Ongewenst kinderloos en zwangerschappen in de omgeving

Hallo Lieve noor,

ik heb even de tijd genomen je verhaal te lezen…

Ik lees het en "ervaar"het…heel vreemd want hetis zo herkenbaar… helaas én gelukkig ben je niet de enige…rot eigenlijks het gevoel.

Ik kan je een heel stuk neerzetten over mijn eigen gebeuren,maar daar heb je weinig aan. Je vroeg tips.

Ik zag dat Nicje je al een end geholpen had. Die lieverd ook.

En eig veel dingen die zeinoemde probeer ik ook te doen,…

Wat ik vaak hoor en waarik persoonlijk niks maar dan ook niks mee kan is de zin

“zet het even van je af”… never nooit niet wíl ik dat en kán ik dat…het ismijn diepste wens en verlangen…hoe kan en wil ik dat nu even van me afzetten ? Das zo moeilijk,.

En wat ik las hier is…de allom bekende zinnetjes waar je zo weinig houvast aan kunt hebben …

“je bent nog jong” het komt wel het is je tijdnogniet bladie bla…

Liever heb je nodig begrip, het mogen en kunnen uitten van je verdiret…

Ik heb een aantal tips maar weet niet of ze genoemd zijn…

1 wees eerlijk…als iemand komt vertellen laat weten hoe je je voelt of in hoeverre je er deel in wilt hebben van de zwangerschap…

2 krop je gevoelens niet op probeer ze te uitten bij wie of hoe en wat dan ook, ( kok is daar erg makkelijk voor :wink: :mrgreen: )

3 blijf hoop houden

4 trek idd niks van anderen aan, blijf je zelf en blijf daarin geloven

5 neem alle knuffels aan die je nu van mij krijgt :mrgreen: spaar ze op en neem elke dag 1, …helpt je weinig verder met je zwanger worden wens, maar een knuffel kan soms zo veel goeds doen…zeker als er weer eens een “stortregenbui” is

Lieverd ik kan je zo weinig helpen, weet dat je zeker niet de enige benten weet dat wij je begrijpen , of iig proberen te begrijpen iig luisteren we, en laten je in je waarde.

Alle goeds meis, dikke :hug: deze x 1000 dan heb je een voorrraadje :wink: :-*

Bianca

Lieve Ineke, ja… die gezinsauto… die hebben wij gelukkig nog niet, hier gewoon een Golf 3, 2-deurs. En ja, die familiefeestjes ken ik… Maar daar heb ik nog niet zo’n moeite mee. Dat over de buik wrijven… ja… moeilijk om naar te kijken, maar ik denk dat ik mijn buik de hele dag vast zou houden. Meissie, bedankt voor je reactie. :-*

@bianca81 wrote:

Liever heb je nodig begrip, het mogen en kunnen uitten van je verdiret…

Bianca, met deze zin sla je de spijker op z'n kop! Mensen geven vaak het gevoel dat je geen verdriet meer mag hebben, terwijl je eigenlijk toestemming wilt hebben om een potje te janken in bijzijn van..... En je kunt jezelf die toestemming wel geven, maar toch is dat anders. En ik ga ook hoop houden. Echt waar! Ik heb je knuffels opgevangen en de 1e al gebruikt :-* !

De zon schijnt hier geregeld op dit moment en dat voelt goed! Ik ben echt toe aan de lente, een beetje vitamine "zon".

Liefs,
Noortje

Lieve Noor ( vindt je overigens niet erg dat ik zo zeg? )

Ik zeg altijd verdriet is niet te meten, niet te vergelijken en is nooooit een goed of fout aan vast te zetten. Ieder zijn eigen tijd, manier en ideeën er over…

Neem jouw tijd en idee, neem ja manier en verwerk, geef het plek .

Maar weggaan of verdrijven hoeft niet sterker nog kán niet immers het is een deel van je leven, op een gegeven moment laat je het los en is er iets nieuws op je rails. Snap je?

meis :thumbup: :-* t ga je wel goed hoor maar die ups en downs herken ik zeker, had het vandaag nog even heel sterk en dactht gelijk aan dit topic, k dacht verdikke…niet eerlijk. Ben me terug gaan trekken op de wc en heb even heeeeeeeeeel diep gezucht…soms moet je even bijkomen.

Bianca, even voor jou! En nee hoor, “Noor” is niet erg… Iedereen noemt me zo… Behalve ikzelf :think:

Deze dan maar voor jou en ach wrm niet? voor iedereen ndie wil , tis nu eenmaal wel zo,

komt ie ,

Oh, een waarheid als een koe! :cry: Kippenvel…

:cry: :cry: heel simpel gedichtje, maar een echte tranentrekker.

Noortje, ik kan je niet echt tips geven nog denk ik. Maar ik wil je wel ff een grote :hug: geven.

Noortje zoals je zelf al zei, je bent zeker niet de enige ook al voelt het soms zo. Meis het enige wat ik kan doen is je een ongelovelijke dikke :hug: geven.

En hoe staat je man hierin? Kan je goed met hem praten, of heb je toch het gevoel dat hij het allemaal anders voelt en ziet? :hug:

Spirella, :-*

Femmie, ja ik kan goed met mijn hub praten. Hij uit zich helemaal niet, maar geeft mij wel de ruimte om me te uiten. Dat hij ermee zit, merk ik soms aan bepaalde opmerkingen van hem. En dan probeer ik daar dieper op in te gaan. Maar ja: vrouwen komen van Venus en mannen van Mars… Toch…? :mrgreen:

Gisteren had ik het weer even te kwaad. En helemaal niet om zwangerschappen of zo…

Kwam een nummer op een cd tegen die we hadden gebruikt met ons trouwen. Dit is al weer bijna 6 jaar geleden. En oh…wat hadden we ons leven anders voorgesteld toen! Zoals het de laatste 6 jaar is gegaan, hadden we echt nooit gedacht! Zegt mijn hub: Hé jij bent herinneringen aan het ophalen en dan begin je altijd te sniffen hè? Hihi… :inlove: Wat een schatje hè?

En wat vind je van mijn schat die me net een pot thee kwam brengen terwijl ik in bad lag zielig te zijn… voor hem is het allemaal ook net zo balen en dan toch weer zo lief voor mij zijn. Bracht mij meteen even weer met mijn voetjes op de aarde, doorgaan moet ik en me richten op wat we wel hebben!

liefs

ineke

Hi Noortje

veel goeie suggesties en ervaringen al lees ik! hoop dat je er veel aan hebt!

Voor ons is belangrijk te realiseren dat het geluk niet alleen maar komt door het krijgen van kinderen, er zijn zoveel elementen in ons leven waar we blij en dankbaar voor zijn en ook intens van genieten. Dit lijk je soms te vergeten doordat je veel met zwanger worden bezig bent.

geniet ook vooral wel van de dingen die je samen kunt doen en die zwangeren of mensen met kleine kinderen minder makkelijk doen. Bijvoorbeeld veel spontane, last minute geregelde, avondjes uit met goeie wijn! een halve ochtend in het weekend in bed hangen. Veel gevaar en avontuur op vakantie.

Straks ben je zwanger of heb je een kindje en dan kijk je misschien met weemoed terug naar die tijd dat het allemaal kon dus doe het ook nu en geniet ervan!

veel sterkte en liefs!