onrijpe heupkom

Even een vraag,



Mijn zoon rafael van 3 maanden moest vorige week een echo laten maken van zijn heupjes. Omdat hij mijn zwangerschap in stuit heeft gelegen.

Nu zei de kinderarts dat zijn heup goed in de kom zat, alleen dat zijn kom onrijp was.

Heeft iemand daar ervaring mee???

Ik moet nu vrijag naar de orthopeet in het ijsseland en dan horen we meer. Maar vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft.



We moeten trouwens zijn bij dr wiersma, orthopeet van ijsseland ziekenhuis in rotterdam iemand ervaring met deze dokter???





alvast bedankt



groetjes geraldine

van die term heb ik nog nooit gehoord. Misschien ff googlen, dan vindt je wel wat…



Bij mijn dochter is de heupkom niet goed gegroeid, zij draagt daarvoor een spreidbeugel.

Wij werden na het onderzoek doorgestuurd naar de orthopeed en kregen meteen een spreidbeugel…

Mijn dochtertje heeft ook een heupecho gehad en omdat ze zo klein is verwachtte de radioloog die de echo maakte ook dat haar heup onrijp zou zijn (was niet zo overigens).

Wat ik begreep is dat ze dan gewoon eigenlijk nog te jong zijn voor de echo (en dus het botweefsel nog niet ver genoeg ontwikkeld) om iets van de heup te kunnen zeggen en dan moet je later terugkomen.

Dat is mij in ieder geval verteld.

hier een meisje met heupdysplasie, eerst een pavlik gehad, later een campspreider! Nu niets, en als ze echt goed loopt terug voor hopenlijk laatste controle!

Dames,



ook hier te maken gehad met heupdysplasie (onze dochter, 2x geopereerd, en ikzelf, 1 x geopereerd…)



Wij hebben veel aan de site http://www.heupafwijkingen.nl gehad, daar is heel veel info te vinden…



(modies, geen reclame, maar veel info omtrent jonge heupen, kan de link blijven staan?)

idd een super site! En er is ook een forum en een hyves over! Vond ik ook wel fijn om zo in contact te komen met mensen die ook kindjes hebben hiermee!

Beetje off-topic:



Als je zelf HD hebt (volwassene) dan kun je ook goed terecht op http://www.heupdysplasie.nl , zit ook een forum bij…