'ongerust' gevoel... Zwangerschapssuiker???

Heb inderdaad bericht gekregen van het ziekenhuis… :frowning:

Moet een afspraak maken.

Stond op mijn voicemail, ze hadden een fax van mijn vk’en geha. Baal als een stekker… Ook erg vreemd en vervelend dat ik niks van mijn eigen vk’en hoorde :thumbdown:

Morgen bellen voor een afspraak bij de gyn…

Daar gaat mijn droom van een thuisbevalling waarschijnlijk :frowning:

Elk ziekenhuis heeft zijn eigen werkwijze/protocol,

ik had ook zwangerschapsdiabetes en ik moest ook insuline spuiten, ben spontaan met 40,5 bevallen ,(eerder grepen ze in het erasmus MC echt niet in!) mijn kindje woog 4250 en was 54 cm

zonder hulp eruit geperst, ondanks ruggeprik die ik gehad had en dus geen persweeën had.

ons kindje werd de eerste uren geprikt om te kijken of haar waardes goed bleven, maar ze deed het gelukkig goed op mama,s melk :wink: :inlove:

Maar thuisbevallen zal er denk ik niet meer in zitten…voor je…

@Memmie wrote:

Heb inderdaad bericht gekregen van het ziekenhuis… :frowning:

Moet een afspraak maken.

Stond op mijn voicemail, ze hadden een fax van mijn vk’en geha. Baal als een stekker… Ook erg vreemd en vervelend dat ik niks van mijn eigen vk’en hoorde :thumbdown:

Morgen bellen voor een afspraak bij de gyn…

Daar gaat mijn droom van een thuisbevalling waarschijnlijk :frowning:

Wat vreemd dat je niet eerst bericht had van je eigen vk. :think:

Maar verder snap ik precies hoe je je voelt hoor. :hug:

Ik had ook thuis willen bevallen.

En als je geen insuline hoeft te spuiten, mag je in principe nog steeds thuisbevallen volgens mij. :think:

(Maar persoonlijk zie ik een thuisbevalling nu niet meer zo zitten.)

Als je wel insuline moet spuiten, zoals ik heb begrepen, moet je bevallen met een glucoseinfuus. In ieder geval zit een thuisbevalling er dan niet in.

Ik moet a.s maandag opnieuw een OGTT doen.

En sowieso voor een consult naar de gyn de 14e (moest eigenlijk a.s dinsdag, maar dat is midden in mijn vakantie…)

Als de waarde weer afwijkt, dan bellen ze me (op vakantie) en moet ik ‘maatregelen’ treffen (denk dieet).

Ik ben benieuwd! Afwachten…

Mijn andere kinderen waren ook groot bij de geboorte en toen is er geen suiker vast gesteld, maar ook niet getest.

T. was met 40 wk pcies 4150 gr en 53 cm en

J. was met 40+2 wkn 4610 gr en 54 cm

Beide thuisbevallingen die vrij ‘gemakkelijk’ gingen.

T. was er in 6 uurtjes en J. in 4 uur.

T. is met een knip gekomen en J. zonder knip of scheur.

Ik ben dus al wat gewent qua geboortegewicht/lengte :wink:

Ik ben ff flink boos en verdrietig geweest, maar jah… wat doe je eraan?

Wat maar het beste is voor 't kleine mannetje in mijn buik.

Zou het echt een giga domper vinden om niet thuis te mogen bevallen… de laatste keer…

:pray: Hopen dat de OGTT a.s maandag goed uitpakt!

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen

:-*

Memmie herkenbaar hoor al heb ik niet het vergelijkingsmateriaal mbt een thuisbevalling en ben altijd in het ziekenhuis bevallen. Maar echt ondanks dat het een tegenvaller is; vergeet niet dat JIJ voor een heeeeeel groot deel de hand hebt in je bevalling ongeacht de lokatie. :-

De verloskamer is van ‘jullie’ dus hoppa als jij het licht uit wilt, kaarsjes aan of wat dan ook; KAN. Als je niet de hele tijd aan de CTG wilt hangen omdat je ook graag loopt of zit of wat dan ook; KAN. Wil je niet liggend op bed bevallen maar een kruk of schelp of wat dan ook; allemaal mogelijk. Soms heb je zelfs in het ziekenhuis nog meer opties dan thuis. Er zijn zelfs verlos/kraamkamers waar bv een touw aan het plafond hangt waar je aan kunt hangen, je kunt relaxt rondlopen zelfs wanneer je vol vruchtwater verliest. :angel: Na de bevalling staat er een heerlijke stoel klaar in de badkamer waar je op kunt zitten om te douchen zonder van de pin te gaan. De schoonmaak heb je sowieso nooit geen omkijken naar maar ik vond het best relaxt daar omdat ik wist dat ik zonder gene kon rondlopen hoe en waar ik maar wilde en dat er echt meeeeeer dan genoeg van die matjes waren. 8) En ik was na de controles (ok geen suiker dan natuurlijk en hoefde ook geen nachtje te blijven ivm mogelijke complicaties) echt in no time weer thuis. Minimaal voordeeltje van deze optimist pro forma; de eerste koffie en thee en beschuitjes worden voor je geregeld en gesmeerd op kosten van het ziekenhuis. :lol:

Gek genoeg vond ik het zelfs best relaxt dat ik een inleiddatum had (weet niet of dat voor jou ook gaat gelden?) want de laatste regeldingen zoals het uit logeren van zoonlief waren allemaal van tevoren geregeld zonder stress of wachten tot hij gehaald werd. Voor zoonlief was het ‘gewoon’ een nachtje logeren bij opa en oma en dat vind hij gelukkig altijd leuk. Des te groter was de verrassing erna toen hij met opa en oma weer naar ons reed en in het ziekenhuis zijn kleine broertje voor het eerst zag. :inlove: Hij weet nu nog steeds dat zijn broertje daar geboren is, op welke verdieping hij moest zijn en wat het kamernummer was. :shock:

Spreek het door met je VK’s en de gyn en bedenk wat je evt zou wensen als je in het ziekenhuis bevalt. Hier had ik mazzel, geen wisseling van de dienst meegemaakt (dat was precies NA mijn bevalling dus het handje geven was even bizar hahaha) en tijdens de hele bevalling dezelfde VK aan mijn bed gehad idem voor de verpleging. Je bevalt ook relatief snel las ik dus als je de optie hebt; vroeg aanwezig in de ochtend en grote kans dat je ook maar 2 gezichten ziet tijdens je hele bevalling. Geboorteplan vraagt ook bijna altijd de VK aan je dus echt maken en kopietjes voor het ziekenhuis en je man zodat je mss voor je gevoel meer grip hebt op je eigen bevalling. En wie weet als je je kunt redden met een dieet mag je alsnog thuis bevallen. Zou zo jammer zijn wanneer je gaat stressen terwijl het straks mss helemaal niet nodig was (ook voor een ziekenhuisbevalling is extra stress niet echt nodig) omdat je ‘gewoon’ thuis kunt bevallen. :-

Overigens wisselt het per ziekenhuis mbt het beleid voor de kraamzorg. Sommige kraamzorgverenigingen mogen ook partusbegeleiding doen IN het ziekenhuis. Kan best fijn zijn wanneer je kraam ook al aanwezig is in het ziekenhuis. Deze gaat dan ook met je mee naar je huis om daar te helpen met het klaarmaken voor de nacht.

Nu ja zomaar wat dingetjes die in me opkwamen omdat je aangeeft dat het ziekenhuis mss je enige optie wordt voor je bevalling. In je hoofd lijkt het vaak wel erger dan het eigenlijk is. Je hebt zo ongelofelijk veel echt nog in eigen hand. :thumbup:

Rhi, thanks voor je bericht! Maakt een hoop duidelijk voor mij :-*

Vandaag dus weer de test gehad

Nuchter: 4.3

2e meting: 8.5

3e meting: 7.8

Afwachten dus… ik ben benieuwd!

@ Memmie heb je al iets gehoord over de uitslag?

Ik weet niet wat ze van deze uitslag vinden.

Ik hoefde alleen maar nuchter te prikken en 2 uur na de glucosedrank.

Ik heb begrepen dat het 2 uur na de drank onder de 7.8 moet zitten.

Dus als jouw 7.8 gemeten is 2 uur na de drank, dan denk ik dat je er wel goed vanaf komt.

Ik heb nog niets gehoord, dus ik hoop dat het goed zit :pray:

Het was voldoende! Ik mag gewoon bij de vk blijven en thuis bevallen :dance: De groeiecho’s zijn tot nu toe goed! kindje iets boven 't gemiddelde. Ben zooo blij! ('t zal geen kleintje zijn, maar waarschijnlijk niet zo groot als J.).

:thumbup: :dance: Lekker rustig dus toeleven naar de bevalling!