onregelmatige cyclus

Toen wij in november 2005 stopten met de pil hadden we geen idee hoe mijn cyclus eruit zou zien.

Het bleek dus dat mijn cyclus 1 grote puinhoop was, van 27 dagen tot 64 dagen.

November 2006 hadden we dan eindelijk een positieve test in handen.

In Juni 2007 is onze zoon geboren en vanaf maart 2008 willen wij gaan proberen voor een brusje voor Wessel.



nou is mijn vraag aan jullie…is de kans groot dat mijn cyclus deze keer weer een rommeltje is??

en zo ja hoe kan ik dan uitvogelen wanneer mijn vruchtbaarste periode is??



alvast bedankt :smiley:

Tja, ik zou niet weten of de kans op een onregelmatige cyclus weer groot is. Toen wij de eerste keer zwanger probeerden te raken, had ik net als jij een cyclus die nogal varieerde, van 31 tot 53 dagen. Tussen beide zwangerschappen heb ik één menstruatie gehad, dus ik kan geen uitspraken doen over regelmatige/onregelmatige cyclus na een zwangerschap, maar als ik niet zwanger zou zijn geraakt, zou die cyclus 42 dagen zijn geweest, dus ook niet zoals het hoort. En dan was ik niet eens tussendoor aan de pil geweest.



Je kunt ovulatietesten gebruiken, maar dat is nogal een kostbaar grapje met zulke lange cycli. De methode die bij mij duidelijk genoeg was en gratis :wink: is het in de gaten houden van het baarmoederslijmvlies. Als het helder en rekbaar is, is je eisprong nabij. Maar dat weet je vast zelf ook nog wel van de vorige keer.



Veel succes met zwanger raken :-* .

heyy,



bedankt voor de je reactie.

maar ik denk dat ik gewoon even moet afwachten dus :wink:



groetjes :-*

Dat lijkt me een goed uitgangspunt :wink: .

Of temperaturen, kost 1 keer de aanschaf van een goeie thermometer, en daarna kost het ook niks meer.

nouuu hier komt dat de domste :oops: vraag van vandaag…hoe werkt dat temperaturen precies??

@meissie wrote:

nouuu hier komt dat de domste :oops: vraag van vandaag…hoe werkt dat temperaturen precies??


Elke dag op hetzelfde tijdstip (dus ook in het weekend :wink: ) voor het opstaan temperaturen en als je temp dan ongeveer 0,3-0,5 graad stijgt en hoog blijft, dan is je eisprong geweest. Bij een onregelmatige cyclus kun je hiermee alleen constateren dat je eisprong geweest is, maar niet voorspellen wanneer hij de volgende keer zal zijn.

@Renee74 wrote:

@meissie wrote:
nouuu hier komt dat de domste :oops: vraag van vandaag…hoe werkt dat temperaturen precies??


Elke dag op hetzelfde tijdstip (dus ook in het weekend :wink: ) voor het opstaan temperaturen en als je temp dan ongeveer 0,3-0,5 graad stijgt en hoog blijft, dan is je eisprong geweest. Bij een onregelmatige cyclus kun je hiermee alleen constateren dat je eisprong geweest is, maar niet voorspellen wanneer hij de volgende keer zal zijn.




nee idd je hebt helemaal gelijk…je kan hiermee niet voorspellen.

hmmm dan zit er dus echt niks anders op dan af te wachten.

pfff had zo gehoopt wat meer duidelijkheid te kunnen krijgen van mijn cyclus. :?

Meissie





Ik denk echt dat de gemakelijkste manier en minst stresvolle is om gewoon je baarmoeder slijm in de gaten te houden.



Zodra je na het wc gaan meer slijm merkt bij het afvegen begint het te rommelen, vanaf dan tot de slijmpjes ophouden of minderen om de dag klussen :wink:



:hug:

ja ik denk idd dat dat de minst stressvolle manier is.

thanx :-*