online kinderfiets kopen

Na een bezoek aan de fietswinkel klapperden mijn oren van de prijzen van een kinderfietsje van 18 inch. Prijzen varieerden van 199 euro tot 300 euro! TJa… dat ga ik echt niet betalen voor een fiets.



Maar, nu zie ik gewoon dezelfde fiets op kinderfietspaleis. Maar… als ik em bestel, zie ik dan mijn fiets wel. Of… toch maar voor de zekerheid gewoon bij de winkel halen.



Of, heeft iemand ervaring met kinderfietspaleis.



Als het nu een bedrag was van 20 euro… en het komt niet, is het no gzuur, maar een fiets van boven de 100 euro vind ik wel erg jammer van het geld.



We hebben al de juiste maat voor haar, omdat we wel gemeten hebben wat ze het beste kon hebben.

Ik heb er toevallig gister een. Fiets gehaald, ik vond het betrouwbaar overkomen hoor en de prijs is idd een stuk betr!

Die ken ik niet.

Wel heb ik al 2 keer bij prijskiller een fiets voor B’Elanna gekocht en dat ging super…



We zijn nu voor beide meiden ook aan het rondkijken, maar fietsenmaker gaat het echt niet worden :shock:

jullie gaan ook voor alpina oid?



wat heb jij gekocht? lune??

Ik ben al twee keer goed geslaagd voor de kinderen op mp.

Voor mezelf via internet een fiets gekocht…super ervaring hoor!

hier op mp wel leuke fietsen gezien, maar dan willen ze er 130 voor hebben, zelfde fiets is nieuw 160 euro…



verder in deze omgeving weinig bijzonders op gebied van goede degelijke merkfietsen, aangezien we fietsers zijn willen we ook dat onze kinderen zich veilig op een goede fiets kunnen begeven in eht verkeer. ze zal dit jaar zelf ook veel mee moeten fietsen om te oefenen, t jaar erop zal ze bijna alles moeten fietsen, alleen als we samen gaan, man en ik dan kan ze bij manlief achterop

Ik hadgekeken naar eenbatavussnake, tweedehands op mp rustig voor 200 euro ennu dusnnieuwe voor260!

wij hebben denk ik wel mazzel gehad met de fiets van de oudste op MP.

Een Batavus Snake voor 70 euro.

Tuurlijk zitten er hier en daar wel wat plekjes op, maar geen plekjes die er bij een nieuwe na een jaar ook niet op gezeten zouden hebben denk ik. Onze kinderen zijn erg zuinig op hun fietsen tot nog toe (alles kan dus nog steeds heel goed door op de volgende) en deze fiets is nog niet meer af dan toen we hem kochten.



Enige wat we er nieuw op gezet hebben is een bel en (batterij) verlichting.

Nou dat waren de kosten ook niet, dus voor 75 euro in totaal een goeie fiets erbij.



Waren we niet via MP geslaagd, dan was het ook zeker via een online aanbieder geweest… want het scheelt me gewoon echt teveel.

Zelf hebben we de fiets opgehaald, maar ze verzenden ook fietsen bij Stokebrook in Wirdum (Gron.), gewoon punt nl erachter.

Mijn zus heeft voor haar zoontje ook online besteld een 18 inch… volgens mij was het izibike + het gebruikelijk ervoor en erna.

maar waarom 18 inch :think: Dat is een tussenmaat die daardoor sowieso al duurder uit zal vallen… 16 inch en dan rond 6 over naar 20 inch is een gebruikelijkere volgorde…



Niek kan nu goed steppend op en af stappen en die gaat per haar 8e verjaardag alweer door naar een 24 inch.



Die tussenmaatjes 18 en 22 zijn werkelijk zonde van je geld. Je hebt dan meer maten nodig… 16 inch fietsen zijn mede om die reden ook veel beter te krijgen op mp… 18 inch hebben ze hier niet eens op voorraad… moet besteld worden… :shifty:

cell, hoezo zonde van je geld? 16 inch kan ze prima op, maar 20 inch kan ze heel niet met de tenen bij de grond, dus ik moet wel 18 inch met mijn onzekere meisje. Of wachten tot midden zomer dat ze zover is, maar met dit tempo en knieen bij het stuur werkt dat niet op een 12 inchje. De 18 of 16 is op die site precies hetzelfde. de 20 is wel duurder, zo uit mijn hoofd…

Hier ervaring met kinderfietspaleis. Prima service en hele snelle levering van de fiets. :thumbup:

hier ook een 18 inch.



