Onduidelijkheden bijvoeding/pukkeltjes van fruit herkenbaar?

Amy krijgt sinds 4,5 maand bij voeding. Ben eerst begonnen met een paar dagen 1 soort groente aan te bieden. Toen ik meerdere groente soorten had gehad en dit goed ging, ben ik groente gaan mengen. Ook dit ging goed, nu krijgt ze inmiddels elke dag een ander soort groente en eigenlijk gaat met alles prima.



Nu vroeg ik me alleen het volgende af, moet je nieuwe groente soorten nu ook echt een paar dagen geven of kun je het gewoon geven.



Met een maand of 5 ben ik met fruit begonnen. Weer een paar dagen 1 soort fruit een paar hapjes, dit langzaam opgebouwd. Appel ging goed banaan ging goed, peer ging eigenlijk ook goed, toen ging ik fruit mengen en begon ze opeens pukkeltjes van te krijgen. Ja en waar is het dan van?? Ben er achter gekomen dat dit dus peer is. Ik vind best lastig hoe nu verder. Ze was namelijk al toe aan meerder combi’s. Om nou alleen maar appel en banaan te geven, is ook niet echt iets. Appel is niet haar favoriet. Nu gaf ik een combi een paar dagen achter elkaar, alleen nu blijven de pukkeltjes op haar gezicht. Ben bang dat ze het dus van meer fruit soorten krijgen. Ik vroeg me af hé, als je nu meerdere soorten fruit hebt geprobeerd en dit ging goed, moet je dan echt elk fruit soort enkel geven en dan een paar dagen?? Het lijkt mij dat je dan zo lang bezich bent. Ik maak alles eigenlijk zelf, heb eens op potjes gekeken, maar daar heb je ook maar een enkel potje tussen zitten die maar 1 fruit soort bevat. De basis stukken heb ik dus wel langzaam geven, maar dacht dat ze nu misschien wel wat meer zou moeten kunnen krijgen.



Zoals je leest zie je dat ik wel met paar vragen zit. Ook vroeg ik mij dus af of het herkenbaar is dat kinderen pukkeltjes krijgen van fruit?? Is dit een allergie geworden?? Hoe ben je hiermee omgegaan??



Heb bij cb gevraagd, die zeiden eerst als 1 soort fruit is moet je even uit programma laten, heb peer dus weggelaten. Pukkeltjes verdwenen, maar opeens kwamen ze weer toen ze mango en kiwi erbij kreeg. Nu zei het cb, nieuwe combi’s max 2 a 3 keer per week geven en bekende zoals appel banaan overige dagen. Kijken of ze meer pukkeltjes krijgt zo nee, dan kun je gewoon blijven geven. Dan blijft ze alleen wel pukkeltjes houden.



Hoe hebben jullie dat opgepakt met bijvoeden??



Heel verhaal, hoop dat beetje duidelijk is waar de onduidelijkheden zitten, anders hoor ik het graag.

fruit goed verhitten voor het geven ( en laten afkoelen natuurlijk :stuck_out_tongue: ) en kijken of dat helpt.



rauw fruit gaat hier ook niet goed :wink:



maar waarom wil je combineren als je nu nog niet weet wat wel goed gaat?



je kindje is nog zo klein…heeeeel voorzichtig opbouwen…tijd zat…als ze 18 is eet ze vast alles :lol:

Fruit verhitten doe ik al.

Kook het voor ik het pureer, doe het dan in de vriezer en warm het op in de magnatron. Dame wilt ook geen koud fruit.



daar heb je gelijk in, wat betreft combineren.

Komt omdat ze heel vaak elke fruit soorten dus niet moet.

Wil banaan, appel, kiwi niet alleen. Vandaar dus.

Komt ook omdat als je op potjes kijkt zit er altijd veel soorten fruit in,

vandaar dat ik het me afvroeg.



Ow ja, het cb gaf ook nog aan om potjes fruit te gaan geven.

Wat vinden jullie hiervan?? Vond zelf maar beetje gek, want nu eet ze het vers en eigenlijk vind ze het heerlijk, alleen krijgt ze er dus pukkeltjes van. Vind potjes zelf maar 3 keer niks

Kiwi is ook hoog allergeen he net als aardbeien en citrusvruchten.

Is het anders geen idee om sowieso even een bijvoedingspauze te nemen? Je bent sowieso al erg vroeg begonnen natuurlijk.

Ze kan nu in principe nog met flessen volstaan, fruit en groenten zijn nu nog niet zo belangrijk :-*

Ik ben niet zomaar begonnen met bijvoeden dit in overleg met cb.

Misschien is een toelichting wel even handig.

Ik gaf in begin bv, dit liep niet lekker, kwam te weinig aan.

Meer gaan voeden 8 a 9 keer op dag, nog kwam ze weinig aan, ondanks meer voeden. Ook dronk ze lang wel 40 minuten per keer in overleg gaan stoppen, kon niet tegen onzekerheid.

Op fles voeding over gegaan, dit liep ook niet helemaal super.

Ze dronk erg weinig, maar 600 cc, meer kreeg ik er niet in.

Ze begon ons eten uit onze handen te kijken en hoefte na een paar slokken geen fles mee. Soms kreeg ze net aan 500 cc binnen.

Vandaar dus langzaam gaan beginnen met bijvoeden.

Nog steeds drinkt ze niet veel, maar het eten gaat er heel goed in.

Alleen dus die pukkeltjes. Als ik zou stoppen met bijvoeding, krijgt ze dus rond 550 cc binnen en vermoed nog minder, dit gaat ze niet pikken.

Ze is gewoon echt toe aan bijvoeding, als je haar een stuk fruit geeft peuzelt ze die zo op.

hier zijn we ook sinds 2 weken bezig met fruithapje en soms een groentehapje…floris heeft idd ook wat pukkeltjes op zijn kin gekregen,maar voor de rest heeft hij nergens last van…hij krijgt ook wel eens pukkeltjes als er melk langs zijn kin is gelopen en dit zal nu het zelfde zijn met de fruit en groente…kan het dat niet gewoon zijn? :think: