Ongelijke productie

Ik heb heel sterk de indruk dat ik ongelijke productie heb. Al het eerste uur lukte het beter om mijn dochter rechts aan te leggen, de stuwing was daar al gauw meer dan links en twee keer een dreigende BO rechts gehad.

Deze week heb ik een keer een hele voeding gekolfd en het viel me toen op dat ik rechts ongeveer dubbel zo veel gekolfd kreeg als links (althans, dat idee heb ik, heb een enkele kolf namelijk).

Meer mama’s die dit hadden? Ben wel nieuwsgierig naar ervaringen? Hebben jullie hier bijzonderheden mee gehad, is het voeden gewoon goed gegaan of juist niet?

Ondanks dat ik links prettiger aanleg (ik ben ook linkshandig) produceert rechts veel meer melk.

Dat was na mijn oudste zoontje ook zo en nu weer.

Tis volgens mij niets bijzonders dus nee, ook geen bijzonderheden mee gehad.

Hier ook zo, bij alledrie de kinderen was dat zo.

Bij Lev heb ik eindeloos geprobeerd om hem links aan te leggen, maar dat frustreerde ons beiden zo dat ik uiteindelijk hem enkel nog rechts heb aangelegd.

Overigens zegt de kolfopbrengst niet over wat een kindje uiteindelijk binnen krijgt, maar ik merkte bij Lev wel dat hij bij het links drinken niet tevreden was.

Nu drinkt Salomé ook voornamelijk rechts. Precies hetzelfde weer.

Links doet pijn, het schiet niet echt toe, hij doet het gewoon niet. Nou, prima.

Op 1 borst kunnen kinderen heel goed groot worden!

heb laatst gelezen dat dat normaal is, en eigenlijk vrijwel altijd in meer of mindere mate zo

er staat erg veel info op la leche league,…de moeite waard om daar af en toe even op de site te neuzen :thumbup:

Hier ook rechts meer melk, Emma had ook vanaf het begin al een voorkeur voor die borst, mooiere tepel ook (ben linkshandig en vind het wel handig, zo heb ik mijn goede hand meestal vrij want als ze rechts drinkt hoef ik meestal ook verder niet te ondersteunen) m’n moeder schijnt rechts ook meer productie te hebben gehad bij mij.

In het begin wel keurig om en om aangelegd ed om de productie goed op gang te krijgen maar nu drinkt ze links 1x per dag goed leeg en gebruiken we hem verder eigenlijk alleen als ‘toetjes borst’.

Met kolven haal ik uit rechts ook makkelijk dubbel zoveel als uit links. Heb melk te over dus geloof niet dat het verder een probleem is.

Was hier bij Lenn ook zo, vanaf het begin deed rechts het gewoon veeeel beter dan links, zowel met kolven als met live voeden.

De laatste maanden (ik denk vanaf 5mnd tot 8 maanden) kreeg hij ook alleen nog maar de rechter, links is er ook zó mee opgehouden, niet eens stuwing meer gehad ofzo vanaf het moment dat ik die “links liet liggen” :mrgreen:

Ik had ook geen goede en nietgoede tiet… 8)

Kind had er genoeg aan dus ik maakte mij niet druk…

Oftewel: hardstikke normaal dus :slight_smile:

Fijn om te weten!

Bedankt voor jullie reacties :-*

@Madre wrote:

Ik had ook geen goede en nietgoede tiet… 8)

Kind had er genoeg aan dus ik maakte mij niet druk…

Ik dus ook niet meer. Maar… Door enkel rechts te drinken begint één kant van haar hoofd af te platten. Lev had geen voorkeurshouding maar salomé duidelijk wel.

als ik kolf is links meestal de helft ( :shock: ) minder dan rechts!

ik weet ook van anderen dat het normaal is…

Ik geef nu meestal 2 borsten, en daar heeft hij genoeg aan!

Hier ook meer produktie rechts dan links.

Links bied ik nu ook maar 1 aan als eerste en de andere twee keer als toetje.

Bij de eerste had ik rechts ook iets meer produktie maar niet zo groot verschil als nu.

He toen een hele tijd full ime gekolfd.

Sluit me aan bij de rest van de mama’s…

Ook hier een tiet die minder goed liep…

Meer last van kloven…

Een keer een BO gehad en een keer een dreigende…

Ondanks dat… doen ze het al jaren goed… :mrgreen: De borsten bedoel ik he… :wink: