Hallo,
Is waarschijnlijk niets, maar zit er toch wel een beetje mee, dus kom hier maar om herkenning/raad vragen .
Aug. 2007 ben ik gestopt met de mini-pil (gaf BV). Regelmaat van de cycli valt mee (rond de 29 dagen), maar heb wel vaak ‘afwijkende’ ongi’s, wat ik NIET had nadat ik na jarenlang slikken met de gewone pil was gestopt…
Heb al een hele korte ongi gehad (3 dagen), een hele lange (7 dagen) en 1x zelfs een onderbroken (1 dag bloed, dan 1 dag niets, dan 2 dagen weer wel, dan weer niet en toen een paar dagen nog een beetje). Maar allen van te voren aangekondigd door hevige rugpijn (die eind dag 1/begin dag 2 langzaam wegebt), de 1e dag/dagen meer bloedverlies, dan 1/2 dagen minder en dan ALTIJD nog wel 1 Ã 2 dagen kleine beetjes en ALTIJD is het voornamelijk bruin bloed…
Waar ik nu mee zit, is dat deze laatste keer (30 jan.) niet aangekondigd werd door rugpijn. Die kwam pas bij het doorbreken zelf, maar was een paar uurtjes later alweer weg (wel (nog steeds) zeurderig gevoel op die plek) :think: en ik heb nu VOLLE 5 dagen ‘normaal’ bloedverlies gehad, zoals anders alleen de 1e dag(en) en daarna (vanochtend) opeens helemaal niets meer en… uitsluitend helderrood bloed (alleen vanochtend zat er een heel klein beetje bloed aan de tampon, dat was wel alleen bruin)… :think:
Ook lig ik normaal tot aan m’n nek onder de dekens 's nachts, omdat het me anders te koud is, maar de afgelopen week was het me 's avonds vaak veel te warm onder de deken en heb niet het idee dat ik ziek ga worden…
Wat moet ik hier nu van denken…? :think:
Durf nu overigens aan het einde van m’n cyclus ook geen sex meer te hebben. :? Hebben dat meestal zowieso niet, omdat ik dan (bijna) nooit zin heb 8), maar hebben het de afgelopen maanden wel 2x gedaan en prompt werd ik dan de volgende dag ongi. Dit zijn (tot nu toe) de enige 2x dat m’n cyclus maar 26 dagen telde (ipv 28 of meer)…
Weet echt niet wat ik hiermee moet… :shifty:
Al sta ik laatste tijd wel wat onder spanning omdat m’n zus hoogzwanger was van de 5e - is dus vanochtend geboren :dance: - en ik zó graag óók weer zwanger zou willen zijn…
ik denk toch dat het te maken heeft met spanning en het stoppen met de minipil. neem gewoon wat rust en tijd. en als je echt ongerust bent doe dan een test!
sterkte!
@Diana wrote:
ik denk toch dat het te maken heeft met spanning en het stoppen met de minipil. neem gewoon wat rust en tijd. en als je echt ongerust bent doe dan een test!
sterkte!
Thnx voor je reactie. Weet ergens ook wel zeker dat een test negatief zal zijn (vrees dat ik gewoon niet één van die ‘gelukkigen’ ben die dan testen en dan tòch zwanger blijken te zijn )
En mijn verstand zegt dat ook dat het toch weer een ‘gekke’ ongi was van het ‘ontpillen’ en het goed mogelijk is dat die spanning het momenteel allemaal remt. Maar aan de andere kant, had ik dus helemaal geen ‘ontpillingsverschijnselen’ na jaaaaaaaaaaaarenlang pilgebruik (Mycrogenon 30 of zoiets, is alweer zólang geleden 8) ) en nu, na een paar maanden mini-pil dan opeens wel. :think:
En 2 jaar geleden was ik lichamelijk alles behalve top-fit (had ook ondergewicht door ziekte) en totaal gestresst door m’n werk (kinderskilerares - is héél leuk hoor, maar zowel lichamelijk als geestelijk loeizwaar, zeker als je toch al niet op-en-top fit bent) - kwamen dus ok nauwelijks aan klussen toe en ondanks dit alles, was ik toen toch ‘opeens’ zwanger!
Vandaar dat het gewoon moeilijk is alleen naar m’n ‘gezonde verstand’ te luisteren en me er niets bij te denken…
Maar denk idd dat ik er beste aan doe dit als een ‘gewone’ ongi te zien en me vanaf nu minder met zwanger worden bezig te houden (zal ook wel makkelijker worden nu m’n zus bevallen is )…
Ben overigens nog steeds benieuwd of er meer vrouwen zijn die (bijna)alleen helderrood bloed verliezen tijdens de menstruatie, of juist (bijna) alleen ‘bruin’ bloed…
Voor mij was menstruatie bloed nl per definitie (bijna alleen) ‘bruin’, totdat ik nu dus alleen helderrood had…
het lichaam is helaas zo onlogisch is mijn ervaring. door denken kom je er zelden achter wat er is. alleen afwachten helpt.
ik ben ook aan het afwachten. ik ben 3.5 week over tijd. ik denk dat het aan de stress licht. vanmorgen een testje gedaan van clearblue. krijg ik zo’n vaag resultaat. alleen een randje. geen echt streepje. ik heb dat eerder gehad maar toen werd ik uiteindelijk toch ongesteld. dus afwachten dan maar!
Heb inmiddels ook in een ander topic ervaren dat helderrood bloed idd ook ‘gewoon’ bij een menstruatie hoort, dus laat ik nu achter me en op naar de volgende ronde klussen!
Vond het zo gek, omdat ik tot nog toe (was met 10 voor het eerst ongesteld) - zowel met als zonder pil - altijd eigenlijk alleen ‘oud’ bloed heb gevloeid. Zal dan wel door m’n zwangerschap/bevalling veranderd zijn, denk ik…
@ Diana: Dan :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbup: :thumbup: ik voor je dat jij deze ronde toch meer geluk hebt gehad dan ik!