Onderzoek audiologisch centrum: molenonderzoek

Heeft er iemand ervaring met een audiologisch centrum, en een molenonderzoek?



Levi moet daar naar toe (staat op de wachtlijst) maar weet vrij weinig wat dit inhoudt.

Van onze logopediste word ik ook niks wijzer :eh:



Hij heeft nu zo’n 6 maanden logopedie, maar is te weinig vooruit gegaan.

Qua woordenschat en taalonderzoek scoort hij wel normaal.

Maar hij is niet consequent met praten, gebruikt de klanken niet consequent.



De logopediste gaf aan, dat zij het niet verstandig vond (ivm vereenzaming) dat hij dadelijk in januari naar de basisschool zou gaan :think:

Ik persoonlijk vind dit nogal overtrokken, om zoiets meteen te zeggen.

Ze dacht ook namelijk dat Levi qua woordenschat en taal niet goed zou scoren, maar dit heeft hij wel gedaan.



Het is dus puur het praten, de uitspraak van klanken. En de vraag of hij wel alles goed hoort.

Geen ervaring.



Maar niet naar de basisschool kunnen wegens vereenzaming?

Omdat hij misschien niet zou kunnen meekomen ofzo? :think:

Misschien (als er echt niets aan de hand is qua horen enzo) helpt het juist als een enorme stimulans? En als je een school/juf hebt die het weten en er mee om kunnen gaan, hem helpen enz. dan lijkt het me juist goed?



Als jou gevoel niet klopt met wat zij zegt en/of je hebt twijfels dan zou ik eens naar een andere logopedist gaan?



Succes!

Ja omdat hij niet goed praat. Hij snapt het best, ja oke soms niet meteen maar dat is in mijn ogen geen ramp.



Maar omdat hij niet goed praat, hij maakt wel zinnen etc. maar is soms gewoon niet als de beste verstaanbaar.

Echter bij de kapper en tandarts gisteren verstonden ze hem wel.



Op zijn basisschool waar hij dadelijk naar toe gaat weten ze het van zijn spraak. Ook daar zit een logopediste, dus denk dat ik eens een gesprek met hun ga aanvragen ook.

Hun verstonden Levi toen ook, niet meteen maar als Levi rustig en goed oplet met praten dan wel.



Ik krijg gewoon geen duidelijkheid bij haar, de logopediste.

Ze heeft naar mij aangegeven dat het niet consequent gebruiken van klanken kon duiden op bepaalde dingen.

Toen ik vroeg op wat voor dingen, wilde ze hier geen antwoord op geven want misschien was het niet zo volgens haar.

Dit vind ik vervelend, en dat weet ze ook.

Haar reactie was dat we het onderzoek maar moesten afwachten, maar dit duurt nog zo lang!

Klinkt heel erg als mijn zoon.

Die heeft ook echt een goede woordenschat (met 4 jaar zelfs ver vooruit)… maar hij sprak erg overstaanbaar.

Hij is gewoon naar school gegaan met 4 en heeft er nooit last van gehad. Wel heeft hij ook nu nog/weer logopedie, maar daar gaan we bijna mee stoppen waarschijnlijk! :dance:

Hai,



ik ken wel het molenspreekuur in het sophia. ik ken dit van vrienden en via mn werk. Er wordt danin een tijdsbestek van een aantal uur verschillende onderzoeken gedaan door een audicien, gedragsdeskundige, kinderpsycholoog en nog een aantal artsen. na dit spreekuur bespreken ze de uitslagen met elkaar en geven dan ook al aan de ouders terug welke richting ze op denken. daarna volt meestal verdere hulpverlening



gr Leonie

@Leonie1979 wrote:

Hai,



ik ken wel het molenspreekuur in het sophia. ik ken dit van vrienden en via mn werk. Er wordt danin een tijdsbestek van een aantal uur verschillende onderzoeken gedaan door een audicien, gedragsdeskundige, kinderpsycholoog en nog een aantal artsen. na dit spreekuur bespreken ze de uitslagen met elkaar en geven dan ook al aan de ouders terug welke richting ze op denken. daarna volt meestal verdere hulpverlening



gr Leonie




Jij bedoelt delft :think: t, screenteam ?

daar staat een erg lange wachtlijst voor, te lang zou je wel kunnen zeggen.

@Leonie1979 wrote:

Hai,



ik ken wel het molenspreekuur in het sophia. ik ken dit van vrienden en via mn werk. Er wordt danin een tijdsbestek van een aantal uur verschillende onderzoeken gedaan door een audicien, gedragsdeskundige, kinderpsycholoog en nog een aantal artsen. na dit spreekuur bespreken ze de uitslagen met elkaar en geven dan ook al aan de ouders terug welke richting ze op denken. daarna volt meestal verdere hulpverlening



gr Leonie


Dit kan wel zoiets inderdaad in die richting zijn.



Alleen hier in het dan in een audiologisch centrum, waar ook een wachtlijst is. Jammer genoeg!

@Marite wrote:

Klinkt heel erg als mijn zoon.

Die heeft ook echt een goede woordenschat (met 4 jaar zelfs ver vooruit)… maar hij sprak erg overstaanbaar.

Hij is gewoon naar school gegaan met 4 en heeft er nooit last van gehad. Wel heeft hij ook nu nog/weer logopedie, maar daar gaan we bijna mee stoppen waarschijnlijk! :dance:


Vanaf wanneer zat jou zoon bij logopedie en al dan?

Wanneer was er vooruitgang?



Ik weet dat het kindje wat altijd voor Levi komt, dus precies hetzelfde heeft als Levi (slecht praten) en die moet ook allerlei onderzoeken ondergaan.

Dat zei de logopediste namelijk, en toevallig weet ik wie dat kindje is.