ongesteldheidsvraagje en zwanger zijn?

Ik vraag me eigenlijjk iets af.

Kan je eigenlijk ook zwanger geraken als je sex hebt terwijl je ongesteld bent?

Een vriendin van mij beweert van wel maar ik kan het nergens vinden op internet dus vraag het maar even hier.

Misschien heeft hier iemand ervaring mee?

nee toch? je ovuleert niet als je ongesteld bent en ook niet binenn 2 dagen erna.

voor zover ik weet kan t dus niet…

ovulatie is gemiddelt 2weken na je nod.

en 2dgn ervoor kun je al beginnen met klussen

kan zijn dat ik e rnaast zit… maar volgens mij zit t zo…

Laat ik het zo zeggen, volgens mij wel.

Mijn moeder is namelijk pas 1 dag voor haar menstruatie vruchtbaar, dan heeft ze namelijk pas een eisprong. Het ligt er dus net aan wanneer je eisprong is.

Een ei leeft gemiddeld 1 dag geloof ik en zaadcellen 2 a 3 dagen ofzo.

Tally, theoretisch is het waar wat je zegt, maar de praktijk laat toch soms andere dingen zien.

maar als e 1 dag voor je menstruatie je ei hebt moet je toch 3 dagen voor je menstrautie beginnen met klussen? en niet tydens je menstruatie… want dan ben je were te laat…

een menstruatie is toch het afsterven van een eitje en opruimen van je baarmoeder

dan is een bevruchting toch onmogelijk?

@mamatally wrote:

nee toch? je ovuleert niet als je ongesteld bent en ook niet binenn 2 dagen erna.

voor zover ik weet kan t dus niet…

ovulatie is gemiddelt 2weken na je nod.

en 2dgn ervoor kun je al beginnen met klussen

kan zijn dat ik e rnaast zit… maar volgens mij zit t zo…

Dat dacht ik dus ook… vandaar dat ik het al vreemd vond dat me vriendin anders beweert.

Debbie: die eisprong kan dus ook zijn terwijl je ongesteld bent? of kan een eisprong ook komen terwijl je net ongesteld bent? dus dat je net 2 dagen ongesteld bent en alweer een eisprong hebt?

Ja, het klopt dat je baarmoeder aan het opruimen is dan. Maar… als je tijdens op dag 5 van je menstruatie een eisprong hebt, dan moet je dus beginnen op dag 2 of 3 van je menstruatie met vrijen. :wink:

Een menstruatie is niet het afsterven van je eitje, die leeft maar 1 dag. Dus als je halverwege je cyclus een eisprong hebt, dan ben je ook niet gelijk ongesteld toch :wink:

Woezel, zie mijn eerder berichtje :wink:

de bevruchting is theoretisch gezien wel mogelijk als er een vruchtbaar ei is. maar de innesteling niet :wink:

er moeten minsten 7 tot 10 dagen zitten tussen eisprong en menstruatie voor het bevruchte ei om zich in te nestelen

@mamatally wrote:

maar als e 1 dag voor je menstruatie je ei hebt moet je toch 3 dagen voor je menstrautie beginnen met klussen? en niet tydens je menstruatie… want dan ben je were te laat…

een menstruatie is toch het afsterven van een eitje en opruimen van je baarmoeder

dan is een bevruchting toch onmogelijk?

Inderdaad, zo is het mij ook geleerd… als je ongesteld bent wordt je baarmoeder schoongemaakt.

Hmm, als ik het zo lees, mag me vriendin wel gaan uitkijken want die klussen dus in die rode periode zonder regenjasjes en ik zei al… doe dat nou gewoon met zoals altijd.

Ja Guusje, dat klopt ook. En als je het goed gaat bekijken klopt het ook wel bij mijn moeder.

1 dag voor haar menstruatie d’r eisprong. Het eitje zit dan nog niet in de baarmoeder maar in de eileider. Na een paar dagen bereikt hij pas de baarmoeder en kan hij zich daar innestellen. Ondertussen is de menstruatie over en duurt het weer een aantal weken voordat zij weer moet menstrueren.

wat een dillema zeg!.

een lijf kan raar in elkaar zitten

het zijn maar erg weinig vrouwen hoor die hun eisprong zo dicht in de buurt van de menstruatie hebben…

vind het hormonaal gezien ook erg vreemd…want er rijpen geen eitjes tijdens de menstratie…

maar deb: als het ongi klaar is is de baarmoeder niet geschikt voor innesteling: het slijm is dan te dun…dat duurt zeker 7 tot 10 dagen voordat dat weer dik genoeg is :shifty:

Yep, daarom heeft mijn moeder ook HEEEEEEEEL veel geluk gehad :wink:

:inlove:

@Debbie & Lana wrote:

Ja Guusje, dat klopt ook. En als je het goed gaat bekijken klopt het ook wel bij mijn moeder.

1 dag voor haar menstruatie d’r eisprong. Het eitje zit dan nog niet in de baarmoeder maar in de eileider. Na een paar dagen bereikt hij pas de baarmoeder en kan hij zich daar innestellen. Ondertussen is de menstruatie over en duurt het weer een aantal weken voordat zij weer moet menstrueren.

Volgens mij kan dat niet… er moet toch weer een laagje in baarmoeder zitten zodat t eitje zich kan innestelen?

Dat kan toch niet direct na grote schoonmaak al zijn?

:mrgreen: :-*

@Debbie & Lana wrote:

Yep, daarom heeft mijn moeder ook HEEEEEEEEL veel geluk gehad :wink:

Inderdaad :smiley: en het bewijs ben jij? (of je hebt zussen en broers).

Tja Woezel, mijn moeder is toch echt het bewijs hoor. Hetzelfde geldt voor het mee doen met moeders voor moeders. Normaal gesproken kan je meedoen vanaf 6 weken tot 12 weken. Mijn moeder heeft meegedaan van 6 maanden tot 7,5 maand :?

Ja heb ook nog 1 zusje en een broertje. Tussen mij en mijn zusje zit 11 jaar verschil en tussen mijn zusje en broertje 3 jaar.

Het heeft dus een tijd geduurd voor mijn moeder.