Kan het te maken hebben met de stand van je tepel? Ik weet dat bv bij mij de linkertepel wat lastig goed aan te happen is en dat hij daar eerst dus ook heel onrustig was. Dat is ondertussen overigens helemaal over omdat hij flink gegroeit is waardoor het aanhappen voor hem ondertussen makkelijk is. Maar de eerste weken was het voor hem soms echt met strijd, loslaten, soms zelfs tot huilen aan toe. :oops: Heb ook van alles gedacht van te sterkte TSR tot spruw aan 1 kant. Heb daar ook meer last van kloofjes gehad door het lastig aanleggen. Hem ook meer geholpen met goed aanhappen door zijn onderlipje goed te doen (naar buiten krullen) en heb zelfs een week lang zijn kinnetje naar beneden gehouden (zachte druk niet te sterk) wat hem enorm hielp waardoor hij daar rustiger kon drinken en mijn kloofjes ook sneller weg waren. Misschien iets dat jij ook kunt proberen? Desnoods je man even een foto laten maken van de ‘onderkant’ na het aanleggen zodat je zelf kunt zien hoe het gaat want ik kon echt niet zien hoe hij aangelegt was omdat mijn borsten te groot waren zeker ten opzichte van zijn kleine toetje. Dat verduidelijkte voor mij iig veel. :-* Ik zag op de foto (helaas heb ik hem niet meer anders kon ik het je laten zien :wall: ) dat zijn onderlipje maar half omgekrult was dat kon veel beter.

rhiannon, bedankt ik zal er eens om gaan denken. verder geen kloven hier, dus dat gaat goed.



En madonna houding ga ik eens opzoeken!

@Cariska wrote:

rhiannon, bedankt ik zal er eens om gaan denken. verder geen kloven hier, dus dat gaat goed.



En madonna houding ga ik eens opzoeken!




Madonna is min of meer de standaard-houding he, laid back is dus net even wat anders.

Ja madonna doe ik, nu nog ff foto zoeken van die jij beschrijft!



Zoiets... ik zat niet zo ver onderuit, maar dus ook echt niet zo heel recht op. En ik denk ook dat M anders lag dan op het plaatje, maar dat weet ik niet meer. 't Gaat er in elk geval om dat je wat onderuit zit, zodat de tsr de zwaartekracht tegen heeft, dan krijgt je meisje een wat minder krachtige straal te verwerken.
Ik geloof dat ze ook wel de term 'biological nursing' gebruiken met deze houding.

bedankt mereltje! Gaan we eens proberen, vraag me alleen af of s dan niet ontzettend met haar neus in mijn borsten drukt (maatje groot…)

Misschien kun je proberen haar meer naast dan op je borst te krijgen (geen idee of dat werkt). Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar M was al ietsje ouder dan S toen ik veel zo voedde en ik heb een wat kleinere maat. Anders misschien haar voorhoofd wat ondersteunen? Ik ben trouwens zelf nooit zo bang dat ze echt te veel met de neus in de borst zitten oid, naar mijn idee is een neusje wel zo gemaakt dat er vaak wel ruimte vrij blijft om te ademen (in een kussen uiteraard niet, maar steviger materiaal - een gestuwde borst ofzo- vormt zich naar mijn idee niet meteen helemaal om het neusje).



Succes!

Sowieso eens een andere houding aan die borst proberen (rugby bijvoorbeeld) Dat hielp bij onze jongste ook erg goed. Zo zie je trouwens ook het aanhappen erg goed en kun je makkelijk met je hand onder het hoofdje ‘sturen’.

gaat t al beter Cariska?

ja ze is redelijk rustig, in ieder geval niet meer iedere voeding zo boos. Nu als ze het weer laat zien proberen haar van de borst af te halen en dan boertje of gewoon ff knuffelen, meestal vind ze dat oké! Fijn dus, we genieten volop!