Onderzoek als je overgewicht hebt...

@Sis wrote:

@Debz25 wrote:
Bij mij hebben ze me op zwangerschapsdiabetes getest omdat ze baby zo snel groeit. Ik zelf ben nog maar 5,5 kilo aangekomen en volgens mij moet je dan zelf juist ook veel aan komen als je dat hebt.


Dat is niet zo. Als je veel aankomt tijdens je zwangerschap is dat niet perse een teken van zwangerschapsdiabetes. Het sluit het ook niet uit. Als je overgewicht hebt heb je meer kans om zwangerschapsdiabetes te ontwikkelen. Dat is gewoon een keihard feit. Ik vind het dus heel goed dat ze dames met overgewicht standaard onderzoeken op zwangerschapsdiabetes. Het is gewoon geen kattenpis, voor de zwangere niet maar zeker ook niet voor het kind. Hoog geboortegewicht is nog maar de minste van de risico’s.



Niks belachelijk, heel goed dus volgens mij. Je kan het maar beter bijtijds weten dan je kop in het zand te steken en dan te zitten met de gevolgen. Echt. Ik heb nu bijna 31 jaar diabetes en ik weet wat die gevolgen zijn. Daar heb ik dagelijks mee te maken. Ik heb ook gezien wat de gevolgen voor een kindje kunnen zijn als de zwangerschapsdiabetes onopgemerkt blijft. :cry:




iK ben het helemaal met je eens :thumbup:

veel mensen onderschatten het lijkt het wel.

Ik had ook zwangerschapsdiabetes en ben goed onder controle gehouden in delft, maar niet in rotterdam :think:



Vind het alleen maar goed, het is zowel voor je kindje als jezelf bbeter.



gr melanie.

@Hupsakee wrote:

Goudvis, ben je er al uit of je het laat onderzoeken of niet?

Cin, woon je in België?


Nee woon in het noorden van Limburg. Ligt volgens mij echt aan de regio waar je woont!

Ik vind het trouwens ook niet erg om zo’n dagcurve te doen!

Het is indd goed voor je eigen gezondheid en die van je kleine, puur uit noodzaak en controle.



Denk ook dat bepaalde dingen onderschat worden, maar soms vind ik het wel vervelend als je overgewicht hebt dat ze er dan bijna vanuit gaan dat je het krijgt.

hier dus filmpje over een zwnagerschap met suiker :wink:



ik heb ook suiker gehad vorige zwnagerschap en nu testen ze het weer rond de 16 en 25 weken :slight_smile:

hier ook extra controles wegens overgewicht

met mijn vorige zwangerschap idd een ontbijt test gehad

somrgens nuchter prikken en dan een uur later weer

en een extra echo met 28 wk en met 36 wk om te zien of de beeb goed groeide en niet te hard ging uiteindelijk bevallen van een prachtige dochter met gewicht van 4080 gram!!



die testen./controles zijn er niet voor niks maar als jij t niet wilt dan kunnen zij daar niks tegen in brengen hoor!

Ik krijg rillingen bij het woordje “verplicht”.

Het is helemaal niet verplicht natuurlijk, zij willen het graag en doen blijkbaar voorkomen alsof het “moet”. Maar niks moet natuurlijk.

Ik ben bijvoorbeeld nooit op de weegschaal gegaan en was echt wel behoorlijk zwaar hoor, zo tijdens het zwanger zijn en bevallen.

Ik heb een paar keer suiker laten prikken bij de vk en dat was prima in orde, klaar.

Ik baar grote kinderen (laatste dochter was bijna 11 pond)

Kristalkindje: ik heb mijn 11ponder helemaal in mijn eentje gekregen (wel met mijn man dan) en ik ben toch echt best wel slim hoor :lol:

Ik heb er even over nagedacht en natuurlijk ook de reacties in me op laten gaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik me er gewoon aan over geef, dus laat me wel onderzoeken.



Alleen vind ik het nog steeds belachelijk en raar dat ik daarvoor een hele dag in het ziekenhuis moet verblijven.



Maar goed ga me er niet meer druk om maken…

@Goudvis wrote:

Ik heb er even over nagedacht en natuurlijk ook de reacties in me op laten gaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik me er gewoon aan over geef, dus laat me wel onderzoeken.



Alleen vind ik het nog steeds belachelijk en raar dat ik daarvoor een hele dag in het ziekenhuis moet verblijven.



Maar goed ga me er niet meer druk om maken…


Meissie, wat voor onderzoek is het dan precies?

Dat bloedprikken of iets anders?

@Cin. wrote:

@Goudvis wrote:
Ik heb er even over nagedacht en natuurlijk ook de reacties in me op laten gaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik me er gewoon aan over geef, dus laat me wel onderzoeken.



Alleen vind ik het nog steeds belachelijk en raar dat ik daarvoor een hele dag in het ziekenhuis moet verblijven.



Maar goed ga me er niet meer druk om maken…


Meissie, wat voor onderzoek is het dan precies?

Dat bloedprikken of iets anders?




Nou dat is een beetje het probleem ik heb niet goed geluisterd naar de vk weet alleen nog dat het tussen de 24ste en 28 ste week moet en dan dus de hele dag in het ziekenhuis verblijven voor onderzoeken.

Toen zei ze dat het verplicht was en dat hun zich aan bepaalde protocollen moesten houden.



27ste moet ik weer naar de vk en dan zal ik er eens op door vragen.



Bloed heb ik al geprikt die uitslag krijg ik ook de 27ste.

Ik ben benieuwd of dit een landelijk iets is.



Toen ik zwanger was van Ivar, was ik bij het begin van de zwangerschap 86 kilo…

Bij Ivar werd ik uiteindelijk bijna 100 kilo, na 9 maanden. Die waren er na de bevalling af en kwamen er daarna vrolijk weer bij :oops:



Ben, voor ik zwanger werd van nr2, 23 kilo afgevallen en woog dus krap 73 kilo bij aanvang van deze zwangerschap.

Voor mijn lengte eigenlijk nog zo’n 10 kilo te zwaar en dan zit je al gauw richting een BMI van 28, maar ik heb de VK niet gehoord over extra controles.

Komende dinsdag moet ik er weer naartoe, ik zal eens informeren.