Onze knul groeide ineens zo rap dat hij 16 inch ‘gewoon’ over geslagen heeft en dus van 12 naar 18 is gegaan.

Steppen op een 20 inch gaat bij een jongensfiets heul lastig :wink: (echt zo onzinnig die stomme stang op jongens/herenfietsen, dienen tegenwoordig geen enkel nut meer, ik zeg: unisexfietsen zonder stang, maar daar ging het niet over :lol: ).



Overigens hebben wij toen meerdere modellen gepast en de ene 18 inch is net zo groot als van een ander merk een 20 inch.



Inmiddels hebben we trouwens ook nog een 20 inch. Dat is de Batavus Snake van MP. Onze oudste 2 schelen dus maar 1,5 jaar en zoveel schelen ze dus niet… dus nummer 2 fietst nu op de 18 inch (nou ja… we zijn begonnen zonder zijwieltjes nu eindelijk op zijn verzoek) en de oudste op 20 inch.

Wij hebben overigens ook een tussenmaat, 22 inch staat er nu voor fietsvakanties voor dochter, die nu op n 20 inch rijdt. Van de zomer is die 22 met versnellingen net prettiger. Toen gekocht omdat mijn zoon te groot was voor 20 en net te klein voor 24.

Oudste heeft nu ook n 26 inch, ik vind de stap van 24 naar 28 te groot, dus tochook weer een tussenmaatje aangeschaft.

Wij hebben voor de oudste een 16 inch gedaan, want met de 18 inch kon ze net wel/net niet bij de grond komen. Dat leek ons niet veilig. Onze buren hebben voor hun dochter (die zelfs nog ietsje kleiner is), wel de 18 inch gekocht. En nu is het buurmeisje dus al gevallen, dikke schaafplek onder de neus/boven de lip. Komt gewoon omdat ze niet goed met de voeten bij de grond kan komen.

met dit verschil dat het verschil zo minimaal is, dat je dan alles opschuift en kinderen relatief lang met een 22 inch moeten doen voor je aan 28 inch zit. Of je moet ook weer een 26 inch doen.



16 inch is zo gangbaar dat je van die maat op marktplaats WEL volop merkfietsjes kunt vinden. En het is net wat MamaMarije zegt… sommige fietsen maat x zijn net zo hoog als…

Zo heeft Aniek een 16 inch alpina girlpower gehad en ons buurmeisje van 4 heeft een Alpina twirl… die twirl is dus net zo hoog als de 18 inch loekie van een buurmeisje 3 huizen verder, daar sta je dan wel even van te kijken. Blijkt dat de frame maat van de 18 inch, iets lager is als de frame maat van de twirl en dan blijken de fietsen uiteindelijke even hoog uit te komen.



Zelfde geldt voor ons Mies… die rijdt op een Loekie 12 inch fiets en die Loekie is dus net zo hoog als de 16 inch alpina girlpower waar Niekje dus op fietste…



Daardoor ben ik zelf wel een beetje van de tussenmaten af… mits goed gepast doen ze met de meer reguliere maten gewoon langer en is de weg naar 28 inch zo gebruikelijk dat je in die maten volop fietsen vinden kan…



Het is trouwens niet bedoelt als kritiek, maar als nieuwsgierigheid en ik denk dat het verschil in framematen wel een argument is om niet zomaar te denken dat elke 18 inch fiets even hoog zal gaan uitpakken.

Je moet volgens mij ook naar de framemaat kijken en niet alleen naar de bandenmaat. Ook het soort zadel kan verschil uitmaken. Sommige vallen over de buis heen en andere steken echt boven de buis uit. Dit kan ook verschil maken.

Anne s fiets hebben we gepast bij een normale fietsenzaak en gekocht bij fietsenwinkel met alles ervoor en erachter. Ging prima, werd netjes afgeleverd, moesten wel nog even de trappers erop zetten en het stuur recht doen, maar partnerlief heeft 2 rechterhanden dus dat was zo gepiept. Even de remmen gecontroleerd en fietsen maar. Wij kopen vrij veel via internet, is nog nooit iets mis gegaan. Wel kijken we of een internetwinkel er betrouwbaar uitziet, de site dus.



Al;s je dezelfde fiets gepast hebt in de winkel kan je m best online bestellen, dan weet je dat hij past.

houd er rekening mee dat de fabrikant vaak als garantie voorwaarde heeft dat de fiets door een erkende dealer/fietsenmaker IN ELKAAR is gezet. Trappers en dergelijke, dus het rijklaar maken zelf doen, kan je dus pech opleveren als er iets is met de fiets wat onder garantie hoort te vallen.