Ongelooflijk dit

http://www.at5.nl/artikelen/30065/vrouw-redt-hond-uit-het-ijskoude-water-van-het-vondelpark

Alles voor je huisdier

Super van de omstanders

Ik zag het vanochtend al bij hart van nederland volgens mij.

Echt ik zat bijna te applaudiseren voor de tv :clap: :clap:

Ik zou het zelf dus ook doen, zelfs voor vreemde honden.

Mijn neef heeft ook ooit hun hond uit de vijver gehaald toen die door het ijs zakte.

Was een langharige herder die loeizwaar was van al dat water in die vacht dus heeft ook aardig wat moeite gekost en daarna zijn ze maar samen onder de warme douche gaan staan :mrgreen:

Echt super vind ik dat… Ik zou het ook doen ook voor een andere hond…Niet in mijn zwangere toestand maar wel normale toestand :wink:

Echt super vind ik dat… Ik zou het ook doen ook voor een andere hond…Niet in mijn zwangere toestand maar wel normale toestand :wink:

Super???Die vrouw had ernstige onderkoelingsverschijnselen en kon zelf niet uit het water komen. Vind het niet super maar dom. Sorry…

dat laatste is ook mijn gedacht.

Maar dat komt ook omdat mn man laatst door het ijs is gezakt en er bijna niet meer was geweest. hij heeft veel beschermengels gehad.

Laatst nog zijn er twee mannen verdronken…

Ze hebben de hond wel het water uit gekregen, maar zo’n treurig verhaal. Het was nog een vreemde hond ook. Het zal je hond maar zijn, heb je de dood van twee jonge mannen op je geweten :shifty:

BK/H (Before kids/Husband) had ik het ook gedaan, zonder er verder bij stil te staan.

Maar nu ligt mijn eerste prioriteit bij mijn gezin. Klinkt wreed, maar mijn kinderen zullen niet zonder moeder opgroeien omdat ik de held moest uithangen. :shifty:

@Chantalletje 27 wrote:

Toen ik zwanger was van Pete, ongeveer 30 weken en bekkenklachten, reed ik door de polder richting snelweg naar mijn werk toen ik iets in de sloot zag bewegen. Een lammetje die erin was gevallen. Ik de auto aan de kant gezet en richting sloot. Nu was het een brede sloot en zat het lammetje aan de overkant te spartelen dus moest ik omlopen. Eerst over een hek, daarna over een hoekje sloot, daarna nog 100 meter door een stuk weiland. Uiteindelijk met 1 been in de sloot en 1 been op de kant dat lammetje eruit gekregen. Daarna de boer erbij gehaald en deze heeft hem onder een warmtelamp gelegd.

Maargoed, ik was dus ook in zwangere toestand :wink:

mensen die langs de kant stonden toe te kijken… OMG! :thumbdown:

Ik zou in mijn toestant niet geholpen hebben ivm zwangerschap. Maar zou wel mn jas afgeven of trui wel afgeven!

@Chrisje wrote:

Super???Die vrouw had ernstige onderkoelingsverschijnselen en kon zelf niet uit het water komen. Vind het niet super maar dom. Sorry…

Dat komt door de kijkers die weinig deden… Das pas dom… Rot dan net zo goed op maar staan toekijken en niet helpen? :thumbdown: Alleen respect voor de 3 a 4 jongens die haar er wel uit hebben gehaald met de hond! Als er meer hadden geholpen, was ze er ook eerder uitgeweest en minder ondergekoeld geraakt.

@Lune wrote:

Laatst nog zijn er twee mannen verdronken…

Ze hebben de hond wel het water uit gekregen, maar zo’n treurig verhaal. Het was nog een vreemde hond ook. Het zal je hond maar zijn, heb je de dood van twee jonge mannen op je geweten :shifty:

Nou ja of jij het dan op je geweten moet hebben, zij hebben die keuze gemaakt.

maar inderdaad was geloof ik in Canada ofzo twee mannen dood en eentje zwaar onderkoeld omdat ze een hond wilden redden. en de hond heeft het overleefd.

Iemand hier weleens BHV of EHBO gehad?? Eigen veiligheid altijd eerst!!

Feitelijk is dat natuurlijk zo, maar ik kan me heeeel goed voorstellen dat het wel zo voelt.

Ik spring er iig niet in , idd denk om veiligheid. Ik zou wel proberen de hond eruit te krijgen en zoiezo brandweer/dierenambulanc bellen ofzow. Ik ga er niet zelf achteraan