Ongelijk

Ik heb altijd al twee ongelijke borsten gehad en dat is niet erg. Alleen nu ik bv geef verschilt de opbrengst ook enorm. Links heb ik veel, zoveel dat als ik met die begin ze best vaak de rechter niet meer hoeft. Met als gevolg dat rechts minder gestimuleerd wordt. Want de volgende voeding begin ik dan weer links om hem leeg te krijgen. Nu las ik ergens dat je in dat geval altijd met de kleine borst moet beginnen om de productie op peil te houden. Maar is dat dan wel goed voor de grote borst, omdat die minder vaak wordt leeggedronken??

Volgens mij is dat niet erg. De productie zal zich in de grote borst ook aanpassen. En als je het idee hebt dat ie te vol is kun je altijd een keer die borst eerst aanbieden. Maar ik geloof ook dat het beter is om met de kleine te beginnen…

Met de borst beginnen die het minste produceert. De andere borst zal zich hier vanzelf aan aanpassen. Je kan je kindje de ergste druk er even af laten drinken als je wel stuwing krijgt. Er wel op letten dat de productie van de volste borst niet te erg achteruit gaat.

Hier ook ongelijke borsten. De een heeft ook meer dan de andere.

Ik voed gewoon om en om. Dus bijv. eerst links en dan rechts (1 voeding) en de volgende voeding begin ik met rechts en daarna geef ik nog links.

Ook een tijdje heeft ze genoeg gehad aan 1 borst. Vooral degene met de meeste melk natuurlijk.

En klein hoeft niet persé te betekenen minder melk.

En als je er vaker aan laat drinken (dus ook mee beginnen) dan stimuleer je hem idd.

En als je 2 borsten per voeding geeft, drinken ze uit de 2e meestal minder of een klein beetje, dus dan is die minder goed leeg gedronken, maar dan begin je de volgende de voeding altijd weer met de ‘laatste’ borst.

Dus geeft het niet dat hij dan niet goed leeg gedronken is. De borst die je het eerst geeft moet wel goed leeggedronken worden